wysokie próby wątrobowe

1. Data: 2004-11-04 17:14:15

Temat: wysokie próby wątrobowe
Od: "Joe Doe" <j...@w...joedoe.net> szukaj wiadomości tego autora

witam

wczoraj dostalem liscik z centrum krwiodawstwa ze mam sie zjawic na
dodatkowe badania :/
troche mnie zmrozilo bo wiadomo co taki list oznacza - pewnie HIV (choc nie
wiem skad) , hcv i inne ciekawe choroby
okazalo sie jednak ze zadnej choroby zakaznej zwiazanej z krwią nie mam za
to mam podwyzszony ALAT -
stan na 12.10 - 153 u/l
w sierpniu mialem 135 u/l ( co nie wzbudzilo jeszcze alarmu tam w
laboratorium)
przez poprzednie lata mialem zawsze kolo 90-100u/l

pojechalem wiec dzisiaj na badania i zrobilem cale próby wątrobowe
wyniki takie

aspat - 104 u/l (przekroczony :( )
alat - 207 u/l (czyli swinia caly czas rosnie)
ggtp - 83,8 u/l (czyli tez chyba za wysokie)
bilibrubina - 1,14 (chyba ok)
OBi (albo cos takiego) 2/6

jak juz mowilem 3 tygodnie temu ujemnie wyszly
anty-HIV, HBs, Ag, Anty-HCV, USR , HCV RNA

dodam ze mam 30 lat, jestem grubas - 120kg przy 178 cm wzrostu
i czuje sie swietnie, nic mnie nie boli
a od ponad tygodnia jestem na diecie (dosc restrykcyjnej)

i teraz pytania:
1. czy ktos ma pomysl co to moze byc?

2. czy jest mozliwe ze jednak mam HBs , lub hcv? tzn czy mozliwe jest ze
trzy tygodnie temu jakis tam przeciwciał albo bog-wie-czego nie bylo
wystarczajaco zeby test wykryl te choroby? osobiscie mysle ze to nie to,
poniewaz alat zaczal rosnac juz w lecie wiec juz 2 razy bylem badany na
chorobska zakazne
wiec jak , warto robic te badania jeszcze raz? czy to nie ma sensu?

3. umieram? kurcze nigdy nie chorowalem na nic innego niz grypka czy
przeziębienie :((((((

pozdrawiam

joe doe

2. Data: 2004-11-04 17:45:38

Temat: Re: wysokie próby wątrobowe
Od: " Petrus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joe Doe <j...@w...joedoe.net> napisał(a):

> [...]
> wiec jak , warto robic te badania jeszcze raz? czy to nie ma sensu?
>
> 3. umieram? kurcze nigdy nie chorowalem na nic innego niz grypka czy

Wyniki te moga sugerować albo cholestaze - czyli jest coś co blokuje odpływ
żółci w twoim przypadku bilirubina jest ok. także jest to niecałkowity blok.
(moga to być najróżniejsze rzeczy zarówno związane z samą wątrobą i innymi
organami).Tu najlepiej jest zrobić...najprościej i najtaniej USG.Druga
sprawa to alkoholowe zapalenie wątroby - jak u Ciebie wygląda z piciem?pzdr

3. Data: 2004-11-04 18:01:11

Od: "Joe Doe" <j...@w...joedoe.net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> organami).Tu najlepiej jest zrobić...najprościej i najtaniej USG.Druga
> sprawa to alkoholowe zapalenie wątroby - jak u Ciebie wygląda z

hej , wlasnie ide na usg :) udalo mi sie wcisnac jakims hipohondrycznym
pędem w kolejeczke
o wynikach poinformuje
pilem co weekend w ilosciach duzych :) od czasow pozno-licealnych , wczesno
studenckich :)
do praktycznie stycznia, kiedy to zarzucilem alkohol praktycznie calkowicie,
nie biore prochow,
na sylwka ostatni raz palilem trawe :P
heh, zobaczymy co powie moj lekarz uzbrojony w usg

pozdrawiam i dziekuje za szybką odpowiedz
joe doe

ps. czyli moze kamyczek , to u mnie niestety rodzinne :(

4. Data: 2004-11-04 19:18:07

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joe Doe" <j...@w...joedoe.net> napisał w wiadomości

> [...]
>
> pozdrawiam i dziekuje za szybką odpowiedz
> joe doe
>
> ps. czyli moze kamyczek , to u mnie niestety rodzinne :(

Moze po prostu stłuszczenie watroby. Co prawda AT dosc wysokie ale zdarzaja
sie w tym wypadku. jak sie tyle wazy to bardzo prawdopodobne rozpoznanie

Piotr Maksymowicz

5. Data: 2004-11-04 19:53:33

Od: "Michal_3city" <mr_majkel@usun_to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiem skad) , hcv i inne ciekawe choroby
> okazalo sie jednak ze zadnej choroby zakaznej zwiazanej z krwią nie mam za

Zrób sobie profil lipidowy.
Prawdopodobnie masz za duze trójglicerydy
I nie pytaj mnie co jak i dlaczego - nie jestem lekarzem -ale miałem podobnie (choć
nie tak bardzo) podwyzszone
przy mooocno przekroczonych trójglicerydach.
Zbicie trójglicerydów pomoglo i na alat/aspat
Moze jakiś lekarz to skomentuje

Michał (112/180 cm)

6. Data: 2004-11-04 19:54:42

Od: "Jacek" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

przy mooocno przekroczonych trójglicerydach.
Zbicie trójglicerydów pomoglo

a jak to zrobiłeś? Ja też mam spore trójglicerydy (345mg/dl). Jestem na
diecie i nic nie pomaga.

Jacek

7. Data: 2004-11-04 20:37:48

Od: "Joe Doe" <j...@w...joedoe.net> szukaj wiadomości tego autora

> Moze po prostu stłuszczenie watroby. Co prawda AT dosc wysokie ale
> zdarzaja sie w tym wypadku. jak sie tyle wazy to bardzo prawdopodobne
> rozpoznanie

lekarz na poczatku uparl sie ze to HCV
nie chcial wierzyc zadnym zaswiadczeniom ze nie mam hcv
i obstaje przy tym ze w krwiodawstwie mogli spartolic badanie
no wiec jutro znowu pojde tym razem do sanepidu i sprawdze sobie to hcv
chociaz 12.10 (a juz wtedy mialem 154 alatu) robili mi badanie anty-hcv i
hcv rna
oba ujemne :/

potem zrobil usg i chyba szala przechylila sie w strone stluszczenia wątroby
woreczek ok, ledziona ok, wiecej terminow nie zrozumialem (jakby morsem
nadawal)
stwierdzil ze mam zrobic to badanie na hcv, dal mi cos co moge odcyfrowac z
recepty jako hepacom (?? bardzo to niewyrazne)
i stwierdzil ze jak to nie hcv to zrobią biopsje wątroby (czytalem ze przy
stluszczeniu to normalka)

na koniec stwierdzil jedna rzecz
i to dosyc zastanawiajaca:

oddaje krew od 2000 roku , na ostatnich dwoch kartkach ktore pobieznie
przegladnalem w stacji krwiodawstwa
zawsze mialem alat 90-100 potem sierpien 134(lub 139) potem pazdziernik 154
ale conajmniej od roku mam 90-100 alatu przy normie 42 (chyba)
conajmniej od roku co 2 miesiace lekarz widzi to ze mam wysoki alat
conajmnie od roku ktos wpisuje ten alat w kartoteke
i nic , maja w dupie moje zdrowie :( powinienem sie cieszyc ze mnie
zawiadomili przy 150 a nie przy 1500 ??
cos tu nie gra :( jutro ide po kopie moich wynikow :(

1. co myslicie o diagnozie mojego lekarza??
2. stluszczenie = biopsja??
3. czy myslicie ze mogli spartolic w centrum krwiodawstwa w katowicach 2
razy (po 2 testy na hcv??)
4. czy hcv moze sie jakos utajnic ze jest nie do wykrycia czy cos?

pozdrawiam
joe doe

8. Data: 2004-11-04 21:01:45

Od: "Michal_3city" <mr_majkel@usun_to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> przy mooocno przekroczonych trójglicerydach.
> Zbicie trójglicerydów pomoglo
>

> a jak to zrobiłeś? Ja też mam spore trójglicerydy (345mg/dl). Jestem na
> diecie i nic nie pomaga.

Ja brałem (biore) Lipanthyl 267M - fragen sie Ihren Arzt oder Apotheker..

9. Data: 2004-11-04 21:23:54

Od: "Jureks" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zawiadomili przy 150 a nie przy 1500 ??
> cos tu nie gra :( jutro ide po kopie moich wynikow :(

Dla krwiodawców norma ALAT-u jest dwukrotnie większa niż dla reszty
populacji (u mnie w stacji wynosi 72),
dlatego dziwi mnie że oddawałeś krew przy wartościach 90-100- u nas po 2
takich wynikach miałbyś stałą dyskwalifikację.
Natomiast co do powiadamiania dawców o wynikach badań, to w przypadku ALAT-u
nie ma takiego obowiązku.
Niestety zazwyczaj dowiadują się oni o tym przy okazji następnej wizyty,
czasami po kilku latach.

10. Data: 2004-11-04 23:38:33

Od: "Joe Doe" <j...@w...joedoe.net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dlatego dziwi mnie że oddawałeś krew przy wartościach 90-100- u nas po 2
> takich wynikach miałbyś stałą dyskwalifikację.

no wlasnie mnie to tez dziwi, widzisz ja nie znalem wogole tych wartosci,
ufalem lekarce, dopiero dzisiaj przegladajac moja karte widzialem tam
wartosci zblizone do 100 :(
to trwalo conajmniej kilka razy , nie sprawdzalem wszystkich stron tylko
ostatnie wyniki , jutro poczytam calosc, jak sie uda to kserne to lub
odpisze

> Natomiast co do powiadamiania dawców o wynikach badań, to w przypadku
> ALAT-u nie ma takiego obowiązku.
> Niestety zazwyczaj dowiadują się oni o tym przy okazji następnej wizyty,
> czasami po kilku latach.

a ja grzecznie chodzilem co 2 miesiace i tez sie nie dowiedzialem :(
smutne, zawsze mowilem ze jedyne co mam z oddawania krwi to satysfakcja i
to ze sie dowiem jakby cos sie zlego ze mna dzialo
.... zostala mi tylko satysfakcja :(

pozdrawiam joedoe

zmiany napadowe w skroniach
EEG