wrazenia ze spaceru

31. Data: 2006-03-17 18:14:30

Temat: Re: wrazenia ze spaceru - OT
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Ale na pewno wiedział rząd amerykański, który płacił premię za każdą
> skórę z bizona. Dlatego obrazek dziesiątek gnijacych na preriach, obdartych
> ze skóry ciał bizonów nie należał w tamtych czasach do rzadkości. Chodziło o
> zagłodzenie Indian a nie o wyżywienie osadników.

Zamiast powtarzać politycznie poprawne opinie, zapoznaj się z historią
eksterminacji bizonów. Najlepiej poczytaj raport pana Hornadaya z roku
1889. Wylicza on tam zarówno przyczyny jak i skutki.

Faktem jest, że niektórzy politycy wypowiadali się w duchu "dobrze,
że niszczymy bizony, bo Indian da sie w ten sposób zapędzić do
rezerwatów, gdzie się ich ucywilizuje" (dziwne pojęcie szerzenia
cywilizacji, niestety jeszcze pokutujące). Ale nie była to polityka
rządu amerykańskiego i nie były to główne przyczyny eksterminacji.

> Michale próbujesz prześlizgnąć się nad masową eksterminację Indian.
> Wracam więc do mojego pytania: Co sądzisz o dokarmianiu Indian w
> amerykańskich rezerwatach?

Czemu mam odpowiadać na bzdurne pytania?

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

32. Data: 2006-03-17 19:20:03

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cywilizacji, niestety jeszcze pokutujące). Ale nie była to polityka
> rządu amerykańskiego i nie były to główne przyczyny eksterminacji.

Nie przejmuj się, Dirko kocha czerwonoskórych.
Ma to we krwi.

Pozdrawia od urodzenia boletus

33. Data: 2006-03-17 20:00:08

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:a0DSf.40962$9I5.1951@tornado.ohiordc.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Zamiast powtarzać politycznie poprawne opinie,

Hejka. Nie wiem czy poprawne politycznie czy nie ale faktem jest, że ani
bizonów, ani Indian już prawie nie ma. Jedynem pozytywem tej rzezi było to,
iż osadnicy robili ją ze wstrętem.

> zapoznaj się z
> historią eksterminacji bizonów. Najlepiej poczytaj raport pana
> Hornadaya z roku 1889. Wylicza on tam zarówno przyczyny jak i skutki.

Korona by Ci z głowy nie spadała gdybyś podał te przyczyny eksterminacji
bizonów i przy okazji Indian. Skoro odsyłasz mnie do lektury to może sam daj
dobry przykład i przeczytaj jakiś podręcznik z łowiectwa.

> Czemu mam odpowiadać na bzdurne pytania?

Bo sam wypisujesz bzdury. Taka konwencja po prostu. :-)
Pozdrawiam umownie Ja...cki

34. Data: 2006-03-17 21:23:08

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Korona by Ci z głowy nie spadała gdybyś podał te przyczyny eksterminacji
> bizonów i przy okazji Indian.

Korona nie spadnie, bo jej tam nie ma, ale wymaga to pewnej pracy.
No cóż, przyczyny eksterminacji bizonów (nie Indian!) były takie:
Najważniejsza, obejmująca inne, to ekspansja cywilizacji, ze
wszystkimi jej destruktywnymi elementami, na tereny zamieszkałe
przez bizony. A kolejne przyczyny to w skrócie:
1) Ludzka chciwiść i destruktywność.
2) Całkowity brak ochrony zwierząt przez rząd i agencje rządowe.
3) Preferowanie przez myśliwych mięsa i skór samic.
4) Głupota bizonów, które nie odczuwały strachu przed ludźmi.
5) Wysoka efektywność strzelb.

Należy do tego dołożyć jako istotny czynnik rozwój kolei, która
łatwo dowoziła myśliwych i wywozila skóry bizonów.

> Skoro odsyłasz mnie do lektury to może sam daj
> dobry przykład i przeczytaj jakiś podręcznik z łowiectwa.

A cóż mi da przeczytanie podręcznika? Ja nie kwestionuję metod
tylko etykę.

Pozdrowienia,
Michał

35. Data: 2006-03-17 21:46:54

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:0NFSf.27800$UZ5.17702@tornado.ohiordc.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> 4) Głupota bizonów, które nie odczuwały strachu przed ludźmi.

Hejka. Znaczy same sobie winne. ;-)

> A cóż mi da przeczytanie podręcznika? Ja nie kwestionuję metod
> tylko etykę.

Znajdziesz tam i etykę łowiecka, i obyczaj, i kulturę, która jest
składnikiem kultury narodowej. Łowiectwo jest przedmiotem akademickim dla
leśników. :-)
Pozdrawiam propagująco Ja...cki

36. Data: 2006-03-17 22:27:18

Temat: Re: wrazenia ze spaceru
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote in message

> Wiem dlaczego dokarmia. Czy uwazasz to za celowe?

Przeformuluje: tu: celowe - dzialajace na rzecz ekosystemu lesnego, a nie
mysliwych.
(musialem to dopisac, bo gdy ostatnio przeczytalem ten moj post, doszedlem
do wniosku, ze moje pytanie moglo zostac inaczej odczytane niz bym
chcial).

Pozdrawiam,
Bpjea

37. Data: 2006-03-18 12:46:13

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> Znajdziesz tam i etykę łowiecka, i obyczaj, i kulturę, która jest
> składnikiem kultury narodowej. Łowiectwo jest przedmiotem akademickim dla
> leśników. :-)
> Pozdrawiam propagująco Ja...cki

A nie pomyliłeś grup?
Coś ci urosło na głowie, ze tak się podrecznikiem zasłaniasz?
;-)
pozdr. Jerzy

38. Data: 2006-03-18 13:55:43

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dvgvgd$c3f$3@atlantis.news.tpi.pl Jerzy Nowak
<0...@m...pl> napisał(a):

> Coś ci urosło na głowie, ze tak się podrecznikiem zasłaniasz?
> ;-)

Hejka. Przypomnij sobie, co powiedziała Hanka Bielicka Szymonowi
Majewskiemu gdy zażartował sobie z jej wachlarza. < lol >
Pozdrawiam rogato Ja...cki

39. Data: 2006-03-18 14:16:32

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> [...]
> Hejka. Przypomnij sobie, co powiedziała Hanka Bielicka Szymonowi
> Majewskiemu gdy zażartował sobie z jej wachlarza. < lol >

Dobry dowcip.
Świadomie jego programu nie oglądam, Bielicką ceniłem zawsze a
Majewskiemu jeśli dopiekła to słusznie bo to pajac.
pozdr. Jerzy

Re: Sprzedam sadzonki iglaków
W samo południe
Coś na zimową niedzielę