wyrzynarka - pytanie do praktyków

1. Data: 2005-10-31 08:23:37

Temat: wyrzynarka - pytanie do praktyków
Od: Adam <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak wyrzynać w grubych dechach ręczną wyrzynarką
żeby uniknąć zjeżdżania noża? Na górze trzymam
wyznaczonej prostej a na końcu okazało się że
na dole deski wyżynaka zjechała tworząc 0,5 cm odchył od pionu.
Tnę podwójne płyty mdf.

?

2. Data: 2005-10-31 08:26:53

Temat: Re: wyrzynarka - pytanie do praktyków
Od: "rokko" <r...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wyznaczonej prostej a na końcu okazało się że
> na dole deski wyżynaka zjechała tworząc 0,5 cm odchył od pionu.

ja z dołu i z góry docisnąłem (ściskami) wzdłuż ciętej linii płaskowniki
oczywiście to działa tylko przy liniach prostych

rokko

3. Data: 2005-10-31 11:17:43

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam wrote:
> jak wyrzynać w grubych dechach ręczną wyrzynarką
> żeby uniknąć zjeżdżania noża?

Pilnować. I pogodzić się z tym, że ucięcie grubej dechy
wyrzynarką tak, żeby z drugiej strony tez było idealnie równo
jest niemal niemożliwe, jakies falbanki wyjdą zawsze. Chyba, że
się da jakieś prowadzenie noża z drugiej strony - choćby
przykręcone ściskami stolarskimi dwie zbędne deski, ze szparą
wypadającą w linii cięcia.
Najważniejsze: ciąć wooooolno, nie pchać wyrzynarki, bo ona wtedy
właśnie robi takie numery, co kawałek cofać się i patrzeć, czy
nie schodzi, jak schodzi to korygować. Brzeszczot musi być ostry
i z dobrze porozchylanymi zębami, wyrzynarka dobrze żeby miała
funkcję cofania ostrza.

J.

4. Data: 2005-11-04 22:03:28

Od: "yahu" <y...@w...aster.totez.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie schodzi, jak schodzi to korygować. Brzeszczot musi być ostry
> i z dobrze porozchylanymi zębami, wyrzynarka dobrze żeby miała

Jesli wyrzynarka jest dobra, to da sie, wystarczy ciac bardzo powolutku i
nie przec zbytnio do przodu, gdyz wlasnei wtedy nóż sie wypacza.

Pzodrawiam
Jasiek

Instrukcji pilnie poszukuję.
Ceny rolet