wneka i polki w lazience

1. Data: 2005-11-14 09:03:02

Temat: wneka i polki w lazience
Od: "Berta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie :)

Mam sobie w lazience wneke i wymyslilam sobie ze zrobie w niej polki szklane
(a na nich kosze wiklinowe), ale problemem jest rozmiar tej wneki i sposob
montazu tychze polek... otoz glebokosc tej wneki to 50 cm, a szerokosc tylko
25 cm. Zastanawiam sie jak zamontowac te polki... Myslalam o takich bolcach
jakie sa zazwyczaj w szafkach do podtrzymywania polek, ale zadna
"normalno-wymiarowa" wiertarka z wiertlem sie nie zmiesci w ta wneke... Na
scianach sa kafle, wiec "wydrazenie" otworow raczej bedzie trudne...
Moze ktos z Was ma pomysl jak tam umiescic te nieszczesne polki?
Nie chce tam wstawiac jakiegos zewnetrznego stelaza, bo juz zupelnie ten
otwor zrobi sie waski..
A moze ktos z Wroclawia ma jakas niewymiarowa, malutka wiertarke i chcialby
ja pozyczyc na pol dnia?

Pozdrawiam i licze na Was grupowicze :)
Berta

2. Data: 2005-11-14 10:34:59

Temat: Re: wneka i polki w lazience
Od: "Marek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Berta" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> "normalno-wymiarowa" wiertarka z wiertlem sie nie zmiesci w ta wneke... Na
> scianach sa kafle, wiec "wydrazenie" otworow raczej bedzie trudne...

Istnieją węże giętkie, które możesz dołączyć do wiertarki i na końcu
zamontować głowicę z wiertłem. Jeśli jednak na ścianach jest twardy gres a
nie "zwykłe" szkliwione płytki, to będzie ciężko.

--
Marek

3. Data: 2005-11-14 10:38:07

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Berta" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:dl9jnd$2rq$1@achot.icm.edu.pl...

> Moze ktos z Was ma pomysl jak tam umiescic te nieszczesne polki?

Może poszukaj jakiegoś starszego stażem majsterklepkę, który miałby
starą wiertarkę Celmy z przystawkami do niej, myslę, że przystawka
kątowa+przystawka udarowa mogłyby załatwić sprawę.

Jeśli nie, to pozostaje klej. Glazura to piękny materiał do naprawdę
trwałego klejenia do niej różności i przyklejenie do niej jakichś
wsporników do półek bądź wręcz gotowych prowadnic do szuflad nie
powinno być problemem, począwszy od taśmy dwustronnie samoprzylepnej
(ale dobrej! "do luster" polecam) a skończywszy na markowych
(markowych! nie żadne "super glue") cyjanoakrylach.

J.

4. Data: 2005-11-14 10:41:01

Od: "AWJ" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> otwor zrobi sie waski..
> A moze ktos z Wroclawia ma jakas niewymiarowa, malutka wiertarke i

Są w sprzedaży specjalne "trzymaki" do półek szklanych. Możesz je zamocować
na szerokiej ścianie, więc wtedy dostęp dla wiertarki będzie idealny. I
prawie wcale ich nie widać po zamontowaniu pólek. U mnie wiszą w ten sposób
wszystkie szklane pólki, nawet na książki w salonie. Pozdrawiam AJ

5. Data: 2005-11-14 10:54:49

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AWJ" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> będzie idealny. I prawie wcale ich nie widać po zamontowaniu pólek.
> U mnie wiszą w ten sposób wszystkie szklane pólki, nawet na książki

Ale tutaj te trzymaki musiałyby trzymać za krótszy bok prostokąt o
wymiarach 25x50cm - innymi słowy niezbyt szerokie szkło byłoby
wyłamywane półmetrową dźwignią - wg mnie na takiej półce strach byłoby
postawić cokolwiek więcej niż absolutne drobiazgi.

Chyba, żeby wiercąc "z ukosa" dodać jakieś podpory przy samych
narożnikach ścian, niejako przy początkach bocznych krawędzi półek -
nawet nie typowe trzymaki obejmujące taflę z obu stron, ale podpórki
podpierające jedynie od dołu, to by mogło zadziałać.

J.

6. Data: 2005-11-15 13:48:49

Od: "musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jezeli na bokach masz glazure to nie musisz uzywac udaru i sprawa staje sie
banalna.

sa wiertarki kątowe (choc od dawna nie widzilem zadnej) oraz sa
miniwiertarki typu Dremel

musisz wywiercic takie male otworki akurta na takie malutkie bolce do polek
w regalach. O ile polka bedzie dobrze spasowana to na bolce bedzie dzialala
tylko sila scinajaca a nie wylamujaca.

musta

7. Data: 2005-11-17 12:53:51

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie kusiłbym sie o wiercenie tylu otworów z tak trudnym dostepem.
IMHO warto wkleić na silikon.
Ale zamówić na wymiar szkło hartowane, kilkakrotnie wytrzymalsze od zwykłego i nie
odbijają się krawedzie.
JaC
PS. Mozan jeszcze wymysleć jakiś rodzaj bocznych 'prowadnic' np. z metalowych listew
wykonczeniowych do glazury,
przyklejonych na tasmę dwustronnie klejaca, przy tak długiej spoinie bedzie trzymac
jak szatan.

8. Data: 2005-11-17 20:46:32

Od: "Berta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki wszystkim za (p)odpowiedzi :)))
postaram sie popytac po znajomych czy ktos z nich ma taka krotka wiertarke,
a jak sie nie uda to chyba rzeczywiscie tylko klejenie zostaje...

pozdrawiam
Berta

stół BJURSTA z IKEI - ma ktoś ?
Moze ktos szuka parkietu i parkieciarza w Grudniu w W-wie ?
uzywanie piekarnika pytanie
Osiedle Mehoffera - Salwator
ePARKIET - REKLAMA