winda -pytanie

1. Data: 2004-06-02 10:54:50

Temat: winda -pytanie
Od: "Bea" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Mieszkam w wiezowcu,winda jest,ale sa tez piekielne schodki z poziomu windy
na dwor. Kto powinien poniesc koszt zamontowania platformy windowej z
poziomu windy na parter abym mogla wydostac sie z domu? Ja, czy tez sa
jakies inne mozliwosci?Mam pelna niezdolnosc, na wozku, i nie dam sobie rady
ze schodami sama.
Drugie pytanie: mam Panthere, ale bardzo niewygodnie mi sie siedzi;
zjezdzam -dlaczego? Nie dziwcie sie prosze moim pytaniom, dopiero od
niedawna zaczelam zycie wozkowicza i tysiaca rzeczy nie wiem, a licze,ze mi
pomozecie. Pozdrawiam.Bea

2. Data: 2004-06-02 11:03:04

Temat: Re: winda -pytanie
Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AD 1. Teoretycznie powinien to pokryc PFRON. Mozesz zlozyc "Wniosek o
dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych w miejscu zamieszkania
osoby niepelnosprawnej ale nie licz na to ze cos od nich dostaniesz

AD 2. Musisz obnizyc tyl wozka

Leszek

3. Data: 2004-06-02 17:52:51

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Jezeli moge wtracic slowo?

Witaj na grupie :-)

AD 1. Mozesz wystapic z wnioskiem o srodki z PFRONu - choc u nas w Lodzi
wystepuje sie do PCPRu (powiatowe centrum pomocy rodzinie) to oni prowadza
program znoszenia barier architektonicznych ale oni daja do okrexslonej
kwoty - czyli za starczy ci najwyzej do 70% kosztu zamontowania windy.
Jezeli chcesz pozyskac jakies dodatkowe srodki to napisz do swojej
spoldzielni, lub komunalki (wazne by bylo gdybys nie miala mieszkania
wlasnosciowego) [piszesz podanie ze jako lokator powinnas miec zapewniony
dostep do mieszkania ktore wynajmujesz, itp.]. Bardziej polecam ci
rozwiazanie z podjazdem - bo jest tansze i trwalsze ale to zalezy od
usytuowania i wygladu bloku. Zawsze mozna wybic dziure w scianie i zamocowac
futryne do ktorej montowany jest podjazd.

AD 2. To ze sie zsuwasz z Pantery to cos nie jest w porzadku - zle ci ja
dobrano. Zadzwon do serwisu to powinni podjechac i ci ja ustawic. Moze to
wina oparcia, a moze tego ze masz zly kad ustawienia ramy pod nogani -
tetrusy powinny miec wyzej nogi od tylka - co sprawia ze tylek wpada ci w
siedzisko i ciezej sie zsunac. Mozesz na razie sprobowac poluzowac rzepy pod
siedziskiem tak azeby tylek glebiej wpadal. Moze to byc tez powodem ze masz
podnozki ustawione za krotko i spastycznosc powoduje zsuwanie. Ogolnie nie
wiem na co chorujesz i ciezko mi wydawac osad.

pozdrawiam
Arek

4. Data: 2004-06-03 13:16:28

Od: "Bea" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim za rady. Do PEFRONU dzwonilam,sprawy finansowe przejal
MOPR,ale funduszy nie maja-juz.Mam skladac w styczniu. Bylam niemal
przekonana ze tak bedzie,ale szukam podstawy prawnej na komunalke -mam
mieszk.lokatorskie.Sa bardzo wspolczujacy,ale-funduszy nie ma.
2.jestem po wypadku -teoretycznie tetra,ale rece mam w miare sprawne, tulow
"kiwaczek",nogi wracaja,naogol nie sa spastyczne na wozku.
Poradzono mi Panthere,ale nie wiem,czy to wozek akurat dla mnie....
W ogole, chcialam zapytac,czy jest na grupie ktos w podobnej sytuacji,
znaczy,ze wraca ruch w nogach i pomalenku ustepuje "twardosc" paralizu?
Niedawno opuscilam szpitale,bedzie zaraz dwa lata od wypadku i wszystkiego
sie ucze. A ze niemloda jestem,to i trudno idzie. Pozdrawiam. Bea

.

5. Data: 2004-06-03 15:24:26

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Wiesz co - ? Ty nadajesz sie dobrze na oboz organizowany przez Fundacje
Aktywnej Rehabilitacji - maja gdzies w internecie strone. Dobiora ci
ustawienia wozka (znaja sie na panterze), usprawnia, naucza samodzielnosci i
prawa - mysle ze powinnas tam jak najszybciej trafic. Nie zalatwiaj nic na
gebe - tzn. pisz pismo do komunalki - powolaj sie:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ I BUDOWNICTWA
z dnia 14 grudnia 1994 r.
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
usytuowanie.

§ 16. Do wejść do budynku mieszkalnego wielorodzinnego, zamieszkania
zbiorowego i użyteczności publicznej powinny być doprowadzone utwardzone
dojścia o szerokości minimalnej 1,5 m, przy czym co najmniej jedno dojście
powinno zapewniać osobom niepełnosprawnym dostęp do całego budynku lub tych
jego części, z których osoby te mogą korzystać.

§ 18. 1. W zagospodarowaniu działki budowlanej należy zapewnić, stosownie do
jej przeznaczenia i sposobu zabudowy, odpowiednią liczbę miejsc postojowych
dla samochodów użytkowników stałych i przebywających okresowo, w tym również
miejsc postojowych dla samochodów, z których korzystają osoby
niepełnosprawne.

§ 54. 1. Budynek średniowysoki i wyższy, o liczbie kondygnacji większej niż
1, niezależnie od przeznaczenia, a także dwukondygnacyjny i wyższy budynek
zakładu opieki zdrowotnej, opieki społecznej oraz inne budynki, stosownie do
przeznaczenia, należy wyposażyć w urządzenia dźwigowe.

2. W budynku mieszkalnym, zamieszkania zbiorowego oraz użyteczności
publicznej, wyposażonym w dźwigi, należy zapewnić dostęp do nich i dojazd na
wszystkie kondygnacje użytkowe osobom niepełnosprawnym.

--------------------------------> chyba wystarczy?

pozdrawiam
Arek

6. Data: 2004-06-03 17:02:32

Od: "Bea" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje ci Arek!Jestes Aniolem! Wlasnie tego mi bylo potrzeba... O obozie
Faru wiem,ale uznali,ze sie jeszcze nie kwalifikuje,mam miec szkolenie
26.06. tu u nas na zajeciach. Pozdrawiam.Bea

.

7. Data: 2004-06-04 06:08:21

Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam wade wrodzona w efekcie ktorej tez jestem tetra. Jestem dosyc sprawny bo
moge stanac na nogach, a nawet przejsc o kulach pare metrow. Moim jedynym
klopotem jest znaczny niedowlad lewej reki, ktory utrudnia mi prace na
komputerze.

Leszek

Re: Polskie wybory
Re: Polskie wybory