wplyw rodzicow na osobowosc.

1. Data: 2003-03-02 23:52:19

Temat: wplyw rodzicow na osobowosc.
Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

czesc, to moj pierwszy post na te grupe:)
prosze o podanie jakies przystepnej (w rozumieniu - dobrze napisanej) ksiazki o
temacie podanym w topicu. uwazam ze to interesujaca sprawa, chcialbym porownac
swoje obserwacje otoczenia z jakimis 'fachowymi' przemysleniami.

pozdr.
adam

1. Data: 2003-03-03 00:00:22

Temat: Odp: wplyw rodzicow na osobowosc.
Od: "patrycja." <p...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@p...onet.pl
> czesc, to moj pierwszy post na te grupe:)

:o)

> [...]
porownac
> swoje obserwacje otoczenia z jakimis 'fachowymi' przemysleniami.

pomóc Ci niestety nie mogę, ale interesują mnie "Twoje obserwacje", myślę że
na grupę pasują, więc byłoby fajnie jakbyś się rozpisał :)

cieplutko.
patrycja.

1. Data: 2003-03-03 16:56:08

Temat: Re: wplyw rodzicow na osobowosc.
Od: " hrabia" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
porownac
> swoje obserwacje otoczenia z jakimis 'fachowymi' przemysleniami.
proponuję żebys przeczytał sobie książkę Judith Rich Harris " Geny czy
wychowanie..." - jest dobrze napisana i kontrowersyjna - autorka pokazuje, że
rodzice.......tak naprawde nie mają wpływu na osobowość swoich dzieci. Gorąco
polecam!

1. Data: 2003-03-03 18:53:16

Od: "cbnet" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hrabia:
> ... autorka pokazuje, że rodzice.......tak naprawde
> nie mają wpływu na osobowość swoich dzieci.
> Gorąco polecam!

Interesujace. :)
Chodzi naturalnie o wplyw poprzez wychowanie...?

Ale dlaczego kontrowersyjne?

Czarek

1. Data: 2003-03-03 21:27:52

Od: "Irq" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

ponoc h2 wymiarow wielkiej piatki wynosi okolu .30
masz tu jakis wplyw rodzicow ;)))

trzymaj sie

1. Data: 2003-03-03 22:04:56

Od: "t3xz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " hrabia" <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
że
> rodzice.......tak naprawde nie mają wpływu na osobowość swoich dzieci.

a to ciekawe, ja nie twierdze ze rodzice wplyw maja, tak samo jak ze nie
maja - ja na razie nic nie twierdze;)
ksiazka jest w BUWie, ale na razie wypozyczona; wyszukujac znalazlem tez -
'Geny a charakter : jak sobie radzić z genetycznym dziedzictwem? / Dean
Hamer, Peter Copeland' ale rowniez na razie niedostepna.
tematem sie zainteresowalem bo kiedys przeczytalem na jakims forum, ze
dzieci autoratywnych matek (i co za tym idzie - potulnych ojcow) czesto
zostaja homoseksualistami albo tez maja problemy z zawiazywaniem stalych
wiezi emojconalnych (milosc) w doroslym zyciu i 'cos tam jeszcze'
(niepamietam;). i choc zazwyczaj nie daje wiary takim ogolnym podsumowaniom,
to wtedy gdy to czytalem mocno sie zdziwilem bo znalazlem wsrod znajomych
przyklad divrze potwierdzajacy powyzsza teze w drugiej wersji.

pozdr.
adam

p.s.

ksiazka rich harris niestety kosztuje 50 pln... opis z merlina:

'Czy geny i rówieśnicy mają na dzieci większy wpływ niż rodzice?! Czy
musimy zweryfikować swoje poglądy o wychowaniu i psychoterapii? Czy zawarty
w połowie stulecia "pakt o nieagresji" między zwolennikami biologicznego i
psychologicznego podejścia do rozwoju osobowości zostaje zerwany? Jedno jest
dla mnie pewne, ani nowe odkrycia genetyki behawioralnej, ani krytyczne
spojrzenie na metodologię badań psychologii rozwojowej nie zwalnia
toksycznych rodziców z moralnej odpowiedzialności za emocjonalne rany ich
dzieci. Natomiast założenia naszych psychologicznych rozważań o skutkach i
uwarunkowaniach doświadczeń z dzieciństwa wymagają-moim zdaniem-uczciwego
przedyskutowania na nowo. Książka ta jest rozwinięciem pracy Judith Rich
Harris, która została nagrodzona przez Amerykańskie Towarzystwo
Psychologiczne. Mam nadzieję, że zasłuży też na uznanie polskiego
Czytelnika, choć jej lektura wymaga odwagi i otwartości umysłu.-Jacek
Santorski'

http://www.gazeta.pl/usenet/

1. Data: 2003-03-03 22:17:20

Od: "Slawek [am-pm]" <sl_d[SPAM_JEST_BE]@poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

" hrabia" napisał:

> [...]
> rodzice.......tak naprawde nie mają wpływu na osobowość swoich dzieci. Gorąco

Szanowny panie Hrabio! ;-)

Uważam, że rodzice mają bardzo ważne zadanie do spełnienia - przede wszystkim
nie zepsuć potencjału genetycznego dziecka.

Fatalnie obejść się z dzieckiem można na miliony sposobów. Założę się, że
w odpowiednio kontrolowanych warunkach uda się zdeformować każdą
osobowość. Może niekoniecznie szkielet osobowości, ale jego "mięsko" - owszem.

Z poważaniem ;-)

--
Sławek

1. Data: 2003-03-03 22:32:09

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slawek [am-pm]" <sl_d[SPAM_JEST_BE]@poczta.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:b40ka0$59m$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> w odpowiednio kontrolowanych warunkach uda się zdeformować każdą
> osobowość. Może niekoniecznie szkielet osobowości, ale jego "mięsko" -

Zgadzam się w całej rozciągłości :).
Poprawić też się da. Byle wcześnie zacząć ;).

PoVażka| :)
E.

> Z poważaniem ;-)
> Sławek