wrastajacy paznokiec

1. Data: 2003-05-20 18:56:54

Temat: wrastajacy paznokiec
Od: "Anka P." <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do jakiego lekarza nalezy sie udac z wrastajacym paznokciem?
Jakie sa sposoby na wyleczenie takiej przypadlosci? Spotkalam sie z
opinia, ze wylacznie zerwanie paznokcia, czy to jest prawda i nie ma
zadnej innej metody?

Bede wdzieczna za oswiecenie mnie tej materii.
Pozdrawiam

Anka

2. Data: 2003-05-20 19:21:46

Temat: Re: wrastajacy paznokiec
Od: "Raphael" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Do lekarza chirurga. Daje zastrzyk ze znieczuleniem i nacina palec jesli
ropieje( aby oczyscic ), a jesli nie to tylko przepisuje leki przeciwzpalne
i na rozszerzenie naczyn wlosowatych. Naprawde nie ma sie czego bac, tylko
isc zanim zacznie ropiec, bo przy upalach goi sie dlugo i bardziej boli.
Zapobiegawczo lekarz zaleca obcinanie paznokcia na plasko i noszenie
wygodnego obuwia, ale nie zawsze jest to skuteczne(bo niektore typy taka
maja urode i raz na jakis czas musza odwiedzic lekarza).Zwykle nie zrywa sie
paznokcia, a tylko go nacina co tez nie jest przyjemne.Jesli stan taki
czesto sie powtarza to istnieje podejrzenie o slabe krazenie w naczyniach
wlosowatych stop,ale z tym sie walczy. Podsumowujac : idz do dobrego
specjalisty, ktory wszystko wytlumaczy i nie martw sie na zapas.
Uzytkownik "Anka P." <v...@a...pl> napisal w wiadomosci

3. Data: 2003-05-21 06:39:03

Od: jd <j...@R...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

"Anka P." wrote:

> [...]
> Jakie sa sposoby na wyleczenie takiej przypadlosci? Spotkalam sie z
> opinia, ze wylacznie zerwanie paznokcia, czy to jest prawda i nie ma

Mialem taka przypadlosc. Doprowadzilem (w wyniku wlasnego zaniedbania,
to przyznaje) do sytuacji, ze wrastaly mi paznokcie na obydwu duzych
palcach u nogi. Na jednym z obydwu stron, na drugim tylko z jednej.
Wytworzyla mi sie taka dziwna narosl ("dzikie mieso").

Najpierw wrastal mi paznokiec na jednym palcu. Zdjeto mi go - gdy
odrosl, sprawa wrocila ponownie. Potem usuwano mi to, co naroslo w
wyniku wrastajacego paznokcia, laserem (u innego chirurga) - na niewiele
sie to zdalo. W miedzyczasie zaczal wrastac paznokiec na drugiej nodze!
W koncu pewien dermatolog usunal mi to (na obydwu palcach) za pomoca
elektrokoagulacji - z bardzo dobrym wynikiem (dolegliwosci nigdy nie
powrocily).

Dzis zaluje, ze dalem sobie od razu usunac ten paznokiec... Mam pewna
skale porownawcza - na palcu, w ktorym nie usuwano mi paznokcia, a
wykonano od razu elektrokoagulacje nie ma sladu po wrastaniu. Tam, gdzie
usunieto mi paznokiec, widac, ze ze to juz nie to (paznokiec, ktory
odrosl, nie wyglada juz na "oryginalny")

Kluczem do sukcesu bylo IMHO odpowiednie uksztaltowanie paznokci w
czasie ostatniego zabiegu (tj. elektrokoagulacji wykonanej przez
dermatologa)

jd

P.S. Troche sie rozpisalem, ale znam ten bol...

4. Data: 2003-05-21 08:01:06

Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "jd" <j...@R...o2.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
[ciach]
> Kluczem do sukcesu bylo IMHO odpowiednie uksztaltowanie paznokci w
> czasie ostatniego zabiegu (tj. elektrokoagulacji wykonanej przez
> dermatologa)

Nie wiem czy to o to chodzi, bo nie znam sie na tym, ale na grupie
pl.rec.uroda Kropelka pisala kiedys o takim rozwiazaniu: (cytat)
"Zakada sie na palec taka specjalna klamre. tzn tak to sie dziwnie nazywa a
praktycznie wyglada jak kawalek paznokcia. To (po wczesniejszym dokladnym
oczyszczeniu itp paznokcia) jest przyklejane jakims specjalnym klejem. Jest
to na tyle sztywne ze rosnac "prowadzi" paznokiec po wlasciwym torze.
Mi po pierwszym takim zabiegu paznokiec przestal wrastac ale niestety przez
to kiklaktorne zrywanie go mial nadal bardzo brzydki ksztalt. Wiec mialam
zakladana ta klamre drugi raz... teraz mam zamiar znowu pojsc zeby
doprowadzic go juz do normalnego ksztaltu.
A... sam zabieg jest zupelnie bezbolesny i robi sie go w niektorych salonach
kosmetycznych tam gdzie robia pedicure. Wiem gdzie takie sa we wroclawiu i w
krakowie wiec jesli mieszkasz w okolicy tych miast-daj znac. jesli nie to
moze podzwon po roznych zakladach i popytaj sie. Aha.. paznokiec jest
pozniej malowany a klamry bez przygladania sie zupelnie nie widac tak ze
spokojnie mozna nawet sandaly nosic. Przynajmniej tak ladnie mi pan we
wroclawiu to wykonywal."
calosc tu: http://minilien.com/?BLfdApPJBJ

Kasia

5. Data: 2003-05-21 09:28:54

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam! Mi również wrastały paznokcie (po obu stronach palucha), byłem wówczas w
6-7 klasie szkoły podstawowej. Pod znieczuleniem (paskudnie bolącym) wycinano
paznokcie wraz z korzeniem z obu stron. Nie ściągano mi całego paznokcia. Robił
to kozacki lekarz i nie było kłopotu. Ostatnim razem zabieg wykonywał inny
lekarz: wyciął paznokieć bez korzenia i za jakiś czas trza było zabieg
powtórzyć. Radze więc chodzić do dobrych lekarzy.
pozdr! jerry

Zdrowie publiczne
Artykuł - warto przeczytać
epilepsja - szukam lekarza...
do okulistów - praca na wysokości
wita. w jakich proporcjach mieszac kreatyne i glukoze?