zaburzenia miesiaczkowania spowodowane dieta

1. Data: 2004-03-22 21:10:23

Temat: zaburzenia miesiaczkowania spowodowane dieta
Od: Kaja Puto <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

co dokladnie powoduje u anorektyczek i bulimiczek zanik okresu? niedobor
bialka, tluszczow, czy czego?

Kaja "kamjutka" Puto (InLoveWithAxlRose)
gg:432152 k...@o...pl
/When all are one and one is all/
/To be a rock and not to roll/

2. Data: 2004-03-22 22:32:41

Od: "..." <t...@z...zyjgchdu.drl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Kaja Puto" <k...@o...pl> napisal w wiadomosci
> co dokladnie powoduje u anorektyczek i bulimiczek zanik okresu? niedobor
> bialka, tluszczow, czy czego?

Za wystepowanie okresu odpowiedzialne sa hormony plciowe ktore do swojej
syntezy potrzebuja przede wszystkim tluszczow. W momencie gdy wystepuje ich
deficyt (bo pozyskane przez organizm tluszcze sa przede wszystkim
przeznaczane na wazniejsze funkcje zyciowe) pojawiaja sie wlasnie zaburzenia
o ktorych piszesz, plus jeszcze inne typu dodatkowe owlosienie, zmiana
proporcji sylwetki itd.... Pzd M

3. Data: 2004-03-23 09:28:02

Od: "Owca" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Kaja Puto" <k...@o...pl> napisal w wiadomosci
> co dokladnie powoduje u anorektyczek i bulimiczek zanik okresu? niedobor
> bialka, tluszczow, czy czego?
> pozdrawiam

brak tluszczów, a co za tym idzie, niezdolnosc do produkcji przez organizm
hormonów plciowych doprowadza do powolnego, stopniowego zaniku organów
plciowych; i kobieta moze stac sie bezplodna (np. gdy przez kilka miesiecy
do roku nie miala okresu); najlepiej od razu isc do ginekologa, który
przepisze hormony (w zastrzykach lub tabletkach), które sztucznie wywoluja
miesiaczke; potem nalezy sie prawidlowo utrzymac, zeby organizm byl w stanie
sam produkowac hormony; jesli nie, to sytuacja sie powtarza;
aha, lepiej przyjmowac sztuczne hormony, niz nie dostarczac ich w ogóle
organizmowi;
to tyle, pozdrawiam i zycze zdrowia
Kasia

4. Data: 2004-03-23 09:44:03

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Kaja Puto" <k...@o...pl> napisal w wiadomosci
> co dokladnie powoduje u anorektyczek i bulimiczek zanik okresu? niedobor
> bialka, tluszczow, czy czego?

Brak tluszczu w organizmie kobiety. Nie tluszczu zjadanego - a tkanki
tluszczowej.
Juz nie pamietam dokladnie, ale organizm kobiety do normalnego
funkcjonowania hormonalnego, potrzebuje w chyba 14%(a moze wiecej ?-
naprawde nie pamietam dokladnie) skladac sie z tkanki tluszczowej.
Zaburzenia takie wystepuja takze u kobiet intensywnie uprawiajacych sport,
gdy naturalne proporcje pomiedzy masa miesniowa a tluszczowa ulegaja
zachwianiu na korzysc masy miesniowej.

Sowa

5. Data: 2004-03-23 14:58:59

Od: Kaja Puto <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Owca napisał:

> [...]
> sam produkowac hormony; jesli nie, to sytuacja sie powtarza;
> aha, lepiej przyjmowac sztuczne hormony, niz nie dostarczac ich w ogóle

a nie ma co liczyc na hmm samoczynny powrot miesiaczki? nie chodzi o
przypadek dlugotrwalej anoreksji, chodzi o okres trzech miesiecy,
rozpoczety chceniem zrzucenia 3 kg, rzucenia sie na diete 500 kcal, po
osiagnieciu celu (tydzien) brak granicy i dieta pt. im mniej zjem tym
mam lepszy humor:/

> to tyle, pozdrawiam i zycze zdrowia

na razie ciesze sie ze wyszlam z przyczyn tych zaburzen. to znaczy
wyszlam.. no... jest dobrze :)
no ale trzeba sie zainteresowac skutkami...

6. Data: 2004-03-23 16:09:35

Od: Barbara Anna <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja Puto:

> a nie ma co liczyc na hmm samoczynny powrot miesiaczki?

A co mowi ginekolog?

BA

7. Data: 2004-03-23 20:03:33

Od: "Owca" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja Puto" napisała:

> [...]
> wyszlam.. no... jest dobrze :)
> no ale trzeba sie zainteresowac skutkami...

całe szczęście, że już z tego wyszłaś :) 2 lata temu też w to wpadłam, przez
4 miesiące jadłam tylko obiad w ciągu dnia, czyli ok 500-600 kcal; i później
przez 3 mies. nie miałam okresu; bałam się zjeść cokolwiek z obawy, że
przytyję; więc to już jest anoreksja; i jestem skłonna powiedzieć, że Ty też
masz anoreksję :-((( niestety...
czy jest możliwy samoczynny powrót miesiączki? jeśli zaczniesz się dobrze
odżywiać (jedz mięso-np chudą szynkę z indyka; poza tym jajka mają wszystkie
21 aminokwasów i są niejako potrzebne do produkcji hormonów) to jest to
możliwe :)
życzę powodzenia

8. Data: 2004-03-23 22:06:43

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Owca w wiadomości news:c3q4v6$61h$1@kastor.ds.pg.gda.pl pisze:

> [...]
> dobrze odżywiać (jedz mięso-np chudą szynkę z indyka; poza tym jajka
> mają wszystkie 21 aminokwasów i są niejako potrzebne do produkcji

Teraz juz wiem, dlaczego nie mam miesiaczki.

9. Data: 2004-03-24 05:56:30

Od: Kaja Puto <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Owca napisał:

> [...]
> przytyję; więc to już jest anoreksja; i jestem skłonna powiedzieć, że Ty też

racja. ale w sumie nie bylo az tak drastycznie - 176/47 w krytycznym
momencie (z poprzedniego 176/64)
na poczatku ferii, gdy wyjechalam, nie wiem co sie we mnie stalo, ale
sie regularnie przez 2 tygodnie ostro obzeralam, na szczescie nie
przerodzilo sie w bulimie, i pochwale sie ze jestem okolo 5-6 kg w przod
(nie waze sie od 2 tygodni, zwazyli mnie sila, ale mnie sie wydaje ze
nie bardzo chce wracac do tego wazenia sie kilkanascie/dziesiat razy
dziennie)

> [...]
> 21 aminokwasów i są niejako potrzebne do produkcji hormonów) to jest to

jestem wegetarianka ;) ale odzywiam sie, wydaje mi sie, raczej dobrze ;)

> życzę powodzenia

jakos to bedzie.. :)

10. Data: 2004-03-24 12:01:10

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja Puto <k...@o...pl> napisał(a):

> [...]

imo (obym sie mylila) jeszcze nie wyszlas :(
I prosze, nie zalamuj sie okresowymi "napadami" a to nieracjonalnego
odchudzania, a to rzucania sie na jedzenie - przejdzie z czasem, moze pomysl
o psychologu? Nie traktuj tego jako zakwalifikowanie do szufladki "osoby z
problemami". Ma je bardzo duzo dziewczat i mlodych kobiet.

> racja. ale w sumie nie bylo az tak drastycznie - 176/47 w krytycznym
> momencie (z poprzedniego 176/64)

nie "az tak" ale jednak to sa granice anoreksji. Sama w takich chwilach przy
173 wazylam 49 kilo i wygladalam strasznie.

> jestem wegetarianka ;) ale odzywiam sie, wydaje mi sie, raczej dobrze ;)

przeciez to nie tylko o miesiaczke chodzi - organizm w ten sposob sygnalizuje
zajecie sie "wazniejszymi sprawami" niz rozrodczosc - musi sie uporac z
podstawowymi funkcjami organizmu, "zaniedbujac" niejako reszte. To wiec, ze
nie masz miesiaczki to najbardziej namacalny sygnal brakow, hormony reguluja
procesami CALEGO organizmu, wraz z brakiem miesiaczki mozesz miec chocby
wahania nastroju i klopoty z koncentracja. Po co to lekcewazyc i czekac? Imo
lepiej wlasnie posluchac ginekologa.

Zdrowki
Hania

> jakos to bedzie.. :)