wzrok

1. Data: 2003-06-28 09:38:09

Temat: wzrok
Od: "Elmo" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponieważ wizyta u specjalisty wypada mi dopiero w przyszłym miesiącu moje
pytanie kieruję na grupę: od lutego noszę ukularki korekcja -0,5 (wadę mam z
tego co wiem jakoś w granicach -0,6 - 0,8; jakoś tak, w każdym bądź razie
ponieżej -1 dp). Ponieważ przyszły upragnione wakacje, a ja jestem dość
aktywny sportowo chciałem się dowiedzieć jak ma się noszenie okularów do
sportu...... czy jeśli powiedzmy co jakiś czas będę je zdejmował, żeby
pograć w piłkę będzie to wpływać ujemnie na wzrok - wczoraj tak zrobiłem, i
muszę stwierdzić , że mnie torchę bolały oczy..... co w takie sytuacji
zrobić...nie chcę rezygnować ze sportu..a soczewki podobno (nie wiem,
jeszcze nie miałem) wypadają przy bieganiu itp. Dziękuję za wszelkie
sugestie. i jeszcze jedno, w mam 18 lat i nikt w mojej rodzinie (szeroko
pojętej)okularków nie nosi, więc nie ma tu mowy o genetyce - czy wada mi się
będzie pogłębiąć i ile ewent. może osiągnąć. Z góry dziękuję za wszelkie
odp. i pozdrawiam.
---------------
Elmo

2. Data: 2003-06-28 10:00:51

Temat: Re: wzrok
Od: "Doxent" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tego co wiem jakoś w granicach -0,6 - 0,8; jakoś tak, w każdym bądź razie

ja mam -1.0 i nie uzywam okularow i nie widze wiekszych problemow chyba ze
jest ciemno wtedy do monitora ubieram.

3. Data: 2003-06-28 11:24:54

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja mam -1.0 i nie uzywam okularow i nie widze wiekszych problemow chyba ze
> jest ciemno wtedy do monitora ubieram.

Dlaczego radzisz innym inaczej niz zalecaja okulisci? dlaczego nie zalecasz
sie do zalecen lekarza, ktory Ci okulary zapisal? Myslisz, ze je mialeś
zapisane dla picu?
nie radz, jesli sie na tym nie znasz. To co robisz to Twoj problem, ale nie
rob krzywdy innym.

casus
spec. ch. oczu

4. Data: 2003-06-28 11:28:27

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zrobić...nie chcę rezygnować ze sportu..a soczewki podobno (nie wiem,
> jeszcze nie miałem) wypadają przy bieganiu itp. > Elmo

1. trudno grac w pilke w okularach - to wszyscy wiedza. Jezeli przy nieduzej
wadzie dajesz sobie rade, to graj bez okularow.
2. jezeli masz bole oczu, bo jednak widzisz slabiej i wysilasz sobie wzrok
bez okularow - sprobuj soczewki kontaktowe.
3. nieprawda jest, jakoby soczewki kontaktowe wypadaly z oczu podczas
biegania. Dobrze dobrane soczewki nie maja prawa wypasc podczas uprawiania
sportu. 40% sportowcow nosi kontakty podczas zawodow o najwyzsza stawke,
wiec jak widzisz w TV nikt z nich nie ma problemow.
4. udaj sie do okulisty - kontaktologa niech Ci zaaplikuje soczewki i
udzieli wszyelkich informacji

pozdrawiam

casus
spec. ch. oczu

5. Data: 2003-06-28 12:18:42

Od: "Elmo" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki za informacje...a mógłbyś mi powiedzieć (zdając się na swoje
doświadczenie) na ilu dioptriach mogę zakończyć pogębianie wady? czy to jest
aż tak indywidualna sprawa w każdym przypadku, że ciężko określic.
Elmo

6. Data: 2003-06-28 12:47:17

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Skoro już zaczęta jest dyskusja o oczach, to mam pytanie. W lato
(szczególnie), gdy słońce mocno świeci i odbija się od samochodów, wody itp.
i mnie oślepi, widzę taką ciemną plamkę, która się powiększa i stopniowo
zasłania mi cały obraz. Gdy zamknę oczy też ją widzę. Po chwili robi mi się
słabo i najlepszym rozwiązaniem w takiej chwili jest położenie się. Nie jest
to spowodowane wysoką temperaturą panującą na dworze, bo takie coś zdarza mi
się o każdej porze roku. No i zawsze zaczyna się od oślepienia słońcem.
Mówiłam to mojemu okuliście, ale niestety zignorował mnie mówiąc
"niemożliwe, żartujesz", a potem "każdy tak ma". Zastanawiam się czy
rzeczywiście to nic takiego i powinnam do tego przywyknąć, czy jednak
okulista się myli.

Ligia

7. Data: 2003-06-28 12:53:41

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zapisane dla picu?
> nie radz, jesli sie na tym nie znasz. To co robisz to Twoj problem, ale

Znaczy mowisz ze nie noszenie okularow np -1,0 gdy tego nie trzeba (bo po co
nosic bedac we wlasnym mieszkaniu) jest szkodliwe?? Do komputera nigdy nie
zakladam. Niby ok, ale jak tak po godzince sie oczy przyzwyczaja i zdejme to
jest tragedia. Lepiej pomeczyc miesnie.

--
Norbert
#GG: 3226283

8. Data: 2003-06-28 12:57:30

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

4...@n...onet.pl,
Użytkownik <l...@p...onet.pl>:
> [...]
> żartujesz", a potem "każdy tak ma". Zastanawiam się czy rzeczywiście
> to nic takiego i powinnam do tego przywyknąć, czy jednak okulista się

Z opisu brzmi to dla mnie jak chwilowe niedotlenienie siatkowki i mozgu pod
wplywem spadku cisnienia tetniczego.

--
Robert

9. Data: 2003-06-28 18:14:46

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zakladam. Niby ok, ale jak tak po godzince sie oczy przyzwyczaja i zdejme

Znaczy, ze wg sztuki medycznej, jezeli ma sie wade wzroku to się ja koryguje
i zaleca noszenie korekcji okularowej.
A o krotkowzroczności to sobie poczytaj - ja zreszta sie o niej juz tez
wielokrotnie wypowiadalem - sprobuj znalezc w archiwum.
Kwestia, kiedy sie nosi korekcje a kiedy nie, jest indywidualna i zalecana
przez okuliste, a nie wg wlasnego widzimisie.
O obrazie po zdjeciu korekcji i wrazeniach gorszego widzenia tez pisalem.
A co do meczenia miesni - po czyms takim objawiaja sie bole glowy. Wiec
skoro chcesz, to sobie mecz te miesnie, ale nie doradzaj innym tego samego,
nie znajac sie na temacie.
Summa sumarum - Twoje oczy, rob jak chcesz, ale innym krzywdy nie rob.

pozdr.

casus
spec. ch. oczu

10. Data: 2003-06-28 18:15:34

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z opisu brzmi to dla mnie jak chwilowe niedotlenienie siatkowki i mozgu
pod
> wplywem spadku cisnienia tetniczego.
> Robert

I dokladnie tak jest:-)