wylewanie wody lekko chlorowanej na trawnik?

11. Data: 2006-07-10 21:07:26

Temat: Re: wylewanie wody lekko chlorowanej na trawnik?
Od: "Bastion" <paradygmat@bez_maila.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "jnr" <l...@g...com> napisal w wiadomosci
news:1152442205.766755.322340@p79g2000cwp.googlegrou
ps.com...

> Mam maly basen (kolo 4 m^3) i chcialem go opróznic :)
> Do wody wrzucalem co tydzien mala kostke chloru.

> Mam pytanie czy moge taka woda podlac trawnik? A moze krzewy albo
> male drzewko tez? :)

Witam

Zdecydowanie odradzam.
Przypominam, ze chlor byl uzywany w czasie I wojny swiatowej
jako gaz bojowy. Ponadto jest jednym z najsilniejszych srodkow
wybielajacych i dezynfekujacych. Mysle, ze po wylaniu chlorowanej wody
na trawnik, ucierpi nieodwracalnie flora bakteryjna gleby.
Wyjalowisz trawnik. Moze warto zastanowic sie nad jakims
uzdatnieniem takiej wody?

12. Data: 2006-07-10 21:13:01

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Bastion wrote:

> [...]
> na trawnik, ucierpi nieodwracalnie flora bakteryjna gleby.
> Wyjalowisz trawnik. Moze warto zastanowic sie nad jakims

Ja jeszcze raz zasugeruję zbadanie zawartości chloru.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2006-07-10 21:22:17

Od: "Bastion" <paradygmat@bez_maila.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> napisał w wiadomości

> Oczywiście, że to wszystko związki. Czysty chlor byłby w postaci
> gazowej :-)

Witam

Czysty chlor dosc dobrze rozpuszcza sie wodzie tworzac roztwory
oraz nietrwale zwiazki, glownie kwasy podchlorawe, podchlorynowe.

14. Data: 2006-07-10 21:24:33

Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Jul 2006 23:22:17 +0200, Bastion <paradygmat@bez_maila.pl>
wrote:

> [...]
>
> Czysty chlor dosc dobrze rozpuszcza sie wodzie tworzac roztwory
> oraz nietrwale zwiazki, glownie kwasy podchlorawe, podchlorynowe.

mnie chodzilo jedynie o kwestie formalna, bo jesli ktos pisze ze wrzuca
kostke chloru, to nie wiemy tak naprawde z czego sie ona sklada i jakie
zwiazku uwalnia.

opera for MAC OSX

15. Data: 2006-07-10 21:43:01

Od: "Bastion" <paradygmat@bez_maila.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gustaw H." <n...@n...nocom> napisał w wiadomości
> [...]

> mnie chodzilo jedynie o kwestie formalna, bo jesli ktos pisze ze wrzuca
> kostke chloru, to nie wiemy tak naprawde z czego sie ona sklada i jakie

Oczywiscie masz racje, chlor w normalnych warunkach jest gazem,
temperatura skraplania (plynny chlor) to bodaj -34 stopni C,
chlor staje sie cialem stalym gdzies w okolicach -101 stopni C.

A nawiasem mowiac to technicznie jest calkowicie mozliwe zarowno,
wlanie chloru do wody jak i wrzucenie kostek chloru, kwestia odpowiedniego
schlodzenia. Oczywiscie w praktyce ogrodowej, nikt tego nie stosuje;)

16. Data: 2006-07-11 20:50:34

Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Jul 2006 23:43:01 +0200, Bastion <paradygmat@bez_maila.pl>
wrote:

> [...]
> odpowiedniego
> schlodzenia. Oczywiscie w praktyce ogrodowej, nikt tego nie stosuje;)

alez dlaczego? ja dzis dokonalem masakry na kolonii larw jakichs robakow
fruwajacych (komary?) za pomoca cieklego azotu. przy okazji chwasty nad
stawem tez sie usunely ;)

ale to tylko dzieki uprzejmosci kolegi, normalnie metoda chyba kosztowna i
niezbyt praktyczna.

opera for MAC OSX

17. Data: 2006-07-11 23:01:45

Od: "Bastion" <paradygmat@bez_maila.pl> szukaj wiadomości tego autora

> On Mon, 10 Jul 2006 23:43:01 +0200, Bastion <paradygmat@bez_maila.pl>
> wrote:
>
> ale to tylko dzieki uprzejmosci kolegi, normalnie metoda chyba kosztowna i
> niezbyt praktyczna.

Odbiegamy od glownego watku, wylewac chlorawana
wode z basenu na trawnik?

18. Data: 2006-07-12 21:27:20

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bastion napisał(a):
> Użytkownik "Gustaw H." <n...@n...nocom> napisał w wiadomości

> Odbiegamy od glownego watku, wylewac chlorawana
> wode z basenu na trawnik?

A trawnik Twój czy sąsiada?
;-)
pozdr. Jerzy

Nasiona trawy
[bonsai] Jak rozluznic bryle korzeniowa?
Prośba o identyfikacj
jak ona pachnie!
złe sąsiedztwo?/balkon/