winorośle okryte

1. Data: 2009-04-06 14:07:36

Temat: winorośle okryte
Od: "joanna" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Młode winorośle przykryłam na zimę. Mogą być jeszcze przykryte? Czy już
trzeba je odsłaniać (Mazowsze)?

2. Data: 2009-04-06 14:20:14

Temat: Re: winorośle okryte
Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"joanna" wrote ...
> Młode winorośle przykryłam na zimę.
> Mogą być jeszcze przykryte? Czy już
> trzeba je odsłaniać (Mazowsze)?

Będą jeszcze przymrozki, diabli wiedzą jak duże a to młode jak
piszesz. Jeśli są przykryte klasycznie pulchną ziemią a nie gliną czy
jakimiś wynalazkami to możesz zostawić nawet do maja, same
"przerosną" - problem może powstać tylko jeśli będzie mokro i ciepło
(gnicie i grzyb), na razie jest sucho, więc ja zostawiam młodzież
przykrytą w oczekiwaniu na wredne przymrozki w połowie kwietnia ...
A.

3. Data: 2009-04-06 17:16:02

Od: "joanna" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> (gnicie i grzyb), na razie jest sucho, więc ja zostawiam młodzież
> przykrytą w oczekiwaniu na wredne przymrozki w połowie kwietnia ...

W takim razie jeszcze poczekam. Bardzo dziękuję za rzeczową i
szybką odpowiedź.

4. Data: 2009-04-06 17:51:56

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "joanna" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> Młode winorośle przykryłam na zimę. Mogą być jeszcze przykryte? Czy już
> trzeba je odsłaniać (Mazowsze)?

Zależy jakie odmiany...

5. Data: 2009-04-06 18:08:57

Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (gnicie i grzyb), na razie jest sucho, więc ja zostawiam młodzież
> przykrytą w oczekiwaniu na wredne przymrozki w połowie kwietnia ...

Ja nic nie owijałam to nie mam co odwijać :)

Kaja

6. Data: 2009-04-07 06:03:23

Od: "skryba" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> "joanna" wrote ...

ja zostawiam młodzież
> przykrytą w oczekiwaniu na wredne przymrozki w połowie kwietnia ...
> A.

Nie widzę prognozy tych przymrozków:
http://www.twojapogoda.pl/16dni.htm

Pozdrawiam optymistycznie

7. Data: 2009-04-07 06:39:11

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"skryba" wrote...

> Nie widzę prognozy tych przymrozków:
> http://www.twojapogoda.pl/16dni.htm

Nie odpowiadam za ten serwis WWW ...
Założymy się o te przymrozki? :)
Pzdr,
A.

8. Data: 2009-04-07 20:54:19

Od: "skryba" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> "skryba" wrote...

> Nie odpowiadam za ten serwis WWW ...
> Założymy się o te przymrozki? :)

Po co się zakładać? Przecież możesz podać lepszy namiar,
z którego będziemy mogli korzystać.

9. Data: 2009-04-08 06:58:25

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"skryba" wrote ...

> Po co się zakładać? Przecież możesz podać
> lepszy namiar, z którego będziemy mogli korzystać.

http://nomads.ncdc.noaa.gov/EnsProb/

Ale jak wszystkie tego typu serwisy, wyniki należy traktować z dużą
dozą ostrożności. No i temperatury są standaryzowane do 2 m nad
powierzchnią. Nawet przy małych prawdopodobieństwach wystapienia
mrozu, nie warto ryzykować młodymi roślinami wobec braku nagrody w
postaci lepszych plonów, z młodych w końcu i tak nie liczymy na owoce
w tym roku.
A.

10. Data: 2009-04-12 06:53:37

Od: "skryba" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> "skryba" wrote...

> Nie odpowiadam za ten serwis WWW ...
> Założymy się o te przymrozki? :)

Dobrze, że nie zakładałem się z Tobą, bo już mnie ostrzegają:
http://www.pogodynka.pl/miasto.php?miasto=Paw%B3owic

Pozdrawiam optymistycznie (mimo wszystko)

nieudana okulizacja ?
Nieznana mi choroba - jak to zwalczać
co to za roślina?
kolejność sadzenia warzyw