wizyta rodziców

1. Data: 2002-09-02 19:08:21

Temat: wizyta rodziców
Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po raz kolejny zwracam sie do Was z wieeeeelka prośbą.
W najblizszym czasie nawiedza mnie moi rodzice. Nie byli jeszcze nigdy w
moim mieszkanku czy wogole u mnie w Krakowie.Oni raczej nie wierza ze umiem
ugotowac cos wiecej niz jajecznice czy jakies tosty. I chcialabym ich mile
zaskoczyc. Chcialabym ugotowac cos specjalnego. Moj tata jest typowym
miesozerca ktory nie przepada za zoltym serem.To chyba jedyne kryterium
wybory. Aha... nie posiadam piekarmika.
Jak zwykle licze na Wasza pomoc:-)
Wdzieczna
Kropelka

1. Data: 2002-09-02 20:16:31

Temat: Re: wizyta rodziców
Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kropelka napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>zaskoczyc.
Chcialabym ugotowac cos specjalnego. Moj tata jest typowym
>miesozerca ktory nie przepada za zoltym serem.
Witam!

Sadze ze jestem w wieku Twojego taty i jakbym slyszal moja core.
ktora tylko "chrupki" na mleku potrafi zrobic ew.jajko na twardo bo na
miekko zawsze przegapi czas.
Tatko miesozerny....?? Bez piekarnika?A zrazy wolowe zawijane z boczkiem
wedzonym i ogoreczkiem kiszonym?Do tego wystarczy patelnia i garnek z
przykrywka do" duszenia" zrazow.Sosik niezly .
Mozna podac z ziemniakami a jak brak to i z ryzem.

Pozdrawiam
Stanislaw z Gdanska
gg 3068281
Idea +48 503657229

1. Data: 2002-09-02 21:31:38

Od: "Michał Gwiazdowski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zaskoczyc. Chcialabym ugotowac cos specjalnego. Moj tata jest typowym
> miesozerca ktory nie przepada za zoltym serem.To chyba jedyne kryterium

moze burito zrobisz?
podasz z tortilla, ktory zreszta kupisz w Tesco na Kapelance,
chyba ze ci ktos tutaj przepis na tortille poda, a przepis na burito byl tu
pewnie ze
sto razy...
jakbym byl twoim tata to bym sie ucieszyl....:-)

bon apetit!
mihau
.[:.:.:m:.:.:].
m...@w...pl
"Bog stworzyl czlowieka bo nie spodobala mu sie malpa, dalszych
eksperymentow zaprzestal" (M.Twain)

1. Data: 2002-09-03 08:14:21

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przykrywka do" duszenia" zrazow.Sosik niezly .
> Mozna podac z ziemniakami a jak brak to i z ryzem.
z kluskami śląskimi i modrą kapustą.

inne rzeczy: z tych, które podawałem: piccata z makaronem i sosem
pomidorowo-kaparowym, lomo mechado (też z pomidorami), pieczeń wołowa z
ziemniakami lub kluskami, schab wieprzowy w sosie kminkowym i polentą.

Waldek

1. Data: 2002-09-03 08:31:07

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@u...fu-berlin.de...

> [...]
> pomidorowo-kaparowym, lomo mechado (też z pomidorami), pieczeń wołowa z
> ziemniakami lub kluskami, schab wieprzowy w sosie kminkowym i polentą.

Waldek, no bo się tu zaraz dziewczyna przekręci ;-)))
My wiemy, że cudnie gotujesz, ale wspomóż ją może przepisem albo co... :)

a masz Ty prodiż albo jakieś inne piekielne urządzenia? Czy tylko garnki i
patelnie?

wkn

1. Data: 2002-09-03 08:53:33

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Waldek, no bo się tu zaraz dziewczyna przekręci ;-)))
> My wiemy, że cudnie gotujesz, ale wspomóż ją może przepisem albo co... :)

Oj przekreci przekreci:-) Nie mam pojecia o tych potrawach. A swoja droga
rodzice sie bardzo myla bo potrafie conieco ugotowac i nawet smacznie to
wychodzi. Zreszta juz nie raz opisywalam moje przepisy na grupie lub
relacjionowalam zrobienie jakiejs potrawy z Waszych przepisow.

> a masz Ty prodiż albo jakieś inne piekielne urządzenia? Czy tylko garnki i
> patelnie?

NIestety nie posiadam niczego takiego. Tylko i wylacznie kuchenka
dwupalnikowa gazowa na gaz z butli . I troche garnkow kilka patelni misek
mikser i takie tam. Ogolnie kuchnia coraz lepiej wyposazona:)
To cos musi byc koniecznie z mieskiem.Aaaa.. moj tata jest cukrzykiem (ale
za bardzo sie tym nie przejmuje) wiec moze jakas golonka odpada:)

1. Data: 2002-09-03 09:06:27

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> a masz Ty prodiż albo jakieś inne piekielne urządzenia? Czy tylko garnki i

mikser mam. Garnki, patelnie też, kuchnię gazową z dodatkową grzałką
elektryczną u góry, kuchenkę mikrofalową z grillem i rożnem. No i wsio.

Co do recept: lomo mechado proszę wyguglić, bo za dużo pisania.

Recepty dla normalnie kupujących w supermarketach.
Piccata, jak ja ją robię, to cienkie plasterki mięsa (ja używam drobia)
panierowane (ja mam mieszankę bułki i parmezanu) i smażone. Oczywiście
przyprawione solą, pieprzem i papryką. Sos to: cebulka zeszklona na
oleju, na to przecier pomidorowy, lekko podsmażyć, do tego łyżka mąki.
Rozprowadzić czerwonym trollingerem. Do tego pucha pomidorów. Przyprawić
co kto lubi, moje: sos sojowy grzybowy, ketjap manis (słodki sos
sojowy), chile ancho, chile pastilla, listki bobkowe, mieszanka
provansalska, sól, papryka. Czasem czegoś brakuje, to nie daję ;-)
Gotować jakieś 15minut, aby się zagęściło. Dodać kapary, gotować parę
minut i gotowe.

Schab to proste. Kawał schabu nacierasz solą z czosnkiem zagniecioną,
kminkiem grubo posiekanym i papryką. Do gara i przykryć. Podlewać z
umiarem. Piec godzinę * waga. Sos robi się sam, ewentualnie zagęścić
mondaminem czy inną skrobią kukurydzianą lub ziemniaczaną.

Polenta: zrobić wg przepisu na opakowaniu. Ja robię pół na pół wodę z
mlekiem, do którego to daję gałkę muszkatołową i sól. Po 10 minutach
daję na górę kawałek masła, wyłączam gaz, niech się gździ pod przykryciem.

Waldek

1. Data: 2002-09-03 09:10:10

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał:
> inne rzeczy: z tych, które podawałem: piccata z makaronem i sosem
> pomidorowo-kaparowym, lomo mechado (też z pomidorami),

A co to za cudo? Mnie sie kojarzy z Mechcia ;-)))
Jak trzeba isc do archiwum, to pojde, tylko daj znak.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-09-03 09:15:04

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisała:
> Jak trzeba isc do archiwum, to pojde, tylko daj znak.

Tylko nie komentuj tego - nie przeczytalam Twojego drugiego postu ;-)
Juz mam to mechado w googlach.
Wczesniej jakos przegapilam ta nazwe.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-09-03 09:20:04

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> A co to za cudo? Mnie sie kojarzy z Mechcia ;-)))
> Jak trzeba isc do archiwum, to pojde, tylko daj znak.
>
> Pozdrawiam
> Lilla

tu ło:

http://groups.google.de/groups?q=lomo+mechado&hl=pl&
lr=lang_pl&ie=UTF-8&inlang=pl&selm=ae2tv2%245dc%2400
%241%40news.t-online.com&rnum=2

w jednej linijce, jak by się połamało

Waldek

pstrag z migdalami