wysialem i nic :(

1. Data: 2007-03-26 21:13:30

Temat: wysialem i nic :(
Od: "Greg" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Wysialem miete pieprzowa w doniczkach. Mija 6 dni i nic nie widac. Ile
mieta potrzebuje czasu, zeby wykielkowac? Jakies wskazowki co do
uprawy ?

Pzdr
Greg

2. Data: 2007-03-27 06:19:50

Temat: Re: wysialem i nic :(
Od: "Halina Eisner" <h...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Greg" <g...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
> Witam.
>
> Wysialem miete pieprzowa w doniczkach. Mija 6 dni i nic nie widac. Ile
> mieta potrzebuje czasu, zeby wykielkowac? Jakies wskazowki co do
> uprawy ?
6 dni to nie jest niezwykle dużo, ale w przypadku mięty chyba i tak lepiej
dać sobie spokój z nasionami. Mięta pieprzowa jest praktycznie sterylna,
jakieś nasiona tam wiąże, ale ich zdolność kiełkowania jest nikła. Rozmnaża
się ją generatywnie. Jeśli by Ci te nasiona jednak wykiełkowały, to prawie
na pewno nie będzie mięta pieprzowa, tylko jakiś inny gatunek.

H.

3. Data: 2007-03-27 07:02:11

Od: "Halina Eisner" <h...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Halina Eisner" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Rozmnaża się ją generatywnie.
A tfu... - wegetatywnie, oczywiście. Tak to jest jak się pisze przed
wypiciem kawy ;)

H.

4. Data: 2007-03-27 07:44:22

Od: "Greg" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za wskazowki.
Wzialem sie za nasionka, bo jak kupilem mala miete w sklepie, to w
domku wytrzymala tylko kilka dni. Stad teraz pytanie jak dokladnie
rozmnazac te roslinke i jak ja prowadzic, zeby jednak cos z niej
uroslo (nie chcialbym, aby kolejna sadzonka mi sie zmarnowala, jesli
juz ja kupie). Wydaje sie, ze to strasznie delikatna roslina, ta
mieta.

Pzdr
Greg

P.S.
ja tez jeszcze przed kawa ... druga kawa :)

5. Data: 2007-03-27 09:37:08

Od: "Halina Eisner" <h...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Greg" <g...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
> uroslo (nie chcialbym, aby kolejna sadzonka mi sie zmarnowala, jesli
> juz ja kupie). Wydaje sie, ze to strasznie delikatna roslina, ta
Tu niestety nie pomogę, bo doświadczeń własnych z uprawy mięty nie mam. Na
pewno warto by poszukać "porządnej" sadzonki w jakimś ogrodnictwie,
utrzymanie jakiejkolwiek roślinki "z supermarketu" wydaje się dużą loterią.

H.

6. Data: 2007-03-27 09:39:37

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Halina Eisner" <h...@w...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
> pewno warto by poszukać "porządnej" sadzonki w jakimś ogrodnictwie,
> utrzymanie jakiejkolwiek roślinki "z supermarketu" wydaje się dużą

Ja tam nie wiem, kłącza mięty radzą sobie niezgorzej od perzu - potrafią
skutecznie zachwaścić działkę, gdy się nie dopilnuje.

7. Data: 2007-03-27 09:47:47

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
> Ja tam nie wiem, kłącza mięty radzą sobie niezgorzej od
perzu - potrafią
> skutecznie zachwaścić działkę, gdy się nie dopilnuje.

Masz trochę racji, ale hodowla w doniczce to chyba nie to samo.

Ja dwa lata temu wyrwałam całą miętę z korzeniami z ogródka
przed blokiem z zamiarem posadzenia w doniczce i
przezimowania i w doniczce się nie udała, za to okazało się
że w ogórdku na wiosnę odbiła :-)

8. Data: 2007-03-27 09:53:33

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"R@blinka" <r...@o...eu> wrote in message
> [...]
> przed blokiem z zamiarem posadzenia w doniczce i
> przezimowania i w doniczce się nie udała, za to okazało się

Witaj!

Pewnie dlatego że potrzebuje więcej ziemi - moze w wysokiej doniczce się
uda?

9. Data: 2007-03-27 09:55:12

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
> "R@blinka" <r...@o...eu> wrote in message

> Witaj!
>
> Pewnie dlatego że potrzebuje więcej ziemi - moze w wysokiej doniczce się
> uda?

Nie wiem. Teraz już nie próbuję, wiedząc, że rośnie pod
blokiem :o)

10. Data: 2007-03-27 09:58:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"R@blinka" <r...@o...eu> wrote in message

Chyba nie zbierasz do konsumpcji?

Czy moze szykuje sie spotkanie na poczatek wrzesnia?
Oddam sosenki do przesadzenia nawet w dużej liczbie
Widdringtonia - help
Pokochać ogród.
WYSZEDLEM...