tabletka na kaca

1. Data: 2003-10-28 15:39:03

Temat: tabletka na kaca
Od: "Marek G." <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam. niewiem czy trafilem na dobra grupe ale nie zaszkodzi sprobowac. czy
ktos z szanownych grupowiczow wie jak sie nazywa taka tabletka po ktorej
podono natychmiast sie trzezwieje? usyszalem ze cos takiego jest i maja
takie tabletki w kanadzie (podobno) jezeli ktos zna nazwe takiej tabletki to
badzo prosze mi podac.

Marek

2. Data: 2003-10-28 18:49:26

Temat: Odp: tabletka na kaca
Od: "Kamila Kwaczynska" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek G. <c...@W...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bnm2ld$res$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
> podono natychmiast sie trzezwieje? usyszalem ze cos takiego jest i maja
> takie tabletki w kanadzie (podobno) jezeli ktos zna nazwe takiej tabletki

ten lek to FIZOSTYGMINA. mam nadzieje ze nie przekrecilam nazwy:D

--
PozdrawiaM
Kamila Kwaczynska

gg 3893351

3. Data: 2003-10-28 21:40:17

Temat: Re: tabletka na kaca
Od: "Marek G." <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam. dziekuje za odpowiedz. czy ktos sie zgadza z ta nazwa (poniewasz ta
pani nie jest pewna) ? moze wiecej info na temat tego leku ?

4. Data: 2003-10-28 22:14:19

Od: "medicon" <c...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek G." <c...@W...pl> napisał w wiadomości
> witam. dziekuje za odpowiedz. czy ktos sie zgadza z ta nazwa (poniewasz ta
> pani nie jest pewna) ? moze wiecej info na temat tego leku ?

Fizostygmina
physostigmine
myotonicum, parasympathicomimeticum
N07AA, S01EB, V03AB
Działanie: Alkaloid występujący w nasionach Physostigma venenosum, który
powoduje odwracalne blokowanie acetylocholinoesterazy. Lek wykazuje
działanie parasympatykomimetyczne - pobudza przywspółczulną część
autonomicznego układu nerwowego. Powoduje skurcz mięśni gładkich, nasila
wydzielanie śliny, łez, potu. Fizostygmina powoduje nasilenie perystaltyki
jelit, skurcze pęcherza moczowego, zwęża źrenice i obniża ciśnienie
wewnątrzgałkowe. Zwiększa kurczliwość mięśni prążkowanych. Dobrze wchłania
się z przewodu pokarmowego i błon śluzowych. W organizmie ulega hydrolizie
pod wpływem działania esteraz. Przenika przez barierę krew-mózg. Działanie
fizostygminy utrzymuje się przez ok. 2 h.

Wskazania: Leczenie objawowe myasthenia gravis; atonia jelit i pęcherza
moczowego (także pooperacyjna) oraz jaskra. Antidotum w zatruciach
trójpierścieniowymi lekami przeciwdepresyjnymi.

Przeciwwskazania: Nadwrażliwość na fizostygminę; mechaniczna niedrożność
dróg moczowych, żółciowych i jelit, astma oskrzelowa, padaczka, bradykardia,
zawał serca, zaburzenia przewodzenia sercowego, cukrzyca, zgorzel, choroba
Parkinsona.

Interakcje: Nasila działanie leków zwiotczających mięśnie z grupy
depolaryzujących, działa antagonistycznie względem leków wywołujących blok
niedepolaryzacyjny; zwiększa dyfuzję leków przez błony lipidowe. Lek jest
antagonistą trójpierścieniowych leków przeciwdepresyjnych.

Działanie niepożądane: Niepokój, osłabienie, bóle w obrębie jamy brzusznej,
zwiększenie perystaltyki jelit, biegunka, nudności, wymioty, bezwiedna
defekacja i oddawanie moczu, ślinotok, poty, zawroty i bóle głowy, złe
samopoczucie, lęki, drżenie mięśni, niewyraźna mowa, oczopląs, porażenie
ośrodka oddechowego, spadek ciśnienia tętniczego, bradykardia, zaburzenia
rytmu serca, obrzęk płuc, duszność spastyczna. Przedawkowanie może prowadzić
do przełomu cholinergicznego. Antidota: siarczan atropiny pozajelitowo.

Ciąża i laktacja: Brak informacji dotyczących bezpieczeństwa stosowania leku
w ciąży, dlatego nie należy go stosować w tym okresie.

Dawkowanie: Dawka leku musi być dobierana indywidualnie; średnio podaje się
0,25-0,5 mg s.c., i.m., i.v., dawka może być powtarzana co 4-5 h, maksymalna
dawka jednorazowa wynosi 1 mg, maksymalna dawka dzienna 3 mg; dawka
śmiertelna leku wynosi 10 mg.

Czlonek
m. gluteus - niewydolnosc
piersi - pytanie