witam ponownie i pytam

1. Data: 2003-02-17 12:21:09

Temat: witam ponownie i pytam
Od: "Joasia T." <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich ponownie . Po kilku miesiecznej przerwie i pytam czy zna
ktos z Was i moze podac przepis na ciasto , ktore ja znam pod nazwa
Szarpaniec.

Dziekuje

---
Pozdrawiam
Joasia T.
gg 24 77 27
Kraków

1. Data: 2003-02-17 12:45:00

Temat: Re: witam ponownie i pytam
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Witam wszystkich ponownie . Po kilku miesiecznej przerwie i pytam czy zna
> ktos z Was i moze podac przepis na ciasto , ktore ja znam pod nazwa
> Szarpaniec.

Witaj.
Napisz cos wiecej o tym ciescie. Przypuszczam, ze to cos w rodzaju plesniaka,
ale rownie dobrze moze to byc cos zupelnie innego. Czesto kilka ciast wystepuje
pod jedna nazwa albo jedno ciasto w roznych regionach nosi rozne nazwy.

Pozdrawiam,
AniaR

1. Data: 2003-02-17 16:12:23

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

A oto w prosty sposób wygooglowany przepis na niejaki skubaniec:

http://www.rysch.com/kuch17pl.htm

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-02-18 09:31:46

Od: "Joasia T." <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wystepuje
> pod jedna nazwa albo jedno ciasto w roznych regionach nosi rozne nazwy.

Tak to wlasnie chyba to ciasto. Masz moze przepis ?

Bardzo prosze

Pozdrawiam Joasia T.
24 77 27
Kraków

1. Data: 2003-02-18 19:05:41

Od: "Akulka " <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joasia T. <v...@p...onet.pl> napisał(a):

> Tak to wlasnie chyba to ciasto. Masz moze przepis ?
>
> Bardzo prosze
>
> Pozdrawiam Joasia T.
> 24 77 27
> Kraków

Joasiu, Cherokee juz podała ci linka do skubańca, a ja ci go z tamtąd
wklejam:

Skubaniec
~~~~~~~~~~~~~~~~
Skubaniec to wspaniałe półkruche ciasto, które podaje Renata Domżoł w
Gilowicach przy specjalnych okazjach (a specjalna okazja zawsze się
znajdzie!). Podaję jej przepis na dużą prostokątną blachę.

Składniki na część pierwszą:
250g margaryny lub masła
500g mąki
5 żółtek
2 łyżki cukru kryształ
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Składniki na część drugą:
5 białek
1,5 szklanki cukru kryształ

Dodatkowo:
3 łyżeczki kakao
400ml powideł (najlepiej śliwkowych)

Przygotowanie:

Wyrobić ciasto ze składników części pierwszej i podzielić na dwie części.
Jedną połówkę ciasta wyłożyć na blachę i posmarować je powidłami.
Drugą połowę ciasta znowu podzielić na pół. Pierwszą połówkę pokruszyć na
wyłożone powidła.
Teraz wylać na wierzch ubitą pianę (składniki część druga).
Resztę ciasta wymieszać z kakao i pokruszyć nim całość.

Piec około 40 minut (piec elektryczny normalny 180 stopni, piec elektryczny z
obiegiem gorącego powietrza 160 stopni)

Smacznego!

~~~~~~~~~~~~~~~~

~Pozdrawiam, Akulka

1. Data: 2003-02-18 20:18:55

Od: "Joasia T." <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Joasiu, Cherokee juz podała ci linka do skubańca, a ja ci go z tamtąd

ja odpowadalam a...@p...onet.pl , ktora pisala o plesniaku a to
wlasnie druga nazwa szarpanca

pozdrawiam
Joasia T.
gg 24 77 27
Kraków

1. Data: 2003-02-19 12:38:16

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> ja odpowadalam a...@p...onet.pl , ktora pisala o plesniaku a to
> wlasnie druga nazwa szarpanca

Skubaniec to tez jedna z nazw plesniaka. Mimo wszystko postaram sie w domu
odszukac i wklepac moj przepis na plesniak - z orzechami i rodzynkami, bardzo
dobry.

Pozdrawiam,
AniaR

1. Data: 2003-02-19 12:46:14

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odszukac i wklepac moj przepis na plesniak - z orzechami i rodzynkami, bardzo

Nie bede musiala wklepywac, udalo mi sie ten moj przepis wygoglowac. Znaczy sie
nie jest on moj, tylko Malgosi Z., ale ja go pieke juz od lat, wiec
go "zaanektowalam".
Oto on: http://minilien.com/?KaoDMNn95I

Zamiast dzemu czasem daje wisnie z kompotu albo starte jablka.
Wczesniej probowalam piec plesniaka wg roznych przepisow, ale ten jest wg mnie
najlepszy.

Pozdrawiam,
AniaR

1. Data: 2003-02-19 15:07:41

Od: "Joasia T." <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Zamiast dzemu czasem daje wisnie z kompotu albo starte jablka.
> Wczesniej probowalam piec plesniaka wg roznych przepisow, ale ten jest wg

Bardzo bardzo dziekuje za przepis

Joasia T.
gg 24 77 27
Kraków

1. Data: 2003-02-20 12:29:23

Temat: Bylo( witam ponownie i pytam) jest Szarpaniec (P)
Od: "Joasia T." <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Znaczy sie
> nie jest on moj, tylko Malgosi Z., ale ja go pieke juz od lat, wiec

Wlasnie wczoraj zadzwonilam do znajomej, ktorej kiedys podawalam ten przepis
no i ona go jeszcze miala ( a nie tak ja ciapa - zubila ) . JEst troszke
inny niz tu podany tak wiec podaje go ( pieklam go wiele razy i jest
naprawde przesmaczny )

Przepis na Szarpaniec

Skladniki:

40 dag maki
1 kostka masla lub margaryny
4 jajka
3 lyzki kakao
3 - 5 jablek dosc sporych
bakalie ( np.rodzynki, kokos )

Sposob wykonania:

Z maki, masla i 4 zoltek zagniesc ciasto. Podzielic je na 3 czesci. Jedna z
nich zagniesc z 3 lyzkami kakao.. Wszystkie kule wlozyc do lodowki na okolo
godzine.
Wysmarowac blache tluszczem i na to zetrzec biala kule na to czarna na to
starte jablka, potem bakalie, na to piana z bialek ze szklanka cukru a na
koncu biala kula.

Ciasto wlozyc do piekarnika i piec w 180 stopniach C przez kolo 40 - 50 min

Ciasto po upieczeniu polewamy polewa czekoladowa ( 12 dag masla,12 dag
cukru, 3 lyzki kakao i 3 lyzki wody)

Zycze smacznego

Joasia T.
gg 24 77 27