wstrętny kaszel

1. Data: 2003-01-07 07:36:13

Temat: wstrętny kaszel
Od: "Aneta" <a...@n...transrem.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozdrawiam wszystkich grupowiczów i proszę o radę.
Moja dwuletnia córeczka zachorowała przed świętami. Ot, takie zwykłe
przęziebienie. I tylko katar. Gdy on sie kończył zaczęła kaszleć. I o to
właśnie mi chodzi. Początkowo był to mokry kaszel co jest zrozumiałe. Ale w
końcu zmienił się on w kaszel suchy i to w dodatku głównie w nocy. Ten
kaszel to nie takie zwykłe pokaszliwanie, ale jak juz ja złapie to nie
potrafi przestać i wymiotuje.
W okresie od Świąt do dziś byłam już 4 razy u lekarza. Najpierw były jakieś
syropki, które nie pomagały, a wczoraj poszłam już do innego lekarza i
Weronika dostała antybiotyk. Dziecko nie ma żadnych innych objaw ów choroby.
Jest wesolutka, strasznie żywa (jak zawsze), ma apetyt (ciut mniejszy), brak
kataru, goraczki, tylko ten kaszel (nocą). Dziś w nocy znów kaszlała jak
wściekła. Podałam jej wczoraj ten antybiotyk, ale może to za wczesnie, żeby
jej troche ulżyło. Rece mi juz opadają. Dodam, ze jej poprzednia choroba
przebiegała identycznie i pomógł antybiotyk Sumamem. Teraz ma CEK.
Poradzcie proszę czy to nie jakaś alergia (chociaż lekarze wykluczali) i
gdzie się udać aby w końcu przestała kaszleć.

--
pozdrawiam, Aneta

2. Data: 2003-01-07 07:55:54

Temat: Re: wstrętny kaszel
Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

U nas na nocny kaszel skutkowały kropelki dla dzieci Sinecod z przepisu
lekarza, ale jak tu kiedyś przeczytałam na grupie nie u wszystkich się to
sprawdza.

Ania i Monika (3,2 l)
Płock

3. Data: 2003-01-07 10:28:02

Temat: Odp: wstrętny kaszel
Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aneta <a...@n...transrem.com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ave05p$3jk$...@n...tpi.pl...
> [...]
> jej troche ulżyło. Rece mi juz opadają. Dodam, ze jej poprzednia choroba
> przebiegała identycznie i pomógł antybiotyk Sumamem. Teraz ma CEK.

Nie pozwalaj Anetko na to, żeby Twoje Maleństwo łykało jeden antybiotyk za
drugim, przecież zniszczy sobie wątrobę. Robiłaś posiew wymazu z gardła?
Jeśli nie, to koniecznie zrób, to nie kosztuje dużo, a naprawdę warto. Wtedy
lekarz zapisze konkretny antybiotyk, na dane bakterie.
Dużo zdrówka życzę.
Kasia

4. Data: 2003-01-07 12:01:03

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 7 Jan 2003, Aneta wrote:

> Poradzcie proszę czy to nie jakaś alergia (chociaż lekarze wykluczali) i
> gdzie się udać aby w końcu przestała kaszleć.

nie wiem, poniewaz nie lecze dzieci - ale komponente alergiczna
nalezaloby brac pod uwage - obok tego oczywiscie wiele przyczyn
nawet krztusiec i mozliwosc obecnosci ciala obcego w drogach
oddechowych.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

5. Data: 2003-01-07 13:18:15

Od: "Chyna" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta a...@n...transrem.com.pl, odpowiem Ci tak...:

Podałam jej wczoraj ten antybiotyk, ale może to za wczesnie, żeby
| jej troche ulżyło.

Nie jestem lekarzem, a zatem nie traktuj mojej odpowiedzi profesjonalnie - jesli
zazywa go
od wczoraj to moim zdaniem to jeszcze za krotko, by zadzialal jak powinien.

Rece mi juz opadają. Dodam, ze jej poprzednia choroba
| przebiegała identycznie i pomógł antybiotyk Sumamem. Teraz ma CEK.

Lekarze wiedza, co przepisuja =) Bedzie OK =) Mam nadzieje =)

--
Chyna :: http://oejsis.prv.pl ::

6. Data: 2003-01-07 14:27:50

Od: "Andie Bradley" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chyna" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
powinien.

> Rece mi juz opadają. Dodam, ze jej poprzednia choroba

tu sie nie zgadzam!!!!
lekarze nie wiedza co przepisuja!!!!!!
przynajmniej niektorzy!
corka ma najprawdopodobniej nadreaktywnosc oskrzeli. ale oczywiscie trzeba
wykluczyc np zapalenie bakteryjne, ect
nie jestem lekarzem, al;e mnie mialam dokladnie to samo. przez dlugi czas
lykalam jeden antybiotyk za drugim srodki przeciwkszlowe itd.
wreszcie madra mama kolegi polecila mi alergologa. to byl kaszel alergiczny,
ktory zamienil sie astme, poniewaz lekarz w pore nie zareagowal.
przejdz sie z dzieckiem do lekarza-alergologa, moze wystarcza leki
przeciwzapalne w inhalacji (a nie antybiotyk). sa bardzo dobre i pozwalaja w
pore zapobiedz ciezszej chorobie jaka jest astma.

pozdrawiam
andie

Bedzie OK =) Mam nadzieje =)

7. Data: 2003-01-07 19:49:35

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 7 Jan 2003, Andie Bradley wrote:

> wreszcie madra mama kolegi polecila mi alergologa. to byl kaszel alergiczny,
> ktory zamienil sie astme, poniewaz lekarz w pore nie zareagowal.

moze lekarz pierwszego kontaktu mial problemy z rozpoznaniem astmy
ale to co piszesz nie jest prawda. Kaszel alreginczny=astma.
Czyli to nie tak, ze astma pojawila sie, bo ktos w pore
nie zareagowal

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl