wierzcholek swierka

1. Data: 2003-06-13 14:27:21

Temat: wierzcholek swierka
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Jak interpretowac zaginanie sie wierzcholka swierka do dolu?
Swierk ma okolo poltora metra, ten ped wierzcholkowy jest dosc
dlugi (20 - 25 cm). Zwisa lub stoi w zaleznosci od nie jestem pewien
jakiego czynnika; dajmy na to jesli jest sloneczny upalny dzien, to
w dzien zwisa a w nocy stoi. Ale nie wiem, czy to upal, czy woda,
czy slonce, czy jeszcze cos? Moze powinienem podlewac?
Ale minelo juz kilka lat od jego posadzenia, wiec sobie sam
powinien dawac rade, a specjalnej suszy tu nie bylo.

A moze jest to naturalne zjawisko, ktorym nie ma sie co przejmowac?
Czy ktos cos takiego zaobserwowal?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

2. Data: 2003-06-13 15:30:21

Temat: Re: wierzcholek swierka
Od: "pluton_" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dlugi (20 - 25 cm). Zwisa lub stoi w zaleznosci od nie jestem pewien
> jakiego czynnika;

Moze (podobnie do zwierzat domowych, np. psa) wyczuwa nastroj swojego pana ?

> w dzien zwisa a w nocy stoi.

To prawidlowa reakcja raczej :)

> A moze jest to naturalne zjawisko, ktorym nie ma sie co przejmowac?
> Czy ktos cos takiego zaobserwowal?

Ja dosyc czesto :)

pluton

3. Data: 2003-06-13 15:49:00

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dblGa.175376$VP.39811527@twister.neo.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> A moze jest to naturalne zjawisko, ktorym nie ma sie co przejmowac?
> Czy ktos cos takiego zaobserwowal?

Hejka. Zaobserwowalem to coś na świerku serbskim. To normalne zjawisko,
które sygnalizuje brak wilgoci w glebie, w której rośnie świerk. Podlej,
zroś a wierzchołek się podniesie. :-)
Pozdrawiam słonecznie Ja...cki

4. Data: 2003-06-13 16:03:31

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"pluton_" <p...@p...onet.pl> wrote in message

> Ja dosyc czesto :)

U swierka?

Pozdrowienia,
Michal

5. Data: 2003-06-13 17:39:58

Temat: Odp: wierzcholek swierka
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bccrq3$kfr$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
zjawisko,
> które sygnalizuje brak wilgoci w glebie, w której rośnie świerk. Podlej,

Moje świerki mają tak samo. Szczególnie kłujący

--
Pozdrawiam, Kaśka

6. Data: 2003-06-13 19:43:02

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message

> Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:bccrq3$kfr$...@a...news.tpi.pl...

> zjawisko,

Nie brak wilgoci. To samo zjawisko występuje po bardzo ulewnych deszczach,
ale
wtedy, gdy jest bardzo intensywne słońce. I szczególnie wiosną i wczesnym
latem. Potem wierzchołki trochę drewnieją, a same drzewka uodparniają się na
operację słoneczną.
Aha, nie sądzę, by należało się przejmować:-))))

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2003-06-14 08:39:53

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:dblGa.175376$V...@t...neo.rr.com.
..
> Jak interpretowac zaginanie sie wierzcholka swierka do dolu?

Mój "Inwersa " tak ma permanentnie.
Podwiązuję mu ten koniec do bambuska, dlatego dumnie pnie się do góry, ale
wszystko inne mu zwisa.

Pozdrówki - Jagoda

8. Data: 2003-06-14 18:24:17

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jagoda" <b...@g...pl> wrote in message news:bcen18$rd1$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Mój "Inwersa " tak ma permanentnie.
> Podwiązuję mu ten koniec do bambuska, dlatego dumnie pnie się do góry, ale
> wszystko inne mu zwisa.

Ale on jest "Inversa", czyli wszystko ma odwrotnie?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz