Re: witajcie dyskutanci i dyskutantki - długawe

From: "Iwonka" <b...@i...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: witajcie dyskutanci i dyskutantki - długawe
Date: Mon, 14 Jan 2002 13:04:08 +0100

Użytkownik "Basia Zygmańska" napisał/a
> Po pierwsze - to niestety nie wiem jak " zmusić" (w cudzysłowie)
> faceta aby wziął ślub kościelny, jeśli on nie chce.
Ja wiem,ze jezeli bym sie wsciekla,postawila,uparla i obrazila-Grzes by po
kilku dniach/tygodniach odpuscil.
Tylko czy to nie pozostawilo by skazy na naszym zwiazku? I czy chce,by
Grzes zrobil to z przymusu? A poptem mial o to domnie pretensje?

> Ale wiem jedno - te wszystkie "przysięgi" na łące, w pustym kosciele -
> to bzdura.
Moze i tak. Ale jakie mile? Moze i przed Bogiem taka przysiega
niema znaczenia. Ale dla mnie bedzie to czyms milym wspanialym.

> Ślub jest sakramentem i albo go się ma przed Bogiem, albo nie ma i
> tyle.
Ale mozna isc na lake i powiedziec sobie przysiege,prawda? W ogole jest
fajnie,jak ludzie mowia sobie mile slowa,zwlaszcza jak sa juz 10 lat razem.
Znam pary,ktore pol roku po slubie z soba nie rozmawiaja,a co dopiero
wyznanie sobie milosci na lace.I mysle,ze Bogowi tez by sie to spodobalo.
Bo ktoz nie lubi patrzec na szczescie i milosc?

.
> Najgorsze są sytuacje kryzysowe. nie życzę Ci Iwonko żebyś musiała się
> kiedyś obwiniać za coś co sie stało.
Dziekuje. Mam nadzieje,ze nic takiego sie nie wydarzy.

> Ja się całkiem irracjonalnie obwiniałam. Nieszczęscie które nas
> spotkało uważałam za karę za swój grzech.
Przestan. Dobrze wiesz,ze nie ma czegos takiego jak kara za grzechy
tu,na ziemi. Bo jakie zle rzeczy musialy by robic matki,ktorym umieraja
dzieci?
A jacy swieci sa mordercy i ich rodziny,ze w zdrowiu zyja przez dlugie lata?
Dobrze wiesz,ze kara moze nas spotkac po smierci.

> Bolało mnie kiedy nie mogłam iść do spowiedzi i komunii, kiedy do I
> komunii przystępowali moi synowie.
> Nie mogłam tez przystąpić do sakramentów na pogrzebie mojej kochanej
> Mamy.
Dlatego to mnie najbardziej boli. Radus mial chrzest,potem rocznice urodzin.
I bylo mi smutno,ze nie moglam przyjac za niego komuni. Moja mamunia nie
zyje-i to samo.A najbardziej brak mi rozgrzeszenia.

> Lata lecą a ja sie czasem zastanawiam, co dalej.
No wlasnie-co dalej?

Pozdrawiam cieplutko
Iwonka+Grzes+Radus 1,5 roczku+2 dni