wymowa 'r' a logopeda

1. Data: 2007-04-13 12:41:48

Temat: wymowa 'r' a logopeda
Od: "question" <n...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

czy logopeda jest jeszcze w stanie pomóc trzydziestolatkowi w nauce wymowy
'R' ?
z racji wykonywanego zawodu, ta wada wymowy jest co raz bardziej
uprzykrzajaca zycie.

pozdr,
qq

2. Data: 2007-04-13 13:00:07

Temat: Re: wymowa 'r' a logopeda
Od: Juanitos <j...@p...me.uk> szukaj wiadomości tego autora

question napisał(a):
> [...]
> 'R' ?
> z racji wykonywanego zawodu, ta wada wymowy jest co raz bardziej

Zależy co ten 30-latek mówi w miejsce R... jak L to nic teraz nie pomoze...

Juanitos

3. Data: 2007-04-13 13:15:17

Od: "question" <n...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

no właśnie coś między Y i L ... :(

4. Data: 2007-04-13 14:46:52

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "question" <n...@p...wp.pl> napisał w
wiadomości news:evntou$8q9$1@sunflower.man.poznan.pl...
> [...]
> 'R' ?
> z racji wykonywanego zawodu, ta wada wymowy jest co raz bardziej

Oczywiście że tak, jeśli 30 latek jest odpowiednio zdeterminowany:).
Wypadało by zacżąć od wizyty u jakiegoś lekarza, zeby sprawdzić czy nie ma
problemów anatomicznych. Grunt to znależć naprawdędobrego logopedę.

5. Data: 2007-04-13 18:22:14

Od: Juanitos <j...@p...me.uk> szukaj wiadomości tego autora

question napisał(a):
> no właśnie coś między Y i L ... :(

Wizyty są bardzo drogie. Jeżeli chcesz siebie sprawdzić czy dasz radę,
zacznij zastępować R literką Ł. Trzeba dużo ćwiczyć, tak z godzinę
dziennie, bo sprawa jest przestarzała. Jeżeli zacznie coś z tego
wychodzić to udaj się do logopedy. Będzie Cię przed lusterkiem uczył
zamienił Ł na R... takie jest postępowanie, ale cudów wielkich nie
będzie. Jeżeli byłaby zaś jakaś wada anatomiczna jak ktoś sugeruje, to
daj sobie spokój to należy chyba wyluzować, bo jednak wiek jest sporawy :-)

Pozdrawiam
Juanitos

6. Data: 2007-04-15 08:43:52

Od: "karol" <...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój znajomy miał usuniętą tą błonę pod językiem (jej część) i po jakims
czasie zaczął w miarę normalnie mówić (wiek - ponad 30 lat)

7. Data: 2007-04-15 09:29:33

Od: Juanitos <j...@p...me.uk> szukaj wiadomości tego autora

karol napisał(a):
> Mój znajomy miał usuniętą tą błonę pod językiem (jej część) i po jakims
> czasie zaczął w miarę normalnie mówić (wiek - ponad 30 lat)

...a mój znajomy ( nie chciałem tego pisać) po takim zabiegu przestał
praktycznie cokolwiek mówić. Przeszedł potem kilka operacji za granicą i
skoczył na rencie... Trzeba dokonać wyboru...

Juanitos

Re: Jak rozpoznac bole miesni od dyskopatii ?
prosba o interpretacje USG
plastyka lakotek - artoskopia
USG ukladu kostnego
Bolerioza u dziecka - 2.5 roku