wymagania, które musi spełnić kierownik placówki kolonijnej

1. Data: 2003-04-16 12:46:46

Temat: wymagania, które musi spełnić kierownik placówki kolonijnej
Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Może ktoś zna obowiązujące przepisy odnośnie tych wymagań? Albo link w
miejsce gdzie to znajdę? Z góry dziękuję za pomoc...

Pozdrawiam...

2. Data: 2003-04-16 12:47:48

Temat: Re: wymagania, które musi spełnić
Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś mi ucięło..

Chodzi mi o kierownika placówek kolonijnych...

3. Data: 2003-04-16 14:50:02

Od: "Roman Gawron" <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ

z dnia 21 stycznia 1997 r.

w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci
i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania

(Dz. U. Nr 12, poz. 67 i Nr 18, poz. 102)

obowiązuje od dnia 1 marca 1997 r.

§ 11. 1. Placówką wypoczynku kieruje nauczyciel, czynny instruktor harcerski
od stopnia podharcmistrza włącznie lub inna osoba, posiadająca co najmniej
trzyletni staż pracy opiekuńczo - wychowawczej lub dydaktyczno -
wychowawczej, spełniająca warunki określone w § 12 ust. 2. Przepis § 12 ust.
3 stosuje się odpowiednio.

2. Nauczyciel, czynny instruktor harcerski lub inna osoba, o których mowa w
ust. 1, muszą posiadać zaświadczenie o ukończeniu kursu dla kierowników
placówek wypoczynku obejmującego program stanowiący załącznik nr 3 do
rozporządzenia.

3. Obowiązek posiadania zaświadczenia, o którym mowa w ust. 2, nie dotyczy
osób zajmujących stanowiska kierownicze w publicznych szkołach i placówkach.

4. Do obowiązków kierownika placówki wypoczynku należy w szczególności:

1) kierowanie placówką wypoczynku zgodnie z obowiązującymi przepisami,
2) opracowywanie planu pracy oraz rozkładu dnia placówki wypoczynku i
kontrola ich realizacji,
3) ustalenie i przydzielenie szczegółowego zakresu czynności poszczególnym
pracownikom,
4) kontrola wykonywania obowiązków przez pracowników,
5) zapewnienie uczestnikom placówki wypoczynku właściwej opieki i warunków
bezpieczeństwa od momentu przejęcia ich od rodziców (prawnych opiekunów) do
czasu ponownego przekazania rodzicom (prawnym opiekunom),
6) zapewnienie odpowiednich warunków zdrowotnych w placówce wypoczynku
zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie stanu sanitarnego pomieszczeń
i otoczenia,
7) na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) informowanie o zachowaniu dzieci
i młodzieży oraz ich stanie zdrowia,
8) nadzór nad przestrzeganiem zasad racjonalnego żywienia.

§ 12. 1. W placówkach wypoczynku wychowawcami mogą być:

1) nauczyciele,
2) studenci szkół wyższych kierunków i specjalności, których program obejmuje
przygotowanie pedagogiczne, po odbyciu odpowiedniego przeszkolenia,
3) słuchacze kolegiów nauczycielskich i nauczycielskich kolegiów językowych,
po odbyciu odpowiedniego przeszkolenia,
4) osoby posiadające zaświadczenia o ukończeniu kursu dla wychowawców
kolonijnych, obejmującego program określony w załączniku nr 4 do
rozporządzenia,
5) instruktorzy harcerscy od stopnia przewodnika włącznie,
6) przodownicy turystyki kwalifikowanej oraz instruktorzy Polskiego
Towarzystwa Turystyczno - Krajoznawczego,
7) trenerzy i instruktorzy sportowi.

2. Osoby wymienione w ust. 1 pkt 4-7, podejmujące pracę wychowawcy w
placówkach wypoczynku, powinny spełniać następujące warunki:

1) mieć ukończone 18 lat życia,
2) posiadać co najmniej średnie wykształcenie, z zastrzeżeniem ust. 3,
3) posiadać odpowiednie warunki zdrowotne, potwierdzone zaświadczeniem
lekarskim,
4) posiadać predyspozycje do pracy wychowawczej z dziećmi i młodzieżą.

3. Warunek określony w ust. 2 pkt 2 nie dotyczy instruktorów harcerskich, o
których mowa w ust. 1 pkt 5, pełniących funkcję wychowawcy w placówkach
wypoczynku prowadzonych przez organizacje harcerskie.

§ 13. Kierownik lub przynajmniej jeden z wychowawców placówki wypoczynku
organizowanej poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej powinien znać język
obcy w stopniu umożliwiającym porozumienie się w kraju docelowym.

§ 14. Kursy, o których mowa w § 11 ust. 2 oraz w § 12 ust. 1 pkt 4, mogą być
organizowane przez kuratoria oświaty i placówki doskonalenia nauczycieli, a
także osoby prawne i fizyczne za zgodą i pod nadzorem kuratora oświaty.

4. Data: 2003-04-16 17:57:15

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki, właśnie do tego chciałam dotrzeć :)
A może się orientujesz jak interpretować 3 letni staż w placówce opiekuńczo-
wychowawczej? Czy jest to gdzieś doprecyzowane? Czyli na przykład wyjazdy na
kolonie jako wychowawca przez trzy kolejne lata by się w tym mieściły?

Pozdrawiam....

5. Data: 2003-04-19 17:14:07

Od: "Roman Gawron" <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Chlebna <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> Dzięki, właśnie do tego chciałam dotrzeć :)
> A może się orientujesz jak interpretować 3 letni staż w placówce opiekuńczo-
> wychowawczej? Czy jest to gdzieś doprecyzowane?

Na 100% jeszcze się nie dowiedziałem. Jedni mówią, że tylko trzy lata umowy o
pracę, inni, że liczy się też wolontariat. Ale 3 lata, to 3 lata.
Myślę, że trzykrotne kolonie nie dają trzech lat.
Spytaj w kuratorium, dowiesz się na pewno.

6. Data: 2003-04-19 17:29:55

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki Romanie, pocieszyłeś mnie z tym wolontariatem, bo jego to mam akurat 6
lat :) No ale popytam w kuratorium, w końcu to oni potem kontrolują placówkę
i mają ewentualne zastrzeżenia. Ale z przepisami niestety (lub stety) jest
tak, że każdy je interpretuje na sposób mu najbardziej wygodny :)

Pozdrawiam...

angielski- glownie sluchac
ksiąze i żebrak
przysposobienie obronne