wymaz bakteriolog. -bakterie, sztuk 2 siedzą sobie we mnie

1. Data: 2007-10-19 12:31:25

Temat: wymaz bakteriolog. -bakterie, sztuk 2 siedzą sobie we mnie
Od: mufaska <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

ze względu na moje dolegliwości znajoma poleciła mi zrobienie wymazu z
gardła.
-bardzo czesto mam rope na migdałkach (codziennie rano)
-czeste infekcje
-non stop mam biały nalot na języku
-poza tym może nie ma to żadnego związku ale jestem zmęczona,
-mam bóle kręgosłupa
-problemy z oddychaniem (podobno nerwicowe)
-ciagle zmarzniete dłonie i stopy

zrobiłam od razu wymaz bakteriologiczny i mykologiczny

Okazuje się, że mam 2 bakterie:
-*STREPTOCOCCUS ANGINOSUS*
-*HAEMOPHILUS PARAHAEMOLYTICUS*
w załączniku *antybiogram*:
http://img518.imageshack.us/my.php?image=62893500fw4
.jpg

Czy powinnam zgłosić się teraz do lekarza po skierowanie do laryngologa?
Czy idąc do laryngologa lepiej żebym miała infekcje gardła czy mogę iść w
każdej chwili?

Mam 25 lat.W niedługim czasie planujemy z mężem powiększenie rodziny. Nie
ukrywam, że trochę boję się tych ciągłych infekcji i m.in. dlatego
postanowiłam zrobić te badania. Nie znam się na tym. Przeszukałam fora i
google ale niewiele znalazłam na ich temat, praktycznie żadnych konkretnych
informacji.
Jeśli ktoś może pomóc będę wdzięczna.
Czy te bakterie moga powodować jakieś powikłania? Chyba lepiej się ich
pozbyć wcześniej..

2. Data: 2007-10-19 20:10:53

Od: "naska" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mufaska <m...@t...pl> napisał(a):

nie pomogę ci w twojej sprawie, ale może ty pomożesz mi- mianowicie: mam
podobne objawy, w zasadzie przy każdej wizycie u lekarza(tez mam częste
infekcje) wspominam o moich dolegliwościch z językiem itp. -co mam zrobić
żeby skierowli mnie na ten wymaz- czy sama zrobiłaś? i ewentualnie ile to
kosztuje?

3. Data: 2007-10-19 20:16:54

Od: mufaska <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Oct 2007 20:10:53 +0000 (UTC), naska napisał(a):
> zy każdej wizycie u lekarz

sama to zrobiłam, zapłaciłam za te 2 badania 76PLN
a robiłam tutaj:
http://www.cm-uj.krakow.pl/pliki/struktura.php?kod=0
00426&w=p ul. Czysta,
Kraków

pozdrawiam i liczę na odpowiedzi :)

4. Data: 2007-10-19 21:03:05

Od: "naska" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

no ja niestety do krakowa mam daleko:) i drogo trochę te badania... i po co
my te składki zdrowotne płacimy? ale dzieki za odpowiedź.
tylko chyba nie ma innego sposobu jak prywatne badanie - bo miałam rok temu
robione takie badanie zlecone przez jakiegos tam laryngologa i w sumie nic
nie wykazało- powinnam się cieszyć, ale mam wrażenie że to badanie nie było
wiarygodne , bo w tym czasie miałam tak gardło zainfekowane i język
znaleciały ze chyba nie możliwe że nic nie wyszło? a teraz to mam taki
bałagan w jamie ustnej że już nie wiem co robić. lekarz rodzinny stwieredził
na oko że to grzybica, zapisał coś tam o nazwie fluconazole. ale wydaje mi
sie że powinnam właśnie zrobić jakis wymaz czy cos takiego - bo może to
bakterie są własnie a nie grzyby. bo czy mozna tak na oko stwierdzic co to
za nalot na języku ?

5. Data: 2007-10-19 22:36:51

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 19 Oct 2007, mufaska wrote:

> Mam 25 lat.W niedługim czasie planujemy z mężem powiększenie rodziny. Nie
> ukrywam, że trochę boję się tych ciągłych infekcji i m.in. dlatego
> postanowiłam zrobić te badania. Nie znam się na tym. Przeszukałam fora i

jeśli planujesz powiększenie rodziny to ja zdecydowałbym się Ciebie
przeleczyć - może rozsądnym wyborem byłaby doksycyklina. Możliwe
także, że sensowne aby zbadał Cię laryngolog. Innymi słowy więc
pokaż wynik lekarzowi

P.>
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

6. Data: 2007-10-19 22:45:54

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 19 Oct 2007, naska wrote:

> bakterie są własnie a nie grzyby. bo czy mozna tak na oko stwierdzic co to
> za nalot na języku ?

nie wiem. W sumie jak sama piszesz miałaś wykonane badanie
bakteriologiczne, które nie wykazało flory patogennej. Lekarz, który
potem ocenił ten wynik w kontekście całości Twojego przebiegu choroby
ocenił, że może to być infekcja grzybicza i zalecił lek przeciwgrzybiczy.
Twój problem nie polega na tym czy coś jest stwierdzalne na oko czy
nie tylko na tym czy masz zaufanie do swojego lekarza czy nie.
Powinnaś się nad tym zastanowić i podjąć decyzję zgodnie z efektem
Twoich przemyśleń ...

P.

7. Data: 2007-10-20 06:41:17

Od: mufaska <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Oct 2007 21:03:05 +0000 (UTC), naska napisał(a):
> [...]
> bakterie są własnie a nie grzyby. bo czy mozna tak na oko stwierdzic co to

skoro robilas juz bakteriologiczny zrob jeszcze mykologiczny (wlasnie na
grzyby)

8. Data: 2007-10-20 06:42:11

Od: mufaska <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 20 Oct 2007 00:36:51 +0200, Piotr Kasztelowicz napisał(a):

> [...]
> przeleczyć - może rozsądnym wyborem byłaby doksycyklina. Możliwe
> także, że sensowne aby zbadał Cię laryngolog. Innymi słowy więc

dziekuje
sugerujesz od razu wizyte u laryngologa czy rodzinny wystarczy?

9. Data: 2007-10-20 16:52:54

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 20 Oct 2007, mufaska wrote:

> dziekuje
> sugerujesz od razu wizyte u laryngologa czy rodzinny wystarczy?

powinno wystarczyć u rodzinnego aczkolwiek konsultacja laryngologiczna
mogłaby być także przydatna

P.

10. Data: 2007-10-20 18:32:21

Od: mufaska <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 20 Oct 2007 18:52:54 +0200, Piotr Kasztelowicz napisał(a):

> powinno wystarczyć u rodzinnego aczkolwiek konsultacja laryngologiczna
> mogłaby być także przydatna
>
> P.

dziekuję za pomoc, w poniedziałek czeka mnie wizyta u lekarza :) zacznę u
rodzinnego

miłego weekendu

Re: Chory wezwal w nocy karetke do szpitala bo.........
Gdzie leki na recepte bez recepty?
Fatloss computer program
WZW typu B - pytanie ??
Re: Chory wezwal w nocy karetke do szpitala bo.........