wyszukiwarka kulinarna c.d.

1. Data: 2000-10-16 14:02:40

Temat: wyszukiwarka kulinarna c.d.
Od: "Krzysiek" <b...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za uwagi dotyczące przeglądarki.
Poprawiłem czas wyszukiwania, kolorystykę, i skatalogowałem 700
tys.odnośników.
Wielkość liter w wyszukiwarce nie ma znaczenia, ale jest kłopot z polskimi
literami, które są kodowane w różny sposób na różnych stronach. dlatego
zalecam wpisywanie fragmentu słowa lub zastąpić polskie litery znakiem %.
Dodałem link ze strony www.restauracja.net.pl

1. Data: 2000-10-16 16:05:49

Temat: Re: wyszukiwarka kulinarna c.d.
Od: Ola <o...@k...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

a moglbys jeszcze podac adresik tej stronki ?

1. Data: 2000-10-17 20:50:26

Od: <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Krzysztofie !
Miałem okazję dziś trochę polatać po wyszukiwarce, która
jak widzę nie gardzi także danymi znajdującymi się w
makaronowej domenie.
Przypuszczam, że samo wyszukiwanie odbywa się poprzez
przeglądanie poszczególnych domen ułożonych w kolejności
alfabetycznej, ponieważ dane zwracane z makaron.pl
umieszczane są dopiero po zakończeniu prezentacji danych
pochodzących z domen których nazwa zaczyna się na literę
poprzedzającą M.
No cóż, jakiś sposób wykonywania poleceń maszyna musi
otrzymać od Ciebie a jak zauważyłem wyszukiwarka nie
posiada jeszcze opcji typu "ustaw wg. daty" albo coś w tym
stylu.
Przykład prosty, poszukiwane słowo: makaron
bardzo wiele odpowiedzi i wyników choc niektóre odpowiedzi
i przepisy pochodzące z bardzo odległych czasów.... .
Drugi przykład poszukiwane słowo: spaghetti
odpowiedź: Liczba znalezionych stron: 90
ale niestety muszę stwierdzić że wiele adresów i wyników
zostało zdublowanych, sam przejrzałem z ciekawości zwrócone
wyniki gdzie niektóre strony ukazały się jako odnośniki
nawet po kilka razy.
W pierwszej chwili pomyślałem, że to może chwilowy problem
i powtórzyłem pytanie ponownie ale otrzymane wyniki
pokrywały sie z poprzednimi.
Może warto by było zastosować jakić mechanizm wykluczający
z wyświetlanego rezultatu identyczne adresy ?
Być może Twoja wyszukiwarka przegląda zarówno "opisy"
samych stron jak i "zawartość" strony dlatego w przypadku
stron posiadających dokładny niewidoczny "gołym okiem" opis
indeksuje i wyświetla je podwójnie
Bedę jeszcze próbował poszukać bardzo rzadkich określeń
kulinarnych żeby sprawdzić dokładność i precyzyjność
wyszukiwarki, którą uważam za ciekawy i bardzo dobry
pomysł. Dobry, ponieważ trudno jest oczekiwać, żeby
poszczególne "przeróżne" serwisy kulinarne pokazywały i
dawały internaucie mozliwość "szukania" u innych...
Logicznym jest że wyszukiwarka
http://www.makaron.pl/szukaj.cgi szukać będzie tylko w
obrębie Serwisu Makaron a wyszukiwarka znajdująca się np.
na stronie http://www.kuchnia.com.pl/ poszukiwać będzie w
zasobach "Dania i Danka"
Co ma więc zrobić Internauta który na szybko poszukuje np.
lasagne ? i nie ma czasu ani chęci na szukanie
poszczególnych witryn.... odpowiedź nasuwa się sama,
skorzysta z Twojej wyszukiwarki, która (na razie) posiada
dosyć trudny do zapamiętania adres:
http://infostar1.infostar.com.pl:8080/rest/inprzep.p
hp
Tak trzymać !

Pozdrawiam - Ryszard Balawajder
www.makaron.pl - www.makaron.ws - www.makaron.it
[Serwis Makaron - jedyny polski serwis... makaronowy]

Ps.
wysyłam Ci dwie uwagi na priv.

1. Data: 2000-10-18 07:15:23

Od: "Krzysiek" <b...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8sigfr$nha$...@n...tpi.pl...
> [...]
> umieszczane są dopiero po zakończeniu prezentacji danych
> pochodzących z domen których nazwa zaczyna się na literę

dokładnie tak jak poniżej:
http://www.kuchnia.3miasto.pl/10_4486.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/10_887.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/20_3051.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/20_4194.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/20_4491.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/20_645.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/30_4399.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/30_4581.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/30_873.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/31_2113.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/31_3343.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/31_4343.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/31_4554.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/31_5972.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/32_2286.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/33_2757.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/33_2758.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/33_2759.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/33_2760.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/33_2762.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/60_4553.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/61_304.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/71_1143.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/71_1144.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/71_1146.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/71_2755.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/71_4409.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/71_4438.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/71_643.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/71_644.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/inne.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/maczne.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/owocem-r.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/porady.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/salatki.htm
http://www.kuchnia.3miasto.pl/sosy.htm
http://www.kuchnia.yoyo.pl//diety/now-20000601095804
.html
http://www.kuchnia.yoyo.pl//polska/jarosz/index.html
http://www.kuchnia.yoyo.pl//polska/jarosz/now-200005
28212615.html
http://www.kuchnia.yoyo.pl//polska/mieso/index.html
http://www.kuchnia.yoyo.pl//polska/mieso/now-2000052
8133157.html
http://www.kuchnia.yoyo.pl//polska/now-2000060318502
7.html
http://www.makaron.pl/
http://www.makaron.pl/dieta/mediterranea.htm
http://www.makaron.pl/dieta/tydzien.htm
http://www.makaron.pl/encyklopedia/makaron.htm
http://www.makaron.pl/encyklopedia/pastatre.htm
http://www.makaron.pl/encyklopedia/spaghetti.htm
http://www.makaron.pl/gotowanie/
http://www.makaron.pl/gotowanie/index.htm
http://www.makaron.pl/historia/pochodzenie.htm
http://www.makaron.pl/historia/rozprzestrzenienie.ht
http://www.makaron.pl/historia/zdobycie.htm
http://www.makaron.pl/index.htm
http://www.makaron.pl/opinie/przepis/
http://www.makaron.pl/produkcja/cykle.htm
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/2000002.htm
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/2000004.htm
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/2000014.htm
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/2000016.htm
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/2000024.htm
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/2000025.htm
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/2000026.htm
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/2000027.htm
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/2000028.htm
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/2000030.htm
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/2000031.htm
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/2000039.htm
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/2000045.htm
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/2000052.htm
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/2000058.htm
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/2000064.htm
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/2000072.htm
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/2000074.htm
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/index_a.htm
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/lista.htm
http://www.makaron.pl/sosy/pastalunga.htm
http://www.pk.linux.gda.pl/spaghetti/makaron.html
http://www.pk.linux.gda.pl/spis_p.html

Dobra, poprawiłem, teraz segreguje prawie po opisie. Prawie, bo są początek
jest troszeczkę inny.

> No cóż, jakiś sposób wykonywania poleceń maszyna musi
> otrzymać od Ciebie a jak zauważyłem wyszukiwarka nie
> posiada jeszcze opcji typu "ustaw wg. daty" albo coś w tym
> stylu.

Pytanie dlaczego wg daty?

> Przykład prosty, poszukiwane słowo: makaron
> bardzo wiele odpowiedzi i wyników choc niektóre odpowiedzi
> i przepisy pochodzące z bardzo odległych czasów.... .

Ponoć bigos wymyślono zanim trafiły do nas ziemniaki, ale poważnie to trudno
powiedzieć co jest stare a co nowe, bo data zapisu pliku html nie musi
oznaczać daty jego założenia.

> [...]
> zostało zdublowanych, sam przejrzałem z ciekawości zwrócone
> wyniki gdzie niektóre strony ukazały się jako odnośniki

Powyżej listing do wszystkich stron które wybrałeś, jak widać strony się nie
powtarzają, a niestety dotąd nie wprowadzono na stronach informacji, że jest
to przepis. Gdyby wprowadzić znacznik np. #przepis# to wyszukiwarka mogłaby
pokazać wyłącznie przepisy.

> [...]
> pokrywały sie z poprzednimi.
> Może warto by było zastosować jakić mechanizm wykluczający
> z wyświetlanego rezultatu identyczne adresy ?

Tu chodzi raczej nie o identyczne adresy, a o to, że na danej stronie
znajduje się link do strony zawierającej dany wyraz. Ale przecież chciałeś
znaleść wszystkie strony zawierający dany wyraz, a trudno powiedzieć w jakim
kontekście wyraz został użyty, jak będę miał chwilę czasu dorobię + i - aby
lepiej wyszukiwać

> Być może Twoja wyszukiwarka przegląda zarówno "opisy"
> samych stron jak i "zawartość" strony dlatego w przypadku
> stron posiadających dokładny niewidoczny "gołym okiem" opis
> indeksuje i wyświetla je podwójnie

Dokładnie przeszukuje zawartość całej strony, dzięki temu jak na danej
stronie znajduje się makaron to zobaczysz makaron. Istnieje wielu
nieuczciwych programistów, którzy umieszczają w opisie dane słowo, ale
nigdzie na stronie ono nie występuje. Ostatnio ktoś pytał o jarmuż, którego
nigdzie w części opisowej strony nie znajdziemy, a wyszukiwarka znalazła
kilka stron z tym slowem.

Ostatnio moja żona wpisała w wyszukiwarce ARENA słowo czekoladki i zgadnij z
jaką treścią otrzymała wyniki. Co gorsza za nią stał nieletni syn . U mnie
można znaleść wyłącznie strony związane z kulinariami.

Moja wyszukiwarka ma w tej chwili skatalogowanych dokładnie 630tys
odnośników do 7735 stron z domen:
restauracja.net.pl'
www.kulinaria.pl'
www.kuchnia.3miasto.pl'
www.kuchnia.com.pl'
www.kki.net.pl/~arekglo'
www.kuchnia.yoyo.pl'
wa/przewloc/'
kuchnia.serwisy.net'
kuchnia.cavern.com.pl'
student/mastachu/kuchnia'
skrzacik.mega.com.pl'
www.makaron.pl'
www.pk.linux.gda.pl'
friko5.onet.pl/wa/cintaman/'
www.sekrety.pl/kuchnia'
cuisine.pl'
www.polskavege.ircx.pl'
koktajle.proterians.net'
mops.uci.agh.edu.pl/~mieteg/kuchnia.htm'
www.btsnet.com.pl/majkowscy'

Jeśli uważacie, że jakaś strona, domena, serwis, zasługuje na uwagę to
czekam na list z propozycją.

> [...]
> poszczególnych witryn.... odpowiedź nasuwa się sama,
> skorzysta z Twojej wyszukiwarki, która (na razie) posiada

Dziękuję za list, mam nadzieję, że pozwoli to na dalszy rozwój przeglądarki.
Czekam na dalsze uwagi.

Jest już link ze strony www.restauracja.net.pl, ale ze względów technicznych
serwisy wyszukiwawcze są umieszczone na innym serwerze.

> Pozdrawiam - Ryszard Balawajder
> www.makaron.pl - www.makaron.ws - www.makaron.it
> [Serwis Makaron - jedyny polski serwis... makaronowy]
>
> Ps.
> wysyłam Ci dwie uwagi na priv.

Pyszne danie rybne - dlugie, ale smaczne
zrobiłem żurek
Gdzie tanie gazówki?
Szukam pilnie kontaktu..
Dzis tylko kulinarnie! prawie ...