wymiana/legalizacja liczników

1. Data: 2008-01-14 18:11:45

Temat: wymiana/legalizacja liczników
Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

z nowym rokiem dostalem nowy rachunek od spoldzielni, a w nim
dwie nowe pozycje - wymiane skrzynek na listy, oraz wymiane
licznikow cieplej/zimnej wody.
O ile pierwsza mnie nie dziwi (nowe prawo), o tyle drugie
troche juz dziwi - liczniki maja kilka lat, a koszt wymiany
4 licznikow ma wyniesc 420pln w sumie.

Czy ktos sie orientuje, jak wyglada re-legalizacja takich
liczników? I czy to w ogole mozliwe, oraz jak sie odbywa?
Oraz na ile standardowo jest udzielana legalizacja nowym
licznikom? (moze jest jakis standard).

Prawde mowiac srednio mam ochote placic spoldzielni ponad 400pln
co kilka lat...

Sierp

2. Data: 2008-01-14 18:47:15

Temat: Re: wymiana/legalizacja liczników
Od: "Enrico Pallazzo" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prawde mowiac srednio mam ochote placic spoldzielni ponad 400pln
> co kilka lat...

Ja też mam wymiane tylko po 12 latach, nie wiem od czego to zalezy może od
jakości licznikow? Moje Metron.

3. Data: 2008-01-14 19:16:15

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Enrico Pallazzo pisze:

> Ja też mam wymiane tylko po 12 latach, nie wiem od czego to zalezy może od
> jakości licznikow? Moje Metron.

ja juz troche poczytalem, chyba standardowo legalizacja jest na 5 lat.
Ja mam takie liczniki:

2 sztuki Metron PN16 JS 1,0 17
2 sztuki Metron PN16 JS 1,0 18

zastanawiam sie, jaki jest rzeczywisty koszt legalizacji takiego
wodomierza. To chyba wyglada tak, ze przychodzi ktos, demontuje
moje liczniki, zaklada z nową legalizacją, i moje sobie zabiera.

Zastanawiam sie, czy koszt tej operacji, to faktycznie 420pln.

Sierp

4. Data: 2008-01-14 19:46:20

Od: "wowa" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
> moje liczniki, zaklada z nową legalizacją, i moje sobie zabiera.
>
> Zastanawiam sie, czy koszt tej operacji, to faktycznie 420pln.

O ile wiem, legalizacja polega na wymianie na nowe. Stare to złom, nie
opłaca się regenerować. Nowy licznik to ok 100zł, zobacz w Castoramie itp.
Wojtek
--
Żywiec - prawie jak piwo!

5. Data: 2008-01-14 19:58:11

Od: Mariusz <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

wowa pisze:

> O ile wiem, legalizacja polega na wymianie na nowe. Stare to złom, nie
> opłaca się regenerować. Nowy licznik to ok 100zł, zobacz w Castoramie itp.

z tego co zdazylem przeczytac, to nie do konca tak jest, bo po
legalizacji te liczniki mozna spokojnie dalej sprzedac.
Zobacz sobie przykladowo taką stronę

http://www.wodomierze.com.pl/sprzedaz.html

Cena wodomierza nowego to prawie 2x cena wodomierza gdy klient w
rozliczeniu odda swoj

Sierp

6. Data: 2008-01-14 20:02:25

Od: Forr <f...@i...pomin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp napisał(a):

> zastanawiam sie, jaki jest rzeczywisty koszt legalizacji takiego
> wodomierza. To chyba wyglada tak, ze przychodzi ktos, demontuje
> moje liczniki, zaklada z nową legalizacją, i moje sobie zabiera.

faktyczna legalizacja dla domowego wodomierza jest calkowicie nieoplacalna
o stawki musialbys pytac przedsiebiorstow wodociagowe u Ciebie, ale to
ma sens tylko dla duzych czy nietypowych licznikow, bo musialbys swoje
liczniki wymontowac, zawiezc do legalizacji, przywiezc i zamontowac z
powrotem

> Zastanawiam sie, czy koszt tej operacji, to faktycznie 420pln.

liczac nowe wodomierze (4 szt) + robocizne to pewnie bedzie tyle...

pozdr

7. Data: 2008-01-14 20:28:33

Od: gacek <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prawde mowiac srednio mam ochote placic spoldzielni ponad 400pln
> co kilka lat...

a nie placisz >200 co miesiac? ;)

ale slabo z tymi 4 licznikami, kilka zlotych na miesiac za same
zuzycie licznikow....

nie wiem jaka masz instalacje, czy masz swoje zawory przed kazdym
licznikiem (no w sumie chyba powinienes) i co najwazniejsze - co na to
spoldzielnia - ale ja licznik kupilem w sklepie za ~60zl (zimna woda,
1m3/h), wymienilem i zadzwonilem do firmy administrujacej budynkiem ze
juz, przyslali ludzi, popatrzyli, zalozyli plomby i poszli. dla
takiego licznika raczej nie ma znaczenia czy wwoda ciepla czy zimna,
takze powiedzialbym ze jak na duze zamowienie ze strony spoldzielni to
troche duzo wam za robocizne licza. mnie, laikowi jeden licznik zajal
niecale 10m.

takze dowiedz sie czy mozesz wymienic we wlasnym zakresie, a im dac
zaplombowac.

gacek

8. Data: 2008-01-14 20:43:28

Od: sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

gacek pisze:

> a nie placisz >200 co miesiac? ;)

wiem, ale przynajmniej dobrze rozumiem, za co :-)

> nie wiem jaka masz instalacje, czy masz swoje zawory przed kazdym
> licznikiem (no w sumie chyba powinienes)

mam

> [...]
> 1m3/h), wymienilem i zadzwonilem do firmy administrujacej budynkiem ze
> juz, przyslali ludzi, popatrzyli, zalozyli plomby i poszli

dowiem sie... w sumie zebralbym pewnie spokojnie sporo ludzi do
takiej wymiany, wiec i hydraulika mozna by we wlasnym zakresie
skombinowac

> takiego licznika raczej nie ma znaczenia czy wwoda ciepla czy zimna,
> takze powiedzialbym ze jak na duze zamowienie ze strony spoldzielni to
> troche duzo wam za robocizne licza.

spoldzielnia dosc spora, bo ma ze 120 budynkow mieszkalnych,
minumum 3 pietrowe, ale i 9-o pietrowych jest troszke...

Sierp

9. Data: 2008-01-15 06:53:22

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> licznikom? (moze jest jakis standard).
>
> Prawde mowiac srednio mam ochote placic spoldzielni ponad 400pln

mozesz:
a. samemu kupic niwe liczniki (koszt ok. 70 zeta za sztuke)
kupic regenerowane legalizowane liczniki oddajac stare (koszt 35-50 zeta)
i w obu przypadkach zglosic wymiane licznikow ze wzgledu na koniec waznosci
legalizacji. Dodam ze musisz spisac i podac w spoldzielni wskazania starych
wodomierzy. U mnie o dziowo po zgloszeniu faktu zakonczenia okresu
legalizacji spoldzielnia przyszla i wymienila licznik na wlasny koszt (place
obsluge licznikow w rachunku - koszt z tego co pamietam 1,50/miesiac co daje
przez 5 lat 90 zeta .. wiec maja z nadwyzka - nowy mozna kupic za 70 zeta)
Dodam ze spoldzielni "zapomnialo sie" o koncu waznosci legalizacji i
wymienila po ... 7 latach ... pewnie dalej jchalbym na nielegalizowanym, ale
wskazania licznika byly cos dla mnie za wysokie ...

10. Data: 2008-01-15 10:44:26

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Spokojnie kupisz za powiedzmy 45 złotych/sztukę.
JaC

-----

> Nowy licznik to ok 100zł, zobacz w Castoramie itp.

GK 2 x 9mm czy 2 x 12.5 mm ?
darmowy kalendarz na 2008 <spam>
Ciepły grzejnik c.o. po zakręceniu
[Gdzie w Krakowie] Płyta MDF surowa 18 mm
wykonanie lodówki; jej transport