plastyka lakotek - artoskopia

1. Data: 2007-04-13 10:30:35

Temat: plastyka lakotek - artoskopia
Od: "Hesia" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

na 18 czerwca wyznaczono mi termin artoskopi kolana - zaleczenie
chondromalacji, zszycie lakotek (o ile sie jeszcze da) i co tam w praniu
wyjdzie. poniewaz w szpitalu tak szybko ze mna sie obeszli, ze mam full
pytan bez odpowiedzi poki co (a poniewaz zabieg mam 130 km od domu ciezko mi
z tymi pytaniami wrocic do lekarza). moze ktos mial taki zabieg i moglby mi
nieco podpowiedziec, doradzic.
mianowicie:
-czy przed zabiegiem powinnam byc zaszczepiona np na zoltaczke, czy tez moze
i sepse (szpital w opolu, czyli w centrum zarazy)
-czy beda mi potrzebne kule (lekarz mowil mi ze na nastepny dzien po zabiegu
wstaje z lozka, ale czy o wlasnych silach dam rade)
- kiedy najwczesniej bede mogla rehabilitowac noge
- czy bede cewnikowana na zabiegu i po (dla mnie to mega hiper kosmos)
- no i wiadomo czy boli bardzo i jak dlugo nie bede czula nog po
znieczuleniu dooponowym

takie to zainteresowania organizacyjne... medycznie sprawe juz przerobilam
;-)

--
Hesia
[WRO-tka]

2. Data: 2007-04-13 12:15:49

Temat: Re: plastyka lakotek - artoskopia
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 13 Kwi, 11:30, "Hesia" <h...@i...pl> wrote:
> [...]
> - czy bede cewnikowana na zabiegu i po (dla mnie to mega hiper kosmos)
> - no i wiadomo czy boli bardzo i jak dlugo nie bede czula nog po
Okres chodzenia o kulach zależy od tego co się będzie robiło.
Przykładowo po szyciu łękotki może być zalecone 6 tygodni Niezależnie
od tego wstałbym z łóżka wieczorem po operacji (z kulami).
Rehabilitacja powinna trwać prawdopodobnie od teraz, operacja powinna
przerwać ją na jeden dzień i zmienić jej schemat. Ale to sciene-
fiction dla większości ludzi.
Ból pooperacyjny po opisywanych zabiegach będzie raczej mały
(wystarczy pewnie tabletka).

3. Data: 2007-04-13 19:39:51

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

. moze ktos mial taki zabieg i

miałam (usunięcie łękotki, i drugiej kawałek i wycięcie zerwanego więzadła
krzyżowego przedniego)

> -czy przed zabiegiem powinnam byc zaszczepiona np na zoltaczke,
tak

> i sepse

nie wiem

> -czy beda mi potrzebne kule (lekarz mowil mi ze na nastepny dzien po
> zabiegu
> wstaje z lozka, ale czy o wlasnych silach dam rade)

raczej tak - u mnie do czasu ściągnięcia szwów i pierwszej kontroli (ok. 5
dni), potem czasami też - jak dużo chodziłam.

> - kiedy najwczesniej bede mogla rehabilitowac noge

ja od następnego dnia po operacji miałam ćwiczenia :-D

> - czy bede cewnikowana na zabiegu i po (dla mnie to mega hiper kosmos)

o ile pamiętam, to nie, ale ja miałam znieczulenie ogólne. Kurcze, nie
pamiętam, przy cesarkach - miałam, ale tu- nie pamiętam :-).

> - no i wiadomo czy boli bardzo i jak dlugo nie bede czula nog po
> znieczuleniu dooponowym

po znieczuleniu zewnątrzoponowym (miałam przy cesarkach) nie czujesz nóg
prawie dobę, nie wiem,c zy się coś zmieniło, ale całą dobę trzeba było leżeć
(i tak nie dałam rady się ruszyć). Ja wolę znieczulenie ogólne :-).

Dorota

USG ukladu kostnego
Bolerioza u dziecka - 2.5 roku
Bolerioza u dziecka - 2.5 roku