winorośle

1. Data: 2004-06-13 19:32:20

Temat: winorośle
Od: "Julek" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o informaacje kiedy i jak ciąć winorośle. Mam dwie książki o
ogrodnictwie, ale nie są jasno wytłumaczone zasady cięcia winorośli. Czy
tnie się obecnie powyżej pąka kwiatowego? Z góry dziękuje za informację.
Julek

2. Data: 2004-06-13 20:36:56

Temat: Re: winorośle
Od: "grzegorz" <w...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.winogrona.org/

3. Data: 2004-06-13 23:00:47

Temat: Odp: winorośle
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Julek <j...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:caia47$b9a$...@a...icm.edu.pl...
> Proszę o informaacje kiedy i jak ciąć winorośle. Mam dwie książki o
> ogrodnictwie, ale nie są jasno wytłumaczone zasady cięcia winorośli. Czy
> tnie się obecnie powyżej pąka kwiatowego? Z góry dziękuje za informację.

Tzw. cięcie zielone polega na:
- wyłamywaniu zbędnych latorośli (nie płodnych i wilków) - teraz
- selekcji ( usuwaniu zbędnych) kwiatostanów - teraz
- uszczykiwaniu pasierbów ( nad 2-3 liściem) - przez cały sezon wegetacyjny
- przycinaniu latorośli nad 2-3 liściem nad najwyższym kwiatostanem -
pzreprowdza się przed kwitnieniem
- ogławianiu latorośli czyli przycinaniu jej nad 7-8 lisciem nad najwyższym
gronem - gdy jagody osiągną wielkosć grochu.
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Zapraszam na stronę www.winogrona.org
J.

4. Data: 2004-06-13 23:02:50

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> [...]
> - ogławianiu latorośli czyli przycinaniu jej nad 7-8 lisciem nad najwyższym
> gronem - gdy jagody osiągną wielkosć grochu.

Tyle roboty i tak to skomplikowane! Zaczynam zalowac, ze posadzilem winorosle.
maliny owocuja same, bez wylamywania, selekcji, uszczykiwania, przycinania i
oglawiania. Wlasnie zaczely.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2004-06-14 01:00:49

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:u25zc.36316$O...@f...columbus.rr.com...
> "Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message
>
> Tyle roboty i tak to skomplikowane!

Dla srednio rozgarniętych skomplikowania w tym mało... :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

6. Data: 2004-06-14 04:54:17

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> - ogławianiu latorośli czyli przycinaniu jej nad 7-8 lisciem nad
najwyższym
> gronem - gdy jagody osiągną wielkosć grochu.

Wrrrr...Janusz, kilka dni temu chwalilam sie, ze po raz pierwszy kwitnie mi
winorosl i pytalam, czy mam cos robic dalej.
A Ty mi nic nie napisales!!!A ja na Ciebie najbardziej liczylam!!!
Magda (niepocieszona)

7. Data: 2004-06-14 06:10:01

Temat: Re: Odp: winorośle
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> writes:

> - przycinaniu latorośli nad 2-3 liściem nad najwyższym kwiatostanem
> pzreprowdza się przed kwitnieniem

Możesz rozwinąć? Po co się to robi? Bo nie rozumiem, szczególnie gdy
się to zestwi z poniższym:

> - ogławianiu latorośli czyli przycinaniu jej nad 7-8 lisciem nad
> najwyższym gronem - gdy jagody osiągną wielkosć grochu.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien dziwak wołał w centrum Aten:
,,Dziwak? Jakąż wagę zarzut ma ten?

8. Data: 2004-06-14 06:14:26

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik magda <mag-l@spam_wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cajdec$6sn$...@n...onet.pl...

> [...]
> winorosl i pytalam, czy mam cos robic dalej.
> A Ty mi nic nie napisales!!!A ja na Ciebie najbardziej liczylam!!!

Spokojnie! To nie są zabiegi obowiązkowe. :-))))) To dopieszczanie. :-))))
Bez tej zabawy też będą pyszne winogrona :-))))
Janusz

9. Data: 2004-06-14 06:28:53

Temat: Odp: Odp: winorośle
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:u...@s...net...

> Możesz rozwinąć? Po co się to robi? Bo nie rozumiem, szczególnie gdy
> się to zestwi z poniższym:

A co tu rozumieć?
Przycięcie przed kwitnieniem poprawia nieco jego warunki i sprzyja lepszemu
zawiązywniu owoców.
Potem latorośl rosnie nadal i ma tych liści dużo. Za dużo. Dlatego przycina
się ją nad 7 liściem by składniki pokarmowe kierowane były w większym
stopniu do gron ( a nie do zbytecznych lisci). Tworzy to warunki do lepszego
wykształcania się gron i ich dojrzewania.
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Zapraszam na stronę www.winogrona.org :-)))))))))))))))))
PS
Zachęcam do zajrzenia na str. 168 - 175 "Winorośli" S. Madeja. ;-)
J.

10. Data: 2004-06-14 06:37:25

Temat: Re: Odp: Odp: winorośle
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> writes:

> A co tu rozumieć? [...]

Dziękuję.

> Zapraszam na stronę www.winogrona.org :-)))))))))))))))))

Nie omieszkam :-)

> Zachęcam do zajrzenia na str. 168 - 175 "Winorośli" S. Madeja. ;-)

Jeszcze nie miałem okazji...

G.
--
Był pewien pan w Koźminku,