winorośl

1. Data: 2007-09-20 06:41:36

Temat: winorośl
Od: "ola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem bardzo świeżą działkowiczką. Czy moglibyście mi powiedzieć, które
odmiany winorośli są najlepsze, żeby je posadzić na południowej stronie
mojej działki. Chodzi o to, żeby nie wymagały jakichś szczególnych zabiegów,
a ładnie się rozrastały i miały smaczne owoce.

2. Data: 2007-09-20 06:49:55

Temat: Re: winorośl
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ola" <a...@w...pl> wrote in message
> [...]
zabiegów,
> a ładnie się rozrastały i miały smaczne owoce.

Winorośl wymaga zabiegów, podobnie jak róże. Wyższa szkołą jazdy i nie warto
zaniedbać inwestycji i robić na łapu-capu, zacznij od książek i poszukaj w
necie wiedzy.
Np. http://www.winnica.golesz.pl/

3. Data: 2007-09-20 07:00:21

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ola" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mojej działki. Chodzi o to, żeby nie wymagały jakichś szczególnych
> zabiegów, a ładnie się rozrastały i miały smaczne owoce.
Winorośl jest rośliną bezproblemową w uprawie i odwdzieczy Ci się świetnymi
owocami.
Najlepsze odmiany i porady przeznaczone dla kompletnych amatorów znajdziesz
na stronie www.winogrona.org
Odmian jest tak duzo, że powinnaś najpierw określić Twoje preferencje. :-)
Poczatkującym polecam zawsze Izę Zaliwską i Arkadię (jasne), Iliczewskij
Rannij i Agat Doński (ciemne), Swenson Red - czerwone.
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2007-09-20 07:01:20

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> [...]
> Poczatkującym polecam zawsze Izę Zaliwską i Arkadię (jasne), Iliczewskij
> Rannij i Agat Doński (ciemne), Swenson Red - czerwone.

Podziel jeszcze na deserowe i winne.

5. Data: 2007-09-20 07:04:31

Od: "mirzan" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo cenię odmianę Golubok, chociaż owoce ma dość małe.Dojrzewa wcześnie,
kolor owoców bardzo ciemny, a najważniejsze, sok jest również barwny,czerwony.
Ten właśnie czerwony barwmik jest jest cenny dla zdrowia,oraz poprawia wygląd
różnych przetworów słabo wybarwionych.
Winorośl ta pięknie przebarwia się na czerwono, już pod koniec lata.
Pozdrawiam.Mirzan

6. Data: 2007-09-20 07:14:59

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <m...@g...pl> wrote in message

> [...]
wygląd
> różnych przetworów słabo wybarwionych.
> Winorośl ta pięknie przebarwia się na czerwono, już pod koniec lata.

Taki sam jest w aronii, czarnym bzie i burakach ćwikłowych.

7. Data: 2007-09-20 07:18:27

Od: "ola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ola" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

Ogromnie dziękuję. Jesteście bardzo mili. Zapytam tylko jeszcze, czy
wymienione przez Was odmiany można sadzić we wrześniu? Nie zmarzną w zimie?
Mam zamiar kupić doniczkowe, w supermarkecie.

8. Data: 2007-09-20 07:21:29

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> barwny,czerwony.
> wygląd
>

> Taki sam jest w aronii, czarnym bzie i burakach ćwikłowych.

Zjedz buraka i garść winogron, zobaczysz,że jest mała różnica.
Ja wykorzystuję wszystkie rośliny, które wymieniłeś.
Pozdrawiam.mirzan

9. Data: 2007-09-20 07:21:39

Od: "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]

> Poczatkującym polecam zawsze Izę Zaliwską i Arkadię (jasne), Iliczewskij
> Rannij i Agat Doński (ciemne), Swenson Red - czerwone.
:)
z wymienionych powyzej przez Janusza ja najbardziej optowalbym za Iza
nie ma ona coprawda zbyt wielkich owocow ale
- jest jedna z najwczesniej dojrzewajacych odmian
- jest bardzo smaczna i slodka
- jest bezproblemowa uprawie: nie choruje a przy tym rowniez owocuje na
tegorocznych lozach
co ma znaczenie w przypadku jakis poznowiosennych przymrozkow
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

10. Data: 2007-09-20 07:52:04

Od: "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wymienione przez Was odmiany można sadzić we wrześniu? Nie zmarzną w
zimie?
> Mam zamiar kupić doniczkowe, w supermarkecie.

Raczej nie powinny zmarznąć chociaż to zależy czy roślinka zdąży dobrze
zdrewnieć (czy nie była przenawożona i zdrowa). Najważniejsze aby
przewimowały 2-3 dolne pąki. Trzeba przykryć kopcem z przepuszczalnej ziemi,
raczej nie przykrywać liśćmi lub ciężką ziemią ponieważ podczas długiej,
mokrej i ciepłej zimy mogą zagnić pąki. Oglądane sadzonki w markecie były co
najmniej średniej jakości i część etykiet z nazwami była przypadkowa. Jak
masz możliwość to lepiej kup w szkółce lub mniejszym sklepie ogrodniczym.

tomkar

Działka z olchą - karczowanie
Co zrobic z darnia ... ?
[REKLAMA] [SPAM] Jesienne porządki ? pamiętajmy o konserwacji systemów nawadniających. Irriga - producent systemów nawadniających
Jabłka LIGOL - chcę mieć i proszę o rad
Beskid Sądecki - jakie odmiany drz. owocowych