wegetarianizm-sposób na zdrowie

21. Data: 2002-08-20 09:21:49

Temat: Re: wegetarianizm-sposób na zdrowie
Od: "Dorita" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widze, ze dyskusja rozgorzala. Jak nie wiele czasem trzeba, cos sie napisze
i powstaje stos "ideologii".
Ale to dobrze, zycie jest "ciekawsze";)
Czasami mam wrazenie jakbym gadala tu do sciany. Ja swoje, a nie ktorzy
swoje. Wiec napisze jeszcze raz: nie przeszlam na wegetarianizm z powodu
ideologii!! Nie mam nic przeciwko innym sposobom jedzenia!!! Wiem co jest
potrzebne mojemu organizmowi i zapewniam mu wszystkie niezbedne skladniki!!!
|Zgadzam sie, ze wiekszosc na swoj sposob, ma niezdrowe w sobie czynniki,
ale co do miesa-nie zmienie zdania.
Przyczepiliscie sie do jajek, a ja tylko stwierdzilam ze ja ich nie jem-nic
wiecej. A ich pochodzenie tak czy siak czesto jest watpliwe (jak i innych
zreszta rzeczy). Wiec nie bede tutaj dyskutowac, bo nie studiowalam
zawartosci jajka i tego co sie w nim dokladnie znajduje. I nie tylko jajko
ma przyswajalne bialka! A co do jogurtow to jem nieslodzone.
Co do chudniecia to powiedzialam ze JA przy okazji schudlam, Nie bylo to
swtierdzenie: bedac wegetarianem schudniesz. Wiadomo ze od nadmiaru
wszystkiego sie tyje, ale ja akurta schudlam do porzadanej wagi i ja
utrzymuje. A to dlatego ze jem umiarkowanie a nie obzeram sie. Wiec jeszcze
raz prosze-czytajcie uwaznie!! Choc rozumiem, ze fajnie czasem cos wymyslic,
by sie cos podzialo.

22. Data: 2002-08-20 09:26:34

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorita" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

> A co do jajka to procz choresteloru

No to wszystkie kurczątka powinny mieć cholesterol (i miażdżycę... ;) )
- jak pałac kultury! ... ;)))

> jadasz jogurt wiec nie jestes weganka a co masz w takim razie do jajek??:)
> co ma przejscie na wegetarianizm do chudniecia ( to pokutuje ten mit o
> tuczacym
> tłuszczu heheh a nie weglowodanach o wysokim IG)
> o ui szkodliwe składniki w serach :)) sama to wymysliłas??
> no i te ryby w jednym worku z miesem:))

> ze ja ich nie spozywam.Napisala ze mieso jest bardzo niezdrowe.

A co jest złego w mięsie???

Czytaj
> uwaznie! Nie pisalam tez ze jestem weganka, tylko wegetarianka, wiec
jogurty
> moge sobie wcinac. To jest moj styl i moj sposob jedzenia na zycie i jest
mi
> z tym dobrze.
> A jezeli chodzi o chudniecie to oczyswiscie ze jedzac zdrowe rzeczy mozna
> schudnac. co w tym dziwnego?

A co to znaczy "zdrowe" ? Masz na myśli "pozbawione tłuszczu zwierzęcego"
???
Jeśli tak, to się baaaardzo mylisz w swojej nowej ideologii tzw. zdrowej
diety, czyli wegetariańskiej. To, że schudłaś, to nic rewelacyjnego, każda
radykalna zmiana diety wywołuje taki efekt na jakiś czas. Potem nie będzie
Ci już tak dobrze, przyjdą efekty, których nie chcesz, wszystko ma swoją
cenę. I albo będziesz bardzo chudnąć i szybko się starzeć (zmarszczki na
wychudzonej twarzy), albo będziesz mieć skłonności do tycia i ustawicznego
głodu. A w sferze psychicznej będziesz albo przygaszona, zalękniona,
wyciszona itd., albo pobudzona, nadreaktywna, znerwicowana itd. I
w jednej i drugiej opcji tracisz kontrolę nad swoim ciałem, nie wspomnę o
takim drobiazgu jak choroby, caaały asortyment! Pracujesz na nie już dziś,
a jak już się objawią, to być może usłyszysz, że masz taki defekt genetyczny
i się z tym nic nie da zrobić i że można tylko coś tam wyciąć skalpelem i
łykać do końca życia jakieś tam tabletki.

Zdrowia życzę
Krystyna

23. Data: 2002-08-20 10:56:20

Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> wrote in

> A co jest złego w mięsie???

Śmierdzi. P,PPNMSP

> To, że schudłaś, to nic
> rewelacyjnego, każda radykalna zmiana diety wywołuje taki efekt na
> jakiś czas.

Idę po 10kg batoników i 5kg chipsów, oraz 10l coli. Zobaczymy,
ile schudnę. ;-P

--
/**** Here comes the war. ****\
***** Did you think we were born in peaceful times? *****

24. Data: 2002-08-20 11:33:49

Od: Gosia <t...@m...meil> szukaj wiadomości tego autora

"Dorita" <d...@t...pl> napisał(a) na pl.misc.dieta:

(...)

Witaj Dorita,
Od wielu lat nie jem miesa (nigdy mi nie smakowalo) - zaczynalam z taka
sama "fascynacja" ja ty. Miniony rok byl dla mnie pieklem. Dzis jestem
pewna, ze jedna (jedna - bo bylo i kilka) z przyczyn powaznego "kryzysu",
jaki u mnie zaistnial, byl wlasnie sposob odzywiania - sposob, ktorego
odkrycie zdawalo mi sie moim najwiekszym sukcesem... Sa to sprawy bardzo
osobiste, ale jesli tylko zechcesz dowiedziec sie czegos wiecej o mojej
historii ( np. w tym celu, by samej uniknac pewnych "pulapek"), mozesz
smialo pisac.
Nie jedzac miesa trzeba szczegolnie zwracac uwage na to, co i ile sie je.
To "dieta" (raczej: sposob na zycie) wymagajaca wyjatkowego rozsadku i
wiedzy w tej "dziedzinie"... w innym razie mozna sobie zrobic wielkie
"kuku"...
Dzis wciaz nie jem miesa, ale juz wiem, jak nalezy go nie jesc.

Pozdrawiam serdecznie

Goha

25. Data: 2002-08-20 12:07:33

Od: "Dorita" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Zdrowia życzę
> Krystyna
>
> ideologia, ideologia....... nie, to sposb na zycie. Stosowalam w swoim
zyciu rozne diety i wiem jak one potrafia niszczaco dzialac. Dlatego wlasnie
teraz chce to zmienic, bez efektow ubocznych i efektow jojo. Po prostu
utrzymywac wage.Do tej pory (zanim zaczelam tak jesc) bylam wlasnie
przygaszona, wyciszona etc, zreszta do dluga historia. Teraz wlasnie jest
inaczej. Teraz wlasnie odzyskuje kontrole nad swym cialem, czuje sie lepiej
i wlasnie na to teraz pracuje, zeby odbudowac swoj organizm. A tabletek
nalykalam sie juz za wszystkie czasy i podziekuje, juz nie chce. Coz, nie
bede opisywala co dokladnie jem, bo to nie o to chodzi, ale wiem, ze to co
jem jest dobre dla mnie, dostarcza odzywczych skladnikow ( nie mylic z
glodzeniem, jem wystarczajaca i potrzebna dawke energii)i w koncu po paru
latach roznych diet i roznych stylow jedzenia czuje sie lepiej.

26. Data: 2002-08-20 12:10:25

Od: "Dorita" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia" <t...@m...meil> napisał w wiadomości
> [...]
> "kuku"...
> Dzis wciaz nie jem miesa, ale juz wiem, jak nalezy go nie jesc.

Super
bede Ci bardzo wdzieczna jezeli podzielisz sie ze mna swoimi spostrzezeniami
i radami. .Napisz do mnie na maila, bo moj list, ktory do ciebie wyslalam
zostal zwrocony nie wiem dlaczego.
Bede czekac na maila od Ciebie
pozdrawiam
Dorita

27. Data: 2002-08-20 12:26:40

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> dziś,
> genetyczny

wiec jednak ideologia :)
> [...]
> teraz chce to zmienic, bez efektow ubocznych i efektow jojo. Po prostu

mam nadzieje ze to ci sie uda heheh ale same dobre checi nie wystarczja a ty
mam wrazenie uwazasz ze dobre checi wystarcza:))

Do tej pory (zanim zaczelam tak jesc) bylam wlasnie
> przygaszona, wyciszona etc, zreszta do dluga historia.

mamy czas opowiedz nam co do tej pory jadlas :))po czym byłas
przygaszona:).wyciszona:),etc:)
Teraz wlasnie jest
> inaczej.

zycze v ci aby pozostalo to na zawsze ale jak znam zycie to po pewnym czasie
przestaniesz sie egzaltowac niejedzeniem miesa i co dalej????:)))

Teraz wlasnie odzyskuje kontrole nad swym cialem, czuje sie lepiej
> i wlasnie na to teraz pracuje, zeby odbudowac swoj organizm.

a jestes pewna ze robisz to dobrze ???skoro nie masz elementarnej wiedzy o
diecie to skad wiesz ze robisz to dobrze??/same checi to za mało:)))00

A tabletek
> nalykalam sie juz za wszystkie czasy i podziekuje, juz nie chce.

:(

> [...]
> glodzeniem, jem wystarczajaca i potrzebna dawke energii)i w koncu po paru
> latach roznych diet i roznych stylow jedzenia czuje sie lepiej.

a tu to napisalas cale mnóstwo bzdetów :(( masz 16 -17 lat??czy jestesmoze
infantylna??
masz racje po co opisywac na grupie dieta co sie pozera heheh to nie jest ta
grupa :))
skad wiesz ze to co jesz teraz jest dobre dla ciebie skoro twoja wiedza o
diecie jest ZEROWA co udowodniło ci pare osob
widze ze posiadlas tez wiedze o składnikach odzywczych hehehh jakos z tego co
piszesz nie wynika to
to jescze napisz nam jakie diety stosowałas przez te pare lat zycia hheheh a
ja dalem ci kilkanascie a ty piszesz o paru ale taka moda ja dostalem na
komunie zegarek a teraz komputery daja hehe i to z modemami:((

a teraz skończ podniecac sie swoja nowa dieta nowym sposobem na zycie i napisz
nam co jesz :))))))))bo od tego jest ta grupa

czepiajacysiegłupotjanek

28. Data: 2002-08-20 13:02:16

Od: "Dorita" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
a ty
> mam wrazenie uwazasz ze dobre checi wystarcza:))

Tobie nie mam najmniejszego zamiaru, bo jestes zapatrzony we wlasne
ideologie.

> zycze v ci aby pozostalo to na zawsze ale jak znam zycie to po pewnym
czasie
> przestaniesz sie egzaltowac niejedzeniem miesa i co dalej????:)))

a moze nie przestane, a jak juz to egzaluje sie sposobem mojego jedzenia, a
nie niejedzeniem miesa

> diecie to skad wiesz ze robisz to dobrze??/same checi to za mało:)))00

Jestem pewna, a jak czegos nie bede wiedziala, to sie dowiem-o to sie nie
martw. A na temat diety mam sporo wiedzy
> infantylna??

A moze to ty jestes infantylny, ze wkolko nawijasz swoje i czepiasz sie
czegos, co sam sobie dopisujesz. Naucz sie czytac i rozumiec to co ktos
przekazuje, zanim po raz kolejny cos glupiego powiesz.

> skad wiesz ze to co jesz teraz jest dobre dla ciebie skoro twoja wiedza o
> diecie jest ZEROWA co udowodniło ci pare osob

Nikt mi nic tu nie udowodnil, no najwyzej Ty, ze sa ludzie zamnkieci w
swoich wlasnych swiatach i pogladach i nic do nich z zewnatrz nie dociera.
A moja dieta o diecie jest wystarczajaca by moc ja stosowac.

> ja dalem ci kilkanascie a ty piszesz o paru ale taka moda ja dostalem na
> komunie zegarek a teraz komputery daja hehe i to z modemami:((

? napisales to tak nieskladnie, ze nie wiem co przez to chciales nam
przekazac

> a teraz skończ podniecac sie swoja nowa dieta nowym sposobem na zycie i
napisz
> nam co jesz :))))))))bo od tego jest ta grupa

Chyba ty sie podniecasz, ze masz pole do popisu i mozesz komus nawtykac. ale
wiesz co, na mnie to nie dziala.
Zacznij lepiej analizowac swoje wypowiedzi, bo moze potrzebujesz sie uporac
z jakimis emocjami?

29. Data: 2002-08-20 13:44:06

Od: "Offelia" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widze, ze dyskusja rozgorzala.

I to jak ;)

> Wiec napisze jeszcze raz: nie przeszlam na wegetarianizm z powodu
> ideologii!!

A ja tak. 9 lat temu. Przestalam jesc mieso i ryby. 2 lata temu wrocilam do
drobiu i ryb. Bo tak mnie naszlo. Zaczelam myslec o tym, wiec moze moj
organizm sie domagal. To raz, a dwa - wygodnictwo. Mialam dosc jedzenia nad
polskim morzem i na mazurach frytek, brrr...

> Wiem co jest
> potrzebne mojemu organizmowi i zapewniam mu wszystkie niezbedne
skladniki!!!

A ja nie wiem. I chyba nikt nie wie. Skoro jest tyle sposobow "jedynie
slusznego" modelu odzywiania, to tak naprawde takiego modelu IMHO nie ma.
Idealnie byloby sluchac organizmu, ale raczej sluchamy reklam ;)

> Przyczepiliscie sie do jajek, a ja tylko stwierdzilam ze ja ich nie
jem-nic
> wiecej. A ich pochodzenie tak czy siak czesto jest watpliwe (jak i innych
> zreszta rzeczy).

Czy z tym pochodzeniem chodzi o fermy drobiu? No, ale to ideologia.
Ja najchetniej jadlabym tylko jajka od "szczesliwych kur" - czyli nie z
ferm, gdzie kura od poczatku do konca zycia nie rusza sie z miejsca.
Smiejcie sie, smiejcie. ;)

> A co do jogurtow to jem nieslodzone.

Nigdy nie czulam sie dobrze po jogurtach i trudno bylo mi uwierzyc w ich
zbawienny wplyw na moj organizm...

pozdrawiam

Sandra

30. Data: 2002-08-20 15:09:19

Od: Beerman <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19 Aug 2002 14:43:50 +0200, uzytkownik c...@p...onet.pl
znuzony oparl sie o klawiature i wyszlo z tego co nastepuje:

>co ma przejscie na wegetarianizm do chudniecia ( to pokutuje ten mit o tuczacym
>tłuszczu heheh a nie weglowodanach o wysokim IG)

No dla uscislenia moze powiedzmy ze tucza ani tluszcze, ani
niskoglukemiczne weglowodany a polaczenie obydwoch.

_______ b...@d...com.pl ______ ___ _GG:235429___ICQ:37186302_

rowerek do cwiczen
Jak przytyc?????
jak jest z jogurtami?