wylewanie wody lekko chlorowanej na trawnik?

1. Data: 2006-07-09 10:50:05

Temat: wylewanie wody lekko chlorowanej na trawnik?
Od: "jnr" <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam maly basen (kolo 4 m^3) i chcialem go opróznic :)
Do wody wrzucalem co tydzien mala kostke chloru.

Mam pytanie czy moge taka woda podlac trawnik? A moze krzewy albo
male drzewko tez? :)

Bylbym wdzieczny za odpowiedz,

Pozdrawiam,

jnr

2. Data: 2006-07-09 12:22:30

Temat: Re: wylewanie wody lekko chlorowanej na trawnik?
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

jnr wrote:

> Mam maly basen (kolo 4 m^3) i chcialem go opróznic :)
> Do wody wrzucalem co tydzien mala kostke chloru.
>
> Mam pytanie czy moge taka woda podlac trawnik? A moze krzewy albo
> male drzewko tez? :)

Nie radziłbym. Jeśli wrzucałeś kostki, to jest to chlor tzw.
stabilizowany, czyli w połączeniu z jakimiś chemikaliami
zapobiegającymi jego ulatnianiu się z wody.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2006-07-09 12:55:26

Od: "jnr" <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):

> Nie radziłbym. Jeśli wrzucałeś kostki, to jest to chlor tzw.
> stabilizowany, czyli w połączeniu z jakimiś chemikaliami
> zapobiegającymi jego ulatnianiu się z wody.

Szkoda, taka susza a tyle wody sie zmarnuje.

--
jnr

4. Data: 2006-07-09 15:46:07

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

jnr napisał(a):
> Szkoda, taka susza a tyle wody sie zmarnuje.

Sprawdź co masz:
http://cbsonline.pl/archiwum.php?id=35
i to co masz rozcieńcz i sądzę, że trawnik spokojnie będziesz mógł podlewać.
pozdr. Jerzy

5. Data: 2006-07-09 17:20:24

Od: "jnr" <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak napisał(a):
> Sprawdź co masz:
> http://cbsonline.pl/archiwum.php?id=35
> i to co masz rozcieńcz i sądzę, że trawnik spokojnie będziesz mógł podlewać.

wielkie dzieki za pomoc, i za artykul :)

pozdr,
Łukasz (jnr)

6. Data: 2006-07-09 17:24:21

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <0...@m...pl> wrote in message

> Sprawdź co masz:
> http://cbsonline.pl/archiwum.php?id=35
> i to co masz rozcieńcz i sądzę, że trawnik spokojnie będziesz mógł
> podlewać.
> pozdr. Jerzy

Wystarczy gdy popływa z dziesięc minut z otwartymi oczami w takiej wodzie.
Jeżeli oczy będą normalnie wyglądały - to może podlewać.

7. Data: 2006-07-09 22:27:26

Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wystarczy gdy popływa z dziesięc minut z otwartymi oczami w takiej
> wodzie. Jeżeli oczy będą normalnie wyglądały - to może podlewać.

A jeśli nie to i tak nie dojży co sie z trawnikiem stało i też może śmiało
lać :

--
Pawełj

8. Data: 2006-07-10 07:23:13

Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 09 Jul 2006 14:22:30 +0200, Michal Misiurewicz
<m...@i...rr.com> wrote:

> Nie radziłbym. Jeśli wrzucałeś kostki, to jest to chlor tzw.
> stabilizowany, czyli w połączeniu z jakimiś chemikaliami
> zapobiegającymi jego ulatnianiu się z wody.

mnie sie nawet wydaje ze nie ma chloru w kostkach (podobnie jak wodki w
czopkach czy powietrza w tabletkach), wiec to zawsze sa jakies jego
zwiazki stale i zwykle wolno rozkladajace sie.

opera for MAC OSX

9. Data: 2006-07-10 12:20:58

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Gustaw H. wrote:

> mnie sie nawet wydaje ze nie ma chloru w kostkach (podobnie jak wodki w
> czopkach czy powietrza w tabletkach), wiec to zawsze sa jakies jego
> zwiazki stale i zwykle wolno rozkladajace sie.

Oczywiście, że to wszystko związki. Czysty chlor byłby w postaci
gazowej :-)

Do basenów stosuje się albo taki "chlor", który ma tam się długo
utrzymywać, albo taki, ktory wlewa się na noc, niszczy wszelkie
związki organiczne (bo czystego chlory tam jest dużo), a światło
słoneczne powoduje rano jego szybkie ulotnienie się.

Sa proste zestawy do badania zawartości chloru. Będą to albo
papierki, które zanurza się w wodzie, czeka 15 sekund i porównuje
kolor z kolarami na obrazku, albo odczynniki, które dodaje się
w ilości paru kropel do buteleczki wody z basenu i potem tez
porównuje się uzyskany kolor z szablonem.

I oczywiście tak należy postąpić - kupić taki zestaw (w każdym
sklepie sprzedającym chemikalia do basenów musi coś takiego być),
zbadać zawartość chloru i zadecydować, co robić w zależności od
wyniku. Jeżeli chloru jest więcej niż w wodzie kranowej, to
zdecydowanie bym nie lał jej na rośliny.

Pozdrowienia,
Michał

10. Data: 2006-07-10 20:45:51

Od: "gallo" <v...@v...vv> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys wylalem cala zawartosc basenu na trawnik i otaczajace go kwiaty.
Tesciowa malo co mnie nie zabila ze chlorem zabilem jej roslinki, a one
mialy to gdzies, wcale na ten chlor nie zareagowaly.

Nasiona trawy
[bonsai] Jak rozluznic bryle korzeniowa?
Prośba o identyfikacj
jak ona pachnie!
złe sąsiedztwo?/balkon/