zab madrosci - problem

1. Data: 2003-11-04 12:10:45

Temat: zab madrosci - problem
Od: sauer <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam dwa probremy z tym moim zebem
rosnie juz chyba z 2 lata co jakis czas tak przez miesiac boli mnie
cala szczeka po ktorej jest zab teraz doszlo ucho :-( - czy to jest
normalne ???

aha dziaslo ktore okrywa rosnący ząb zaczeło bardzo brzydko pachniec -
co to jest i jak temu zaradzic

2. Data: 2003-11-04 13:13:47

Temat: Re: zab madrosci - problem
Od: "monika" <o...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> normalne ???
>
> aha dziaslo ktore okrywa rosnący ząb zaczeło bardzo brzydko pachniec -

Byłes może u stomatologa z tym problemem? Z tego co piszesz wnioskuję, że masz
utrudnione wyrzynanie zęba madrości. Dolegliwości jakie odczuwasz sa właśnie z
tym związane... Najczęściej dotycza one dolnych zębów madrości. Radziłabym
zrobic zdjęcie i udac sie do stomatologa. Jeśli stomatolog stwierdzi, że jest
szansa by ten ząb się wyrznął może wystarczy wycięcie kieszonki dziąsłowej...
Jesli jednak stomatolog stwierdzi, że takich szans nie ma... to
najprawdopodobniej będzie trzeba ten ząb usunąć (ze względu na powtarzające sie
stany zapalne i dolegliwości, o których piszesz). Jeśli ułożenie zęba w kości
nie jest "zbyt pomyślne" będzie potrzebny chirurg-stomatolog...

Pozdrawiam, Monika

3. Data: 2003-11-04 13:16:40

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sauer" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Mam dwa probremy z tym moim zebem
> rosnie juz chyba z 2 lata co jakis czas tak przez miesiac boli mnie
> cala szczeka po ktorej jest zab teraz doszlo ucho :-( - czy to jest
> normalne ???

Mi przy wyrastaniu osemek co kilka miesiecy przyplatywalo sie zapalenie jamy
ustnej.Dostawalam goraczki,szczekoscisku i robily mi sie afty.Bolala mnie
cala paszcza i ucho.I tak to trwalo az calkiem nie wyrosly.

> aha dziaslo ktore okrywa rosnący ząb zaczeło bardzo brzydko pachniec -
> co to jest i jak temu zaradzic

Moze wyplucz buzie ziolami np szalwia.

Magda

4. Data: 2003-11-04 13:21:32

Od: sauer <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 4 Nov 2003 14:13:47 +0100, "monika"
<o...@W...onet.pl> napisał:

> [...]
>stany zapalne i dolegliwości, o których piszesz). Jeśli ułożenie zęba w kości
>nie jest "zbyt pomyślne" będzie potrzebny chirurg-stomatolog...

miałem robione zdięcie ale niestety nie byłem z tym u stomatologa - na
rtg widac jak zab rosnie pod katem :-(

zrobie ak jam mowisz i udam sie do stomatologa

a co z tym "smierdzacym dziaslem" na to jest jakas rada do czasu
wizytu u stomatologa

pzodrawiam

5. Data: 2003-11-04 13:26:17

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a co z tym "smierdzacym dziaslem" na to jest jakas rada do czasu
> wizytu u stomatologa

"Śmierdzące" dziąsło jest najprawdopoddobniej wynikiem toczącego się procesu
zapalnego + zaleganie resztek pokarmu, które po prostu sobie gniją.
Na jedno i na drugie polecam częste płukanie szałwią, dentoseptem....
Powinno pomóc.
--
Jola
Nakarm głodne dziecko

6. Data: 2003-11-04 14:34:43

Od: "kr" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

"sauer" <s...@w...pl> wrote in message

> [...]
> wizytu u stomatologa
>
> Musisz oczyscic kieszonke - jesli jestes w stanie to zrobic to: wez igle
(sterylna) i mala strzykawke, igle troche wygnij, nabierz wody utlenionej i
plucz kieszonke, az nic z niej nie bedzie wyplywac, czyli wloz igle w
kieszonke i szybko nacisnij na tlok strzykawki.
Bardzo dobry do plukania jamy ustnej i gardla (nawet przy anginie) jest
preparat antyseptyczny Skinsept oral firmy Henkel - Ecolab - nie wiem
jednak, czy jest dostepny w aptekach, czy tylko u producenta. Skuteczny jest
(przetestowany przez wiele osob) na bakterie, grzyby, mikroorganizmy i rozne
inne. Udalo mi sie dwa razy uniknac antybiotykow przy anginie, dzieki
plukaniu gardla tym swinstwem (jest wstretne w smaku, ale skuteczne).
Uprzedzam, ze nie jestem handlowcem ani w zaden sposob nie jestem zwiazana z
ta firma! Polecam go z doswiadczenia.
Co do zeba: od 8 moze bolec nawet cala glowa, nie tylko ucho. U wielu osob 8
wychodza juz z prochnica, co takze moze byc przyczyna bolu - lepiej jak
przyspieszysz swoja wizyte u stomatologa, bo lepiej nie bedzie, a moze byc
duzo gorzej.
> pzodrawiam

ja rowniez
kr

7. Data: 2003-11-04 23:02:45

Od: "marcin" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mnie nie ominęła wizyta u stomatologa - chirurga, miałem coś podobnego, w
torebce odkładało mi się jedzenie i co pewnien czas musiałem prowadzić
kuracje Dalacinem. Zęba już nie mam, podobno to było jedyne rozwiązanie-
podobnie krzywo rósł. Bolało jeszcze z dwa tygodnie ale teraz jest ok.

8. Data: 2003-11-05 00:29:41

Od: AL <n...@F...dk> szukaj wiadomości tego autora

In article <r...@4...com>, s...@w...pl
says...
> [...]
> normalne ???
>
> aha dziaslo ktore okrywa rosnący ząb zaczeło bardzo brzydko pachniec -

Mialem to samo wiele lat temu.
Zab rosnal pod katem i zaczal "gnic". Gnic dlatego ze jak sobie
przypopmne smrod przy usuwaniu to wolalbym nie pamietac ;-)
Proces zapalny byl dosyc powazny. Skonczyla sie na usunieciu + dren i
antybiotyki, silne srodki przeciwbolowe i cos tam do plukania przez
tydzien. Pamietam ze strasznie mnie bolalo po usunieciu przez klka dni.
Zeba nie ma co tak znowu zalowac bo zeby madrosci nie biora udzialu w
gryzieniu. Po jakims czasie usunalem drugi dolny i tu bol byl o wiele
mniejszy.
Gorne wyrosly jak trza ;-)

AL

lista leków refundowanych