woda w oczku zielona

1. Data: 2004-06-16 08:28:21

Temat: woda w oczku zielona
Od: "Jan Maj" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po 2 tyg. od założenia oczka, włączenia pompy i filtra z lampą UV woda
zrobiła się "mało przejrzysta", może nie do końca zielona ale tak chyba
należałoby to nazwać.
Bardzo proszę pomóżcie i poradźcie co mam robić. Wpuściłem już 1-sze
pojedyńcze rybki i chiałbym je obserwować ....

Pozdrowienia....

2. Data: 2004-06-16 10:02:57

Temat: Re: woda w oczku zielona
Od: "tomkar" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

To normalne jeżeli całe oczko jest bezpośrednio narażone na słońce.
Naturalną metodą ograniczenie glonów jest częściowe zacienienie oczka np:
zwisającą nad lustro wody wierzbą, mostek, tatarak...
Można spróbować zasiedlić oczko planktonem który się żywi glonami.
Oczywiście taki plankton należy pozyskać z naturalnych zbiorników
pozbawionych ryb aby nie przenieść do oczka chorób lub w sklepie
akwarystycznym. Poza tym plankton to b. dobry pokarm dla ryb.

3. Data: 2004-06-16 13:07:55

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pozbawionych ryb aby nie przenieść do oczka chorób lub w sklepie
> akwarystycznym. Poza tym plankton to b. dobry pokarm dla ryb.

Jaki plankton jak On ma lampę UV

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

4. Data: 2004-06-16 15:46:21

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kyllyan <m...@w...pl.invalid> napisał(a):

> Jaki plankton jak On ma lampę UV

To na dzień pewnie powinien wyłączać słońce?
:-)

pozdr. Jerzy

5. Data: 2004-06-16 17:09:07

Od: "Darek{ filip122 }" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Maj <j...@m...pl> bedac w pelni wladz umyslowych naskrobał(a) co
następuje

> [...]
> Bardzo proszę pomóżcie i poradźcie co mam robić. Wpuściłem już 1-sze
> pojedyńcze rybki i chiałbym je obserwować ....

Podstawowa sprawa kwasowosc wody. Woda musi miec odczyn kwasny LampeUV wywal
bo zabija rowniez pozyteczne organizmy. Najwazniejsze zakwaszenie polecam
torfem w workach sizalowych . Ja tak zrobilem w ubieglym roku i robie po
kazdym wiekszym dolewaniu wody i mam wode klarowna zawsze prawie. polecam
stronke http://www.pmp.p-net.pl/glowna1.htm

Bardzo duzo praktycznej wiedzy

oraz inne
http://www.mikrojezioro.met.pl/tech/porady_1.html

http://www.mikrojezioro.met.pl/

http://staw.to.jest.to/

--
Z pozdrowieniem
Darek f...@w...pl mobile 693 864 222 GG 2237649

6. Data: 2004-06-16 17:17:16

Od: "Darek{ filip122 }" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek{ filip122 } <f...@w...pl> bedac w pelni wladz
umyslowych naskrobał(a) co następuje

i jeszcze jedna bardzo fajna

http://oczko4you.republika.pl/glony.html

7. Data: 2004-06-16 19:17:40

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście taki plankton należy pozyskać z naturalnych zbiorników
> pozbawionych ryb aby nie przenieść do oczka chorób lub w sklepie
> akwarystycznym
hehe
a jak sadzisz w sklepie akwarystycznym to skad maja
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

8. Data: 2004-06-16 20:49:07

Od: "Przemek" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Maj" <j...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Bardzo proszę pomóżcie i poradźcie co mam robić. Wpuściłem już 1-sze
> pojedyńcze rybki i chiałbym je obserwować ....

Witam

Z lampami UV nigdy nie eksperymentowlem ale z tego
co kiedys czytalem to do lampy musisz koniecznie dodac
filtr mechaniczny (gabka, wegiel drzewny).
Chodzi o to aby oczyszczac wode z obumarlych
organizmow. W przeciwnym razie stosowanie lampy mija sie z celem.

Inna sprawa to pytanie czy dostosowales prawidlowo moc lampy do
wielkosci oczka?

9. Data: 2004-06-16 21:19:09

Od: "Darek{ filip122 }" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemek <n...@m...maila> bedac w pelni wladz umyslowych naskrobał(a) co
następuje

> [...]
> organizmow. W przeciwnym razie stosowanie lampy mija sie z celem.
>
> Inna sprawa to pytanie czy dostosowales prawidlowo moc lampy do

Zapomnij o lampach

10. Data: 2004-06-16 21:32:59

Od: "Przemek" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek{ filip122 }" <f...@w...pl> napisał w
wiadomości news:caqdlp$4ft$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Przemek <n...@m...maila> bedac w pelni wladz umyslowych naskrobał(a) co
> następuje

> Zapomnij o lampach

O jakich lampach???
:))

Znam i rozumiem argumenty przeciwko stosowaniu lamp UV.
Sam preferuje metody naturalne.
Jednak jezeli pytajacy dokanal juz zakupu i wydal kilkaset zl.....

panorama
podrzeń
glistnik - nasiona
sasanka i powoj