Re: witamina D dla niemowlęcia

From: "RobertSA" <u...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: witamina D dla niemowlęcia
Date: Thu, 25 Nov 2004 16:48:44 +0100

4...@u...domek,
Blanka Zych <b...@a...w.sygnaturce>:
> Użytkownik "Glan" <glan79[usun to]@poczta.onet.pl> napisał...
>>
> Najlepiej spytać pediatry. Mój syn też pił/pije Nan (teraz już
> Junior) i cały czas
> bierze vit. D. Nie dostawał jej jedynie latem, ale wtedy więcej był na
> słońcu.
> Aha, pediatra zapisując dawkowanie vit.D pytała o to, co je synek,
> czyli wiedziała,
> że dostaje sztuczne mleko.

Kwestia jest kontrowersyjna.
Zalecenie krajowego konsultanta d/s pediatrii podaje tylko calkowita ilosc
vit. D, i przy typowym zywieniu preparatami mlekozastepczymi ta ilosc jest z
reguly przyjmowana.
Jednak niektorzy twierdza, ze przyswajalnosc vit. D z mieszanek jest gorsza
od postaci w Vigantolu, dlatego zalecaja Vigantol. Nie ma tu jednoznacznych,
rozstrzygajacych danych.
My tez podajemy dodatkowo Vigantol w ilosci 3 kropli, w lecie odpowiednio
mniej i w zaleznosci od ekspozycji na swiatlo dzienne, wiek 13,5 mies.

--
Robert