Re: wrazenia ze spaceru - OT

From: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: wrazenia ze spaceru - OT
<dv48jg$emi$1@atlantis.news.tpi.pl> <dv5spl$qm6$1@nemesis.news.tpi.pl>
<dv5u7g$2mr$1@nemesis.news.tpi.pl> <dv65ak$9fu$1@nemesis.news.tpi.pl>
<dv7ekc$bpf$1@nemesis.news.tpi.pl>
<3jIRf.14290$g91.4962@tornado.ohiordc.rr.com>
<dvb5ds$32e$1@nemesis.news.tpi.pl>
<9QdSf.34164$9I5.17752@tornado.ohiordc.rr.com>
<dvc4ht$ca0$1@nemesis.news.tpi.pl>
<1EjSf.26687$UZ5.12353@tornado.ohiordc.rr.com>
<dvcqmv$ml6$1@nemesis.news.tpi.pl>
<r0nSf.34323$9I5.20351@tornado.ohiordc.rr.com>
<dve062$e22$1@nemesis.news.tpi.pl>
<KAzSf.40814$9I5.8354@tornado.ohiordc.rr.com>
<dveou0$e48$1@atlantis.news.tpi.pl>
Date: Fri, 17 Mar 2006 18:14:30 GMT

Dirko wrote:

> Ale na pewno wiedział rząd amerykański, który płacił premię za każdą
> skórę z bizona. Dlatego obrazek dziesiątek gnijacych na preriach, obdartych
> ze skóry ciał bizonów nie należał w tamtych czasach do rzadkości. Chodziło o
> zagłodzenie Indian a nie o wyżywienie osadników.

Zamiast powtarzać politycznie poprawne opinie, zapoznaj się z historią
eksterminacji bizonów. Najlepiej poczytaj raport pana Hornadaya z roku
1889. Wylicza on tam zarówno przyczyny jak i skutki.

Faktem jest, że niektórzy politycy wypowiadali się w duchu "dobrze,
że niszczymy bizony, bo Indian da sie w ten sposób zapędzić do
rezerwatów, gdzie się ich ucywilizuje" (dziwne pojęcie szerzenia
cywilizacji, niestety jeszcze pokutujące). Ale nie była to polityka
rządu amerykańskiego i nie były to główne przyczyny eksterminacji.

> Michale próbujesz prześlizgnąć się nad masową eksterminację Indian.
> Wracam więc do mojego pytania: Co sądzisz o dokarmianiu Indian w
> amerykańskich rezerwatach?

Czemu mam odpowiadać na bzdurne pytania?

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz