za kilka dni kończę 40 lat

11. Data: 2004-01-09 12:32:33

Temat: Re: za kilka dni kończę 40 lat
Od: "Rafalski" <shaft@^wytnij_to^go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Usador news escribió:

> Ja konczac 30-tke juz tak je zaczalem odbierac...

Kiedy miałem koło 20-tki, przeczytałem słowa Lecha Janerki, brzmiące mniej
więcej: "kiedy byłem młody, starsi mówili mi, że życie po trzydziestce jest
do dupy, teraz wiem, że to prawda". Wtedy wydało mi się to żałosne.
Teraz ja dobijam trzydziestki. Przeżyłem wiele chwil szczęścia, ale czuję,
że najlepsze jeszcze przede mną. Pamiętam, czułem się staro, gdy miałem 23
lata. Jakieś dzieciaki na czatach nazwały mnie staruchem. Szybko mi
przeszło, gdy zobaczyłem, jak szybko starzeją się mentalnie (i przez to
fizycznie) niektórzy znajomi z dzieciństwa.
Z ich, czy Waszym podejściem mógłbym już położyć się do drewnianego piórnika
i czekać na koniec. Wciąż uważam słowa L.J. za żałosne.

Czterdziestolatkom proponuję przede wszystkim zadbać o sprawność fizyczną.
Joga, basen, albo regularnie siłownia (2 razy w tygodniu wystarczy). Nie
jest za późno, właśnie teraz nadszedł na to czas. Coś, co rozciąga,
uelastycznia ciało byłoby dobre. Po paru tygodniach regularnych ćwiczeń
będziecie zdziwieni kondycją i samopoczuciem. Niekoniecznie karate lub
pokrewne, bo tam szybko dostaniecie w dupę, by się utwierdzić w przekonaniu,
że jesteście za starzy. Przyjemną formą rekeracji jest Aikido (tylko
nielicznym udaje się uczynić z tego sztukę walki, czy samoobrony), ale
wymaga wielu godzin w tygodniu na macie - nie każdy ma tyle czasu. Jedna
sprawa - nie ćwiczcie, żeby sobie, czy komuś coś udowodnić. Nie ścigajcie
się z młokosami, to ślepa uliczka. Róbcie to dla siebie. Oni też będą mieli
kiedyś tyle lat, co Wy. Jeśli dociągną ;)
Zadbajcie o drobne detale w swoim ciele, które mogą sprawiać, że czujecie
się staro - stopy, zęby, włosy w uszach i nosie. Potraktujcie to jak walkę z
entropią, a nie zabiegi upiększające ;) Polskie kobiety narzekają, że u nas
tylko pedały dbają o siebie.
Zamierzam zrobić sobie kompleksowe badania kontrolne, podobnie za 10 lat,
ale nie można sobie pozwolić na rozpaczanie z powodu czegoś, na co nie mamy
wpływu.
Zmieńcie nastawienie psychiczne, bo to Was postarza bardziej, niż czas.
Widywałem 25-latków, którzy czują się starzej od mojego 41-letniego
znajomego, który jest pełen energii.
Jeśli chodzi o rozwój mentalny - może nowe studia, albo chociaż szkolenie?
Ile znacie języków obcych? Moja babcia zdała maturę po czterdziestce. Do
dziś żałuje, że nie poszła później na prawo.

Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego jubilatom ;)

Rafalski

P.S. .. i koniec z paleniem ;)

12. Data: 2004-01-09 13:16:37

Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rafalski" <shaft@^wytnij_to^go2.pl> wrote in message
> [...]

Fajne to co napisales, ale jesli chodzi o mnie to wiek nie stanowi dla mnie
problemu - to co napisalem mialo znaczyc ze mam szacunek i respekt do tego
co przezylem i doswiadczylem. A tak na marginesie to przy swoich obecnych 34
latach czuje sie naprawde mlodo - czasami stanowczo za mlodo :-) najpewniej
zawdzieczam to nastoletnim dzieciom, z ktorymi jestem bardzo blisko zwiazany
i ich "wyglupy" czesto mnie dopadaja.

13. Data: 2004-01-09 14:06:21

Od: "Rafalski" <shaft@^wytnij_to^go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Usador news escribió:

> Fajne to co napisales, ale jesli chodzi o mnie to wiek nie stanowi
> dla mnie problemu - to co napisalem mialo znaczyc ze mam szacunek i
> respekt do tego co przezylem i doswiadczylem.

No, to pisz ostrożnie, bo być może niektórzy po Twym dołującym poście już
sobie stryczek pletli. Skąd mogli wiedzieć, że to była wypowiedź człowieka
zadowolonego z życia?
To było trochę jak tezeuszowski czarny żagiel ;)

Rafalski

14. Data: 2004-01-09 14:49:00

Od: mips <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

i. napisał/a w news:btkmp3$64j$1@smars.pl:

> mam fatalne samopoczucie,
> jakieś rady?

Biosteron z czynnikem młodości DHEA, Melatonina, Maglek....

mips, bp nmsp

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~% mips %~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zofia Rakowska # http://uroda.imhbl.net/pru-faq.html

15. Data: 2004-01-09 23:04:28

Od: "satelita" <s...@a...am-sp.kkonin.llm.pt> szukaj wiadomości tego autora

> mam fatalne samopoczucie,
> jakieś rady?
>
> pzdr
> i.
Ktoś tu pod wiadomościami podpisuje coś w stylu:
Uprawiając ćwiczenia Tao, nawet 90 latek rusza się
tak samo szybko jak nastolatek...
ST

16. Data: 2004-01-10 00:35:16

Od: "i." <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora