zabezpieczenie drewna (jak?)

1. Data: 2002-04-08 23:50:41

Temat: zabezpieczenie drewna (jak?)
Od: "smokol" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam zamiar zrobić małą palisadę z drewnianych otoczaków.
Czym je zabezpieczyć domowymi sposobami (nie stosując
np. impregnacji w komorze cisnieniowej) ???
Może tą częśc co będzie w ziemi obsmarowac jakąś smoła
albo czymś podobnym ...

Ma ktoś w tej materii jakieś doświadczenia ?

smokol

2. Data: 2002-04-09 00:22:00

Temat: Re: zabezpieczenie drewna (jak?)
Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"smokol" <s...@p...wp.pl> wrote in message news:a8ta6v$ke2$1@news.tpi.pl...
> Mam zamiar zrobić małą palisadę z drewnianych otoczaków.

Z dolu nie wiem co zrobic, ale pamietaj, ze jak ma to byc
palisada (czyli ostrokol), to pale musza byc dobrze zaostrzone
z gory.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2002-04-09 08:01:03

Od: "Tomek Niemiec" <t...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie najlepiej sprawdzil sie impregnant "SADOLIN" ( drogi ale wystarcza na
kilka lat)
TNiemiec

4. Data: 2002-04-09 09:07:56

Od: "Maciej" <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A może warto byłoby odłożyć szczelnie folią (po impregnacji) tą część która
ma być zakopana ?

MACIEJ (też się przymierzam do pergoli i tak sobie wymyśliłem)

5. Data: 2002-04-09 16:05:18

Od: "Kolumb" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W muratorze 7/2001 są dokładnie opisane różne impregnaty do drewna. Polecam.

6. Data: 2002-04-09 16:47:29

Od: "Pawel Milewski" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Próbowałem nic to nie daje. Wilgoć nie odparowuje i nawet przyspiesza
butwienie drewna.
Paweł

7. Data: 2002-04-09 17:34:58

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Może tą częśc co będzie w ziemi obsmarowac jakąś smoła
> albo czymś podobnym ...
>
> Ma ktoś w tej materii jakieś doświadczenia ?

Najtańszym sposobem jest kilkakrotne nasączanie przepracowanym olejem
silnikowym . To jeśli drewno ma być wkopane - ale nie ma siły i tak kiedyś
zbutwieje .

Jak na powietrzu to także popieram sadolin - mam w ogrodzie i część domu tym
pomalowaną i jest na razie ok - kilka lat ;-))

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
J.Krzysztof Chiliński

8. Data: 2002-04-09 19:26:51

Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Too old..." <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
tym
> pomalowaną i jest na razie ok - kilka lat ;-))

A ja slyszalem, ze niezwykle skuteczna metoda - no i zeczywiscie najansza
jest opalanie tych czesci drewna, ktore idzie do ziemi. Po prostu nad
ogniskiem solidnie okopcic, zeby bylo czarne.
Nota bene jest to jedna z najstarszych, skutecznych ochrony drewna na
konstrukcje dachowe bylo wlasnie zostawianie otwartego komina na poddaszu -
no i drewno okopcalo sie przez lata i zdrowe jest do dzisiaj.

Wojtek Pa

9. Data: 2002-04-09 21:47:58

Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojciech P <d...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:

> [...]
poddaszu -
> no i drewno okopcalo sie przez lata i zdrowe jest do dzisiaj.

Zgadza się, metoda opalania zabezpiecza drewno przed szkodnikami i przed
ogniem ( stąd powstała nazwa "węgieł", bo końcówki bali z których budowano
ściany, na połączeniach były zwęglone) ale nie w ziemi.
Sprawdzona i dotychczas najlepsza metoda to Abizol czyli taka płynna smoła
. Kupuje się w wiadrach albo w beczkach i zamacza końcówkę, która ma być
zakopana. Tą metodą zaimpregnowana i zakopana podpora (z kantówki) pod
winobluszcz stoi już 7 lat i nic jej nie jest .
Wcześniej taką impregnację robiono lepikiem na gorąco.

Pozdrawiam - Jagoda

10. Data: 2002-04-09 22:04:03

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"Too old..." wrote:
> Najtańszym sposobem jest kilkakrotne nasączanie przepracowanym olejem
> silnikowym . To jeśli drewno ma być wkopane - ale nie ma siły i tak kiedyś
> zbutwieje .

No ale co z tymi carcynogennymi czynnikami, ktore przesaczaja sie do
ziemi z tego oleju, do twojej wody, do twojej ziemi i roslin, ktore
bedziesz jadl?
MB

owadożerne
pędraki
poszukuję danych statystycznych nt. drzew
Witam Wszystkich bardzo gorąco!
Kora