witamina D dla niemowlęcia

1. Data: 2004-11-24 16:04:52

Temat: witamina D dla niemowlęcia
Od: "Glan" <glan79[usun to]@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja koleżanka ma 4 miesięczną córeczkę. Karmi ją tylko mlekiem
humanizowanym NAN 1, które zawiera witaminę D, oprócz tego podawała jej
witaminę D (Vigantol) w kropelkach, ale ostatnio wyczytała gdzieś, że
nadmiar witaminy D też jest szkodliwy. Czy powinna podawać dziecku wit. D w
kroplach? Ile wit. D to za dużo?

2. Data: 2004-11-24 20:29:47

Temat: Re: witamina D dla niemowlęcia
Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nadmiar witaminy D też jest szkodliwy.
oczywiście, ze tak.

> Czy powinna podawać dziecku wit. D w
> kroplach?
w końcu wit.D nie bez powodu jest na receptę- czy lekarz zapisując krople
nic nie mówił odnośnie dawkowania?

3. Data: 2004-11-25 13:36:53

Od: "Blanka Zych" <b...@a...w.sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Glan" <glan79[usun to]@poczta.onet.pl> napisał...
> [...]
> witaminę D (Vigantol) w kropelkach, ale ostatnio wyczytała gdzieś, że
> nadmiar witaminy D też jest szkodliwy. Czy powinna podawać dziecku

Najlepiej spytać pediatry. Mój syn też pił/pije Nan (teraz już Junior) i
cały czas
bierze vit. D. Nie dostawał jej jedynie latem, ale wtedy więcej był na
słońcu.
Aha, pediatra zapisując dawkowanie vit.D pytała o to, co je synek, czyli
wiedziała,
że dostaje sztuczne mleko.

Pozdrawiam
Blanka Zych

4. Data: 2004-11-25 15:48:44

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

4...@u...domek,
Blanka Zych <b...@a...w.sygnaturce>:
> [...]
> słońcu.
> Aha, pediatra zapisując dawkowanie vit.D pytała o to, co je synek,

Kwestia jest kontrowersyjna.
Zalecenie krajowego konsultanta d/s pediatrii podaje tylko calkowita ilosc
vit. D, i przy typowym zywieniu preparatami mlekozastepczymi ta ilosc jest z
reguly przyjmowana.
Jednak niektorzy twierdza, ze przyswajalnosc vit. D z mieszanek jest gorsza
od postaci w Vigantolu, dlatego zalecaja Vigantol. Nie ma tu jednoznacznych,
rozstrzygajacych danych.
My tez podajemy dodatkowo Vigantol w ilosci 3 kropli, w lecie odpowiednio
mniej i w zaleznosci od ekspozycji na swiatlo dzienne, wiek 13,5 mies.

--
Robert

Bactrim
Testosteron czy serotonina?