wycięcie migdałka

1. Data: 2004-07-08 12:23:16

Temat: wycięcie migdałka
Od: "ania foxy" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałam zapytać dziecko 6 letnie ma za tydzień wycinany trzeci migdał. Są
dwie kliniki. Jedna zabieg przeprowadza w narkozie, druga w "głupim JAsiu"-
dziecko dostaje tabletkę do połknięcia a na sali operacyjnej ma "psikane" w
gardło. Który sposób jest lepszy..i dlaczego....
z góry dziekuję
Ania ( jak widać z opisu nie lekarz:-))

2. Data: 2004-07-08 13:41:51

Temat: Re: wycięcie migdałka
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 8 Jul 2004 14:23:16 +0200, ania foxy wrote:

> [...]
> dziecko dostaje tabletkę do połknięcia a na sali operacyjnej ma "psikane" w
> gardło. Który sposób jest lepszy..i dlaczego....

Każdy ma swoje wady i zalety, a wybór medoty zależy od zwyczajów w danym
ośrodku, doświadczenia operatora, stanu pacjenta itd.

Znieczulenie miejscowe z premedykacją jest nieco bardziej bezpieczne dla
pacjenta, nieco trudniejsze dla lekarza jeśli współpraca z pacjentem nie
jest dobra. No i pacjent jest świadomy przez cały czas zabiegu.

Znieczulenie ogólne ma tą zaletę, że lekarzowi pacjent się nie szarpie,
a pacjent zabieg przesypia.

Gdybym miał mieć usuwane migdałki podniebienne - jako pacjent wolał bym
nie być świadomy w czasie zabiegu.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

3. Data: 2004-07-08 14:47:43

Od: "Agnieszka" <a...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Który sposób jest lepszy..i dlaczego....
> z góry dziekuję

jako dziecko (5 lat) mialam usuwany migdalek, co bardzo zle wspominam,
strasznie sie szarpalam, wiem, ze nie bylam latwym pacjetem ..., wtedy
stosowano wlasnie znieczulenie miejscowe
ostatanio synek znajomych mial ten sam zabieg w znieczuleniu ogolnym,
oczywiscie b.krotkim, maly nie byl swiadomy co sie dzialo, caly zabieg
zniosl b.dobrze
gdybym miala teraz decydowac o rodzaju znieczulenia u wlasnego dziecka, to
na pewno wybralabym znieczulenie ogolne

pozdrawiam
Agnieszka

4. Data: 2004-07-08 15:36:38

Od: "ania foxy" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziękuję za info
Ania

5. Data: 2004-07-08 15:44:42

Od: "robkor" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pacjenta, nieco trudniejsze dla lekarza jeśli współpraca z pacjentem nie
> jest dobra. No i pacjent jest świadomy przez cały czas zabiegu.

Hej !

Dlaczego uważasz ,że znieczulenie miejscowe z "premedykacją" jest
bezpieczniejsze do usunięcia trzeciego migdała u 6 -latka ?
Skąd te dane ? Mógłbyś podać jakąś literaturę ?

Pozdrawiam
robkor

6. Data: 2004-07-08 16:03:18

Od: "robkor" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ania foxy" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dziecko dostaje tabletkę do połknięcia a na sali operacyjnej ma "psikane"
> gardło. Który sposób jest lepszy..i dlaczego....

Hej!
Zabiegi u dzieci w tym wieku powinny być wykonywane jedynie w
znieczuleniu ogólnym. Takie dziecko szczególnie źle odbiera stres i strach
przed ingerencją we własne ciało. Widziałem wielokrotnie krzyczące dzieci
przy znieczuleniu miejscowym. Krzyczące ze strachu oczywiście , bo przy
dobrym znieczuleniu miejscowym zabieg jest praktycznie bezbolesny Znam wielu
ludzi , którzy pamiętają z dzieciństwa zabieg jako największy koszmar..
Dziecko ciężko natomiast tak uspokoic farmakologicznie , żeby tego nie
pamiętało a jednocześnie żeby miało zachowane wszystkie odruchy gardłowe
,co jest konieczne aby nie doszło do zachłyśnięcia migdałem , krwią itp.
Jeżeli nie ma przeciwwskazań do znieczulenia ogólnego to to jest jedynie
słuszne rozwiązanie - wątpliwości wyjaśni Ci anestezjolog przed zabiegiem.
Mam oczywiście na myśli ośrodek mający doświadczenie i sprzęt do
znieczulania dzieci. Zwykle tego typu zabiegi trwają ok 5-10 min. . Dziecko
budzi się po kolejnych kilku minutach.

Pozdrawiam
robkor ( który tysiące dzieci znieczulał ogólnie (swojego 4-latka do 3
migdała też ;) )

7. Data: 2004-07-08 16:06:25

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 8 Jul 2004 17:44:42 +0200, robkor wrote:

> Dlaczego uważasz ,że znieczulenie miejscowe z "premedykacją" jest
> bezpieczniejsze do usunięcia trzeciego migdała u 6 -latka ?
> Skąd te dane ? Mógłbyś podać jakąś literaturę ?

Napisałem to co napisałem bardzo ogólnie i pewnie to był mój błąd.

Nie zaprzeczysz chyba jednak temu, że znieczulenie miejscowe jako takie
jest bezpieczniejsze od znieczulenia ogólnego (jako takiego).

Natomiast Medline nie potrafił mi pokazać żadnego sensownego porównania
znieczulenia miejscowego z ogólnym w adenotonsilektomii u dzieci.

Jeśli Ty możesz mi podać jakieś źródło dzięki któremu czegoś się dowiem
- bedę wdzięczny.

8. Data: 2004-07-08 21:50:52

Od: "Marek Rzezwicki" <n...@r...nospam.kon.pl> szukaj wiadomości tego autora

> gardło. Który sposób jest lepszy..i dlaczego....
> z góry dziekuję
> Ania ( jak widać z opisu nie lekarz:-))

Witam.

Moja córka miała usunięty trzeci migdał w wieku 5 lat w znieczuleniu
miejscowym, które praktycznie nic nie dało, po zabiegu długo trwało zanim
otworzyła gardło przed lekarzem, jednego 'młokosa' pobiła kiedy bez
ostrzeżenia chciał jej tam zajrzeć. Dokładnie za rok miała usuwany ponownie
trzeci migdał (wielgachny jak to określił doktor) i przycinane boczne, które
były bardzo przerośnięte, dopiero podczas operacji okazało się jak bardzo.
Doświadczony lekarz powiedział, że takich to dawno nie widział. Ten zabieg
był już w znieczuleniu ogólnym. I do czego zmierzam, w znieczuleniu
miejscowym lekarz usunie tyle trzeciego migdała ile uda mu się złapać,
powtórki w tym wypadku nie zrobi, bardzo często jest tak, że urywa go
częściowo a ten za jakiś czas może ponownie się pojawić. W przypadku
znieczulenia ogólnego lekarz ma pełen komfort i swobodę ruchów, a dziecko
łatwiej to znosi. Nie dręczą go koszmary, że bolało a miało nie boleć...

Pozdrawiam i życzę maluchowi zdrowia.
Beata

9. Data: 2004-07-09 07:50:01

Od: "ania foxy" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W klinice gdzie mam usunąć synkowi migdał, na moje zapytaie czy dziecko
będzie miałow narkozie robione zabieg usłyszałam " A po co do mrówki
strzelać a armaty?".wystarczy dobry "głupi JAsiu" i dziecko i tak prawie śpi
i mu wszystko jedno. Dodam, że to prywatna klinika dziennego pobytu i zabieg
jest płatny. Stąd moje ptanie. MOże to forma "oszczędności", że dzieci nie
usypiają,a al e lekarz jest powszechnie znany w mmoim mieście i uznawany za
jdnego z najlepszych. Leczył już dzieci znajpomych, igdałki też im wycinał i
wszyscy mówili że dzieci nie płakały, bo były ogłupione i niewiele do nich
docierało, a po zabiegu spały jeszcze ok 2 godzin. No więc co ja mam o tym
mysleć..........Zaufac lekarzowe doktorowi S ?:D

10. Data: 2004-07-09 08:59:42

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 9 Jul 2004 09:50:01 +0200, ania foxy wrote:

> [...]
> usypiają,a al e lekarz jest powszechnie znany w mmoim mieście i uznawany za

Znieczulenie miejscowe bez wątpienia jest tańsze - choćby dlatego, ze
nie wymaga (z reguły nie wymaga) obecności anestezjologa i zaplecza
aparaturowego takiego, jak znieczulenie ogólne.

Gdyby chodziło o moje dziecko - biorąc pod uwagę wszystkie za i przeciw
wolał bym znieczulenie ogólne (niezależnie od tego, czy mogę znaleźć na
to publikacje, czy nie:) )

Zresztą robkor opisał Ci dokładnie o co chodzi.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

Prosze o pomoc...co to moze byc ? JAMA USTNA - PROBLEM
Pasek TVT na nietrzymanie moczu ?
szczepionka p.żółtaczce - kiedy powtórzyć
uczulenie, czy coś innego ?
Wirus HPV - szczepionka