woda w oczku zielona

11. Data: 2004-06-17 03:14:40

Temat: Odp: woda w oczku zielona
Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Darek{ filip122 } <f...@w...pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:capvdt$nci$...@n...news.tpi.pl...
> Darek{ filip122 } <f...@w...pl> bedac w pelni wladz
> umyslowych naskrobał(a) co następuje
>
> i jeszcze jedna bardzo fajna
>
> http://oczko4you.republika.pl/glony.html

Kiedyś będzie fajna, ale muszę jeszcze trochę
porzeźbić.

Arkadiusz Prażmowski
http://oczko4you.republika.pl/centrum.html

12. Data: 2004-06-17 06:12:29

Temat: Re: woda w oczku zielona
Od: "tomkar" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> napisał w wiadomości

> Jaki plankton jak On ma lampę UV

Podałem naturalne metody zwalczania glowów. Niektóre metody mogą się
uzupełniać, inne zaś się wykluczają. Nie zawsze jest potrzeba wydawać
pieniądze na nowoczesne elektroniczne i mechaniczne ulepszecze wody w oczku.
Czasami wystarczy odpowiednie naturalne zagospodarowanie oczka oraz jego
najbliższego otoczenia. Rośliny chroniące od bezpośredniego słońca mogą być
zarówno w wodzie jak i na brzegu (grzybienie głębiej, tatarak przy brzegu,
wgłębka i rzęsa na pewnej części tafli wody). Poza tym chronienie przed
bezpośrednim słońcem chroni wodę przed przegrzaniem w b. ciepłe i słonecznie
dni co wpływa znacząca na ilość tlenu w wodzie. Kolejna sprawa to nie należy
przesadzać z ilością ryb w akwenie (więcej ryb - więcej gówna - więcej
glonów) gdyż obniża to kondycję zdrowotną ryb a nawet do ich śmierci,
wzajemnego obgryzania płetw. Lepiej mieć kilka zdrowych i ruchliwych rybek
niż stado stojących zdechlaków. Oczko z dobrze dobranym biotopem (chyba tak
to się nazywa) wymaga mniej nakładów pracy, rzadziej zdażają sie sytuacje
skrajne wymagające natychmiastowej interwencji.
Chociaż znam przypadek naturalnego zbiornika który był wypełniony dosłownie
gęstym błotem o głębokości 30cm w którym stado krów się załatwiało i
mieszało regularnie to błoto-łajno, a w błocie żyła gęstwina roślin i żab,
zimą to oczka przemarzało z pewnością do samego dna i pewnie głębiej. I
pomimo tego wszystkiego była tam ogromna ilość rybek, ale był to "naturalny
gatunek" karasek a nie jakieś tam sztuczne wychodowane kolorowe popaprańce
;)

13. Data: 2004-06-17 09:53:39

Od: "Jan Maj" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie o to chodzi że wydał ;-(
I wydaje dalej na kWh....., ale zawsze mogę wyłączyć.
Dzięki serdeczne za wszelkie uwagi. Ja także preferuję te naturalne, jednak
chciałoby się mieć szybki pozytywny efekt.

Korzystając z Waszych uwag wczoraj w drodze z pracy zakupiłem 50l torfu
"wysokiego", włożyłem do worka 15 dużych garści i wrzuciłem do mojego 12 m3
dobrze naświetlonego oczka...
O efektach powiadomię, także o decyzji wyłączenia lampy UV ...
(Lampa zinegrowana jest z filtrem biologicznym - jest przed nim - w którym
mają wytworzyć się odpowiednie bakterie ...

14. Data: 2004-06-17 13:16:02

Od: "Darek{ filip122 }" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Maj <j...@m...pl> bedac w pelni wladz umyslowych naskrobał(a) co
następuje

> [...]
>
> Korzystając z Waszych uwag wczoraj w drodze z pracy zakupiłem 50l torfu
> "wysokiego", włożyłem do worka 15 dużych garści i wrzuciłem do mojego 12

60l torfu na 10tys litrow wody ja dalem 120 l na te ilosc w celu szybszego i
wiekszego zakwaszenia .
Oczywiscie Mam filtr biologiczny zrobiony wg wskazowek z
http://www.pmp.p-net.pl/glowna1.htm skladajacy sie z trzech beczek koszt ok
120zl UV wylaczylem w ubieglym roku . Ok 100 karasi i szubunkinow, woda
krysztal.

Dopiero zakwaszenie dalo rezultaty , a i jeszcze zrezygnowalem z karmienia
ryb.

--
Z pozdrowieniem
Darek f...@w...pl mobile 693 864 222 GG 2237649

15. Data: 2004-06-17 21:08:46

Od: "Ryszard" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A co powiecie o zakrywaniu malego oczka np siatka przeciwsloneczna ?
Moze to spowoduje mniejszy rozwoj glonow, a napewno zabezpieczy przed kotem,

16. Data: 2004-06-18 07:20:15

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ryszard" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> A co powiecie o zakrywaniu malego oczka np siatka przeciwsloneczna ?
> Moze to spowoduje mniejszy rozwoj glonow, a napewno zabezpieczy przed
> kotem,

A co to za siatka? Ja przykrywam oczko okresowo drobną siatką chroniąć
oczko w okresie przekwitania drzew owocowych i opadania liści, ale o
przeciw słonecznej nie slyszałem. A co wtedy z fotosyntezą/ No i chyba
jest to dość kłoptliwe.
Darek wspomniał, że zrezygnował z karmienia. Nie karmię ryb od pięciu
lat, no, ale dbam o to by miały co jęść ;-)

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

17. Data: 2004-06-19 22:01:14

Od: "Przemek" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jednak
> chciałoby się mieć szybki pozytywny efekt.

Wiesz z tymi kosztami to nie przesadzaj, lampka UV 10 Watt, wystarcza
do sporego oczka - 10000 litrow a koszt eksploatacji w skali roku
(praca od kwietnia do listopada) to bedzie (+-) ok. 10-20 zl.

>Korzystając z Waszych uwag wczoraj w drodze z pracy zakupiłem 50l torfu
>"wysokiego", włożyłem do worka 15 dużych garści i wrzuciłem do mojego 12 m3
>dobrze naświetlonego oczka...

Zarowno stosowanie lamp UV jak i stosowanie torfu ma swoich zatwardzialych
przeciwnikow i zwolennikow. Z cala pewnoscia po zastosowaniu torfu:

1) Woda nabierze ciemnego-bursztynowego koloru.
2) Pozytywny efekt dzialania torfu pojawi sie najszybciej
po ok. 1-1.5 miesiacu
3) Zakwaszenie wody moze wplynac zabojczo na niektore pozyteczne
organizmy w oczku wodnym. Karas i karp to wytrzyma ale
jesiotr, slonecznica, rozanka, raki, malze, grazele i grzybienie???

panorama
podrzeń
glistnik - nasiona
sasanka i powoj