Re: wyborcza a paracetamol/ zagadka detektewistyczna

następny post »
From: Tomasz Jarzynka <t...@S...kadu.net.RU>
Newsgroups: pl.sci.farmacja
Subject: Re: wyborcza a paracetamol/ zagadka detektewistyczna
Date: Wed, 21 Apr 2004 13:39:44 +0200

Andrzej S. wrote:

> Wyjasnienie jest bardzo proste.
> Paracetamol jest lekiem "strategicznym".
> Gdy Europa byla podzielona na Uklad Warszawski i NATO to w Polsce
> stosowany byl pyramidon a na Zachodzie paracetamol. W Lekach Podlewskiego
> w 1985 r. mozna bylo wyczytac pol strony na temat dzialan ubocznych
> paracetamolu i bardzo wielu przeciwskazan do stosowania tego leku.

Bo paracetamol ma wlasciwie niewielki margines bezpieczenstwa, 6g moze
powodowac trwale uszkodzenie watroby. Z badan zachodnich (do rosyjskich
nie bardzo mam dostep) wynika jednak, ze aminofenazon i propifenazon
ma wiecej negatywnych skutkow dlugofalowych, a poza tym u niektorych
wywoluje alergie o owrzodzenia.

> Teraz nalezymy do NATO wiec " na uzbrojeniu" mamy zlomowane F-16 i
> paracetamol :)

Jesli chodzi o srodki p/bolowe to jestesmy dosc nietypowym krajem.
Spozycie lekow bez recepty jest u nas ogromne, a lekarze sa niezbyt
chetni wypisywaniu silnych srodkow p/bolowych. W USA powszechna
praktyka jest wypisywanie opioidow i to nie w terminalnej fazie
choroby, w Polsce jest to nie do pomyslenia, najwyzej Tramal.

--
tomasz k. jarzynka / 601706601 / tomee (at) kadu (dot) net
KADU: http://kadu.net Rozkłady ZTM: http://ztm.moo.pl

XMMS is shut down