Pyszne danie rybne - dlugie, ale smaczne

1. Data: 2000-10-16 13:51:46

Temat: Pyszne danie rybne - dlugie, ale smaczne
Od: "Małgorzata Prożogo" <p...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Kolejny raz chce sie z Wami podzilic swoimi wyczynami kuchennymi i podac
przepis na "Sole pod beszmalem". Taka nazwa chyba najlepiej opisuje to
danie.
Danie sklada sie z:
-ok. 1 kg filetow soli (ja kupilam mrozone)
-losoś wedzony (ilosc zalezy od upodoban :))
-koperku
-sosu beszmelowego, ale nie takiego zwyklego, tylko takiego troche greckiego
(moja mama przywiozla z wycieczki z Grecji ksiazke kucharska po polsku i tam
jest wlasnie przepis na taki sos)
Skladniki potrzebne do przygotowania sosu to:
- 3 lyzki masla
- 3 kopiaste lyzki maki
- 0.75 l mleka
- 30 dkg sera (najlepiej typu mozarella)
- skorka otarta z jednej cytryny
- 3 jajka

Trzeba zaczac od przygotowania sosu.
- Zroic zasmazke z masla i maki, taka zeby nie byla rumiana
- Dodac do tego mleko i zagotowac
- dodac startego sera i caly czas mieszac, zeby nie przywarlo do garnka
- dodac skorke i posolic
Jak juz bedzie gladki (jak ser sie roztopi) zdjac z ognia.
W miseczce rozmieszac jajka
Wlawa powoli jajka do sosu caly czas mieszajc.
I juz gotowe

Teraz mozna sie zajac ryba.
- sole oskrobac i umyc, ulozyc w naczyniu do pieczenia i piec ok. 15 minut w
temp 180st.
- Odlac nadniar sosu
- przykryc plastrami wedzonego lososia (pomiedzy obie ryby mozna polozyc
koperek)
- polac to wszystko beszamele i wstaeic do piekarnika na ok. 40 minut w
temp. 180 st. az bedzie rumiane i smakoite.

To chyba wszystko. Mozna podawac samo lub z ziemniakami, albo z czyms innym.
Mi osobiscie bardzo smakowalo, ale musze przyznac, ze nie jest to danie dla
osob, ktore chca schodnac.

Smacznego,
Pozdrawiam
Gosia