wizyta u lekarza - mam prawo czy nie?

21. Data: 2004-01-17 17:09:44

Temat: Re: wizyta u lekarza - mam prawo czy nie?
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> oki,
> tylko, co zwlaszcza powinni wiedziec prawnicy, NFZ dziala nielegalnie ...
> Piotr Kasztelowicz

Co Ty opowiadasz Piotrze? NFZ dziala legalnie - znasz przeciez wyrok
Trybunalu Konstytucyjnego (NFZ niezgodny z konstytucja, ale zgodnie z
wyrokiem maja czas do 1.1.2005 by zmienic, wiec funkcjonowanie jest zgodne z
prawem). Niestety, prawde mowiac.:-(

casus

22. Data: 2004-01-17 17:09:57

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 17 Jan 2004, VIPunia - Iwona Jankowska wrote:

> lekarz wtedy moze zlozyc skarge na NFZ do prokuratury, robic odwołania itp.
> student, jak mu nie udzielą pomocy na łamanie przysięgi lekarskiej

jak powiedzialem z mojej strony nie zdarza sie aby nie przyjac studenta
z innego oddzialu funduszu jesli ma skierowanie (lub w pewnych przypadkach
nawet jesli nie ma) a propos tematu zwracam jednak uwage, ze
istnieje roznica pomiedzy udzielaniem pomocy a wizyta lekarska. Co
innego przyjecie pacjenta celem udzielenia mu pomocy, ktora nie cierpi
zwloki a co innego planowa wizyta, ktora nie musi byc przeprowadzona
natychmiast

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

23. Data: 2004-01-17 18:14:02

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> teraz nie ma nawet obowiązku
> meldunkowego.....

o ile mi wiadomo, to owszem-jest nadal. ale w praktyce nikt tego bnie
rpzestrzega.

24. Data: 2004-01-17 19:49:22

Od: VIPunia - Iwona Jankowska <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 17 Jan 2004 18:09:57 +0100, na pl.sci.medycyna, Piotr Kasztelowicz
napisał(a):

> jak powiedzialem z mojej strony nie zdarza sie aby nie przyjac studenta
> z innego oddzialu funduszu

wiesz z tym przyjmowaniem pacjentów to często jest tak, że to nie zależy od
lekarza a od "pani w okienku", które często są lepsze od nie jednego
strażnika :)

[...]
> Co
> innego przyjecie pacjenta celem udzielenia mu pomocy, ktora nie cierpi
> zwloki a co innego planowa wizyta, ktora nie musi byc przeprowadzona
> natychmiast

tu masz racje, moze dlatego ja tak podchodzę inaczej trochę do sprawy, gdyż
wizyty to robię znajomym... a do lekarza raczej wtedy, gdy trzeba lub
kwestiach kontrolnych i prewencyjnych, ale wtedy nie do rodzinnego.

Pozdrowionka,
VIPunia

--
Iwona Jankowska ::: VIPka ::: Vigorous Independent Person'ka
http://www.iwonajankowska.prv.pl ::: http://www.lhama-temple.com

25. Data: 2004-01-17 20:25:09

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> wizyty to robię znajomym... a do lekarza raczej wtedy, gdy trzeba lub
> kwestiach kontrolnych i prewencyjnych, ale wtedy nie do rodzinnego.

powiedzmy wiec porada - to jest raczej przyjete formalnie okreslenie
ale i tu porada moze miec charakter porady w przypadku naglym,
kiedy lekarz ma moralny obowiazek udzielic jej=ratowanie zycia
lub takiej, kiedy nie musi przyjac pacjenta nagle. Chodzilo
o odniesienie sie do opinii, ze lekarz nie moze odmowic. Otoz
w pewnych sytuacjach moze a pewnych moze odeslac do lekarza
w miejscu zamieszkania ...

P.

26. Data: 2004-01-17 20:38:33

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 17 Jan 2004, casus wrote:

> [...]
> wyrokiem maja czas do 1.1.2005 by zmienic, wiec funkcjonowanie jest zgodne z

jak znam prawo medyczne i prawo w ogolnosci te nieprawidlowe
zapisy, ktorych funkcjonowanie moze zagrozic zyciu i zdrowiu
pacjenta powinny byc przez urzednikow skorygowane bezzwlocznie :)

Innymi slowy jesli ktos mieszka w mieszkaniu bezprawnie, ma
kwit od komornika na wyprowadzenie 1.1.2005 to juz w momencie
posiadanie tego kwitu ma ograniczone prawo korzystania z lokalu
- nie moze np. wizac na takie mieszkanie kredytu hipotecznego.
Ja to tak rozumiem ale ciekaw jestem, co powiedza prawnicy.

Inna sprawa, ze Prof. M. Nesterowicz - prawnik z Torunia
pisal w swojej ksiazce 'Prawo medyczne', ze pewne zapisy
ustawy sa niezgodne z konstytucja juz dawno. Dziwie sie,
ze minister Sikorski, Pan Panas i inni dziwia sie orzeczeniu
Trybunalu - chyba maja niezbyt madrych prawnikow.

Pozrowienia

P.

27. Data: 2004-01-17 22:28:51

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak znam prawo medyczne i prawo w ogolnosci te nieprawidlowe
> zapisy, ktorych funkcjonowanie moze zagrozic zyciu i zdrowiu
> pacjenta powinny byc przez urzednikow skorygowane bezzwlocznie :)

owszem, ale w chwili obecnej obowiazuja i nalezy sie im chcac nie chcac
poddac. Inna sprawa byloby, gdyby doszlo do tragedii i wyrokiem sadu
stwierdzono by ( czyli udowodniono ), ze ustawa do tego dopuscila. Wtedy
wyrok Trybunalu Konstytucyjnego zostalby zniesiony natychmiast.

> [...]
> ze minister Sikorski, Pan Panas i inni dziwia sie orzeczeniu
> Trybunalu - chyba maja niezbyt madrych prawnikow.

to wszystko wiemy, ale dalej jestes w bledzie, bo ustawa obowiazuje.

casus

28. Data: 2004-01-18 19:34:45

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 17 Jan 2004, casus wrote:

> to wszystko wiemy, ale dalej jestes w bledzie, bo ustawa obowiazuje.

mozliwe, choc zainteresuje tym moich przyjaciol prawnikow. Moze
daloby sie cos z tym zrobic przed data 1.1.05 -> to znaczy wyeliminowac
idiotyczne zapisy "ad hoc"

29. Data: 2004-01-18 19:46:18

Od: "Trinity" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> o ile mi wiadomo, to owszem-jest nadal. ale w praktyce nikt tego bnie
> rpzestrzega.

W obecnym stanie prawnym, z tego co mnie na studiach uczą wynika , że nie ma
obowiązku medunkowego.

Pozdrawiam

trinity

30. Data: 2004-01-18 19:51:31

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mozliwe, choc zainteresuje tym moich przyjaciol prawnikow. Moze
> daloby sie cos z tym zrobic przed data 1.1.05 -> to znaczy wyeliminowac
> idiotyczne zapisy "ad hoc"
> Piotr Kasztelowicz

i co z tego? jedna ustawa jest zniesiona, druga nagle sie wyeliminuje -
bedzie jeszcze wiekszy burdel niz jest, bo nie bedzie zadnej ustawy. To bez
sensu. Juz lepiej niech te 2 komisje szybko znajda consensus i przynajmniej
czesciowo pozmieniaja ustawe juz za chwile. Ale w koncu jakies minimum czasu
im trzeba.

casus

Opuchlizna na czlonku ?
Tribusteron - czy ktos mial z tym do czynienia
funkcje narządów
LEP - prosze o wyjasnienie jak to w koncu z nim jest ???
oko jeszcze raz