Re: zacma - operacja

From: "TN" <x...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: zacma - operacja
Date: Fri, 11 Apr 2003 22:32:01 +0000 (UTC)

> Jezeli lekarz anestezjolog zlecil leki przeczyszczajace, widocznie widzial
> jakis powod. I tojest niezalezne, czy sie operuje oko czy zlamana noge. Nie
> rozumiem Twojego stwierdzenia o pielegniarce - jezeli zyczysz sobie opieke
> pielegniarki extra ( czyli dodatkowa pielegniarka dla konkretnego pacjenta )
> to placisz jakas ustalona stawke, gdyz jest to usluga prywatna
> ponadstandardowa. Jezeli natomias nie chcesz zapewnic ekstra opieki to na
> dyzurze sa pielegniarki majace dyzur i robia wszystko co do nich nalezy
> bezplatnie. Wiec o co wlasciwie chodzi?

Ok, moze faktycznie troche mnie ponioslo. Babcia widzi i sama operacja sie
udala, tylko myslalem, ze objawy uboczne np. wymiotowanie zolcia moga byc
grozne, zwlaszcza, ze babcia miala kiedys z tym powazne problemy.
Generalnie nie mialbym pretensji, ze lekarz zlecil leki przeczyszczajace,
gdyby to bylo konieczne. Tyle ze z tego co sie zorientowalem takie leki to
jest tam standard dawany przed operacja wszystkim. Moglbys, jako okulista,
chociazby bardzo pobierznie wytlumaczyc jaki to ma sens?
Co do pielegniarek to nie mam nic przeciwko dodatkowym zaplatom za ekstra
opieke. Odnioslem tylko wrazenie, ze to takie troche dzialanie celowe,
podawanie takich tabletek, aby pielegniarki dostawaly wiecej "zlecen". Objawy
uboczne, ktore wczesniej opisalem nie dotycza tylko jednej osoby, a myslalem,
ze w przypadku operacji oczu nie powinny one miec miejsca, ale moze sie
mylilem. Czy wg. Ciebie takie objawy wystepuja zazwyczaj u wiekszosci
pacjentow po tego typu operacji?

> Kazdy przed operacja podpisuje odpowiednia zgode. ZAWSZE jest w niej
> zapytanie, czy zgadza sie na operacje w znieczuleniu miejscowym/ogolnym.
> Jezeli babcia ja podpisala - a zrobila to na pewno, bo inaczej nie bylaby
> operowana to nie rozumiem o co masz pretensje. Wybor znieczulenia daje sie
> pacjentowi, ktorego stan zdrowia pozwala wybierac. Jezeli wg anestezjologa
> lub operatora mozliwy jest tylko jeden rodzaj znieczulenia, nie ma z czego
> wybierac.

Jeszcze tak tylko z ciekawosci zapytam. Czy takie leki otepiajace podciaga
sie pod znieczulenie ogolne?

Pozdrawiam
Tomek