warto miec migdalki?

1. Data: 2003-10-28 16:33:45

Temat: warto miec migdalki?
Od: "chrzaszcz brzmiacy w trzcinie" <z...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właściwie dlaczego dzieciom wycina się migdałki? do czego są one
potrzebne?
mam 25lat i wciąż posiadam migdałki, czy to może być przyczyną częstych
przeziębień u mnie?

2. Data: 2003-10-28 17:39:50

Temat: Re: warto miec migdalki?
Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "chrzaszcz brzmiacy w trzcinie"
<z...@B...pl> napisał w wiadomości
> Właściwie dlaczego dzieciom wycina się migdałki? do czego są one
> potrzebne?
> mam 25lat i wciąż posiadam migdałki, czy to może być przyczyną częstych
> przeziębień u mnie?

witam
mysle ze jak najbardziej ,ja pozbylam sie migdałków w wieku ok.5 lat,przed
tym zabiegiem co roku mialam anginy kilka w ciagu roku.
teraz bez problemu.
p.

3. Data: 2003-10-28 18:04:31

Od: "eDwin" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<z...@B...pl> napisał w wiadomości
> Właściwie dlaczego dzieciom wycina się migdałki? do czego są one
> potrzebne?
> mam 25lat i wciąż posiadam migdałki, czy to może być przyczyną częstych
> przeziębień u mnie?

Nozastanów siępo co mogą być migdałki? Tak dla zabawy? Dla jaj? To pierwsza
bariera immunologiczna organizmu. Ich rola jest znacząca. Rzeczywiście -
panama pisze o anginach. Bo właśnie bół gardła to często ból związany z
powiększeniem migdałków. Tylko jak ich nie masz to potem każde większe
zakażenie jest blokowane dużo dalej. I to nie jest najlepsze. Zamiast anginy
masz zapalenie oskrzeli, płuc... Co wolisz...

Pozdr
eDwin

4. Data: 2003-10-28 19:13:28

Od: "Dr Tus" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

pamana <p...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> mysle ze jak najbardziej ,ja pozbylam sie migdałków w wieku ok.5 lat,przed
> tym zabiegiem co roku mialam anginy kilka w ciagu roku.

A ja mam pytanko czy od stanu zapalnego gardła migdałków mogą być
powiekszone węzły chłonne

5. Data: 2003-10-29 08:49:51

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

eDwin wrote:

> [...]
> zakażenie jest blokowane dużo dalej. I to nie jest najlepsze. Zamiast anginy
> masz zapalenie oskrzeli, płuc... Co wolisz...

to jest chyba glowny powod, dlaczego zaczyna sie robic operacje
czesciowego usuniecia migdalka, zeby nie przeszkadzal jak jest za duzy.

tak nawiasem, go w gardle tych migdalkow jest chyba z 7,
ale dokuczliwe sa tylko 3 z nich.

znik.

6. Data: 2003-10-29 18:54:21

Od: "eDwin" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Szyszlo" <z...@w...lublin.pl> napisał w wiadomości

> to jest chyba glowny powod, dlaczego zaczyna sie robic operacje
> czesciowego usuniecia migdalka, zeby nie przeszkadzal jak jest za duzy.

Z tego co wiem to tak. Poza tym, najczęściej przy częstych anginach,
zapaleniach gardła itp migdałki są w coraz gorszym "stanie". Bakterie je
niszczą. Czasem lepiej je usunąć niż pozostawiać bo przestajapełnić
swojafunkcję. Tak więc usunięcie jest ostatecznością, ale koniecznąw
niektórych przypadkach

> tak nawiasem, go w gardle tych migdalkow jest chyba z 7,
> ale dokuczliwe sa tylko 3 z nich.
>
> znik.

Nie wiem ile jest dokouczliwych, ale wiem, że jest 6 migdałków: 2
podniebienne, 1 gardłowy, 1 językowy, 2 trąbkowe (bliżej ucha).

Pozdr
eDwin

Po śmierci chcę aby moje zwłoki posłużyły do badań...
tabletka na kaca
Czlonek
m. gluteus - niewydolnosc
piersi - pytanie