wlókno kokosowe

1. Data: 2004-01-22 22:53:09

Temat: wlókno kokosowe
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

sprowadzone z zachodu w doniczkach bambusy
zamiast ziemi maja wlokno kokosowe
:)
znam zalety tego wlokna przy ukorzenianiu
i wstepnym prowadzeniu roslin
:)
zauwazylem jednak
ze po wsadzeniu do normalnej ziemi
te wydelikacone korzenienie kaprysza i dlugo stoja w miejscu
:((((
chcialbym sie dowiedziec
czy macie na ten temat jakies wlasne spostrzezenia
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

2. Data: 2004-01-22 23:31:28

Temat: Re: wlókno kokosowe
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> :((((
> chcialbym sie dowiedziec
> czy macie na ten temat jakies wlasne spostrzezenia

:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Qu.....,piłeś ? brałeś ? czy wąchałeś ?

Pozdrawia a niech tam boletus

3. Data: 2004-01-23 18:47:19

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus a niech tam:
>    :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
>    Qu.....,piłeś ? brałeś ? czy wąchałeś ?
>
>      Pozdrawia a niech tam boletus

Hm... Nie powiem "a nie mówiłem", bo nie mówiłem...

Możesz boletusie (jeżeli chcesz!) kupić sobie
na allegro w dziale "Dom i Ogród/Nasiona i Sadzonki"
brykiet takiego włókna i wypróbować.
Można brać i z pewnością wąchać:)

Pozdrawiam calvi

4. Data: 2004-01-24 10:11:18

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:56d1.0000083d.40116c36@newsgate.onet.pl,
calvi napisał(a):
> [...]
>
> Możesz boletusie (jeżeli chcesz!) kupić sobie
> na allegro w dziale "Dom i Ogród/Nasiona i Sadzonki"

Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Bielsku Białej robi doświadczenia nad użyciem
włókna kokosowego jako podłoża do upraw pod osłonami, jak będą
zainteresowani to po zakończeniu badań poinformuję

--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

5. Data: 2004-01-24 12:10:14

Od: "1stgreen" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Bielsku Białej robi doświadczenia nad
użyciem
> włókna kokosowego jako podłoża do upraw pod osłonami, ...

A co zdecydowalo że zaczęto przeprowadzać takie badania ?
Jak ono [włókno] ma się do torfu ?
Względy ekonomiczne, lepsze właściwości wodne, "buforowe" czy co ?

Zaciekawiony
PP.

6. Data: 2004-01-24 13:59:08

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> włókna kokosowego jako podłoża do upraw pod osłonami, jak będą
> zainteresowani to po zakończeniu badań poinformuję

napewno oprocz mnie
zainteresowany jest jeszcze calvi
:)

7. Data: 2004-01-24 14:35:22

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:butnbv$913$1@atlantis.news.tpi.pl,
1stgreen napisał(a):
> [...]
> Jak ono [włókno] ma się do torfu ?
> Względy ekonomiczne, lepsze właściwości wodne, "buforowe" czy co ?

Nie ukrywam że doświadczenie prowadzone jest na prośbę importera, ale w
świecie to podłoże jest bardziej znane. Ogrodnicy u których to robimy też są
ciekawi efektu, ale pewną korzyścią jest biologiczne pochodzenie podłoża
czyli brak problemu z utylizacją. Ma też neutralny charakter, jest wygone w
stosowaniu a dalej zobaczymy.

--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

8. Data: 2004-01-24 16:05:58

Od: "Jack" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"1stgreen" napisał:

[...]

Włókno do torfu ma się tak jak drewno do wegla spalanych w celu uzyskania
energii - jest materiałem odnawialnym.
Jezeli tylko włókno byłoby tańsze to z pewnością stosował by je bo trochę
głupio mysleć mi że torfowiska przepadają bezpowrotnie

Ekologiczne pozdr ( a'la prof Zimny) ....;)
Jack

9. Data: 2004-01-24 21:09:31

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

_hehehe napisal:
> [...]

Zainteresowany i stosuje (od paru tygodni):)
To wlokno jest bardzo przewiewne, lekkie, blyskawicznie
przewodzi wode, ma bardzo wyraznie ciemniejszy kolor
- gdy jest wilgotne, wiec bardzo latwo kontrolowac jest
stan podloza. Ponoc utrzymuje stale swoje pH ok. 6.
Dodalem do niego osmocote. Przesadzam do niego
sukcesywnie wszystkie moje sadzonki bambusow.
Z tego co widze, bardzo im to odpowiada - ladnie wypuszczaja
nowe pedy i listki.

To tyle z pola walki

Pozdrawiam calvi

10. Data: 2004-01-25 22:11:46

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> włókna kokosowego jako podłoża do upraw pod osłonami, jak będą
> zainteresowani to po zakończeniu badań poinformuję

ODR w B-Białej zlikwidować.
Po cóż rolnikom takie włókno ?

Pozdrawia kokosowo boletus

kolorowy żel