Re: zacma - operacja

From: "casus" <c...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: zacma - operacja
Date: Sat, 12 Apr 2003 00:49:49 +0200

> [...]
> grozne, zwlaszcza, ze babcia miala kiedys z tym powazne problemy.
> Generalnie nie mialbym pretensji, ze lekarz zlecil leki przeczyszczajace,
> gdyby to bylo konieczne. Tyle ze z tego co sie zorientowalem takie leki to
> jest tam standard dawany przed operacja wszystkim. Moglbys, jako okulista,
> chociazby bardzo pobierznie wytlumaczyc jaki to ma sens?
> Co do pielegniarek to nie mam nic przeciwko dodatkowym zaplatom za ekstra
> opieke. Odnioslem tylko wrazenie, ze to takie troche dzialanie celowe,
> podawanie takich tabletek, aby pielegniarki dostawaly wiecej "zlecen".
Objawy
> uboczne, ktore wczesniej opisalem nie dotycza tylko jednej osoby, a
myslalem,
> ze w przypadku operacji oczu nie powinny one miec miejsca, ale moze sie
> mylilem. Czy wg. Ciebie takie objawy wystepuja zazwyczaj u wiekszosci
> pacjentow po tego typu operacji?

Jako okulista nie bede zabieral glosu na temat decyzji anestezjologa. On wie
najlepiej, dlaczego zleca leki przeczyszczajace. Wiec o koniecznosci ich
stosowania sie nie wypowiem, Ty mysle tym bardziej nie powinienes. Natomiast
zdarza sie, ze pacjent po znieczuleniu wymiotuje i nie jest to jakis
szczegolny przypadek.
Widze ze stworzyles teorie spiskowa - linia anestezjolog - wymioty lub
rozwolnienie - kasa pielegniarek. NIe za dalekie to przypadkiem wnioski?

> Jeszcze tak tylko z ciekawosci zapytam. Czy takie leki otepiajace podciaga
> sie pod znieczulenie ogolne?

W okulistyce najczesciej stosuje sie podanie zastrzyku poza galke oczna (
znieczulenie pozagalkowe ) w kombinacji z "Glupim Jasiem"....pacjent wtedy
nic nie czuje, podsypia, nie wie co sie dzialo z nim na sali
operacyjnej...ale na zawolanie operujacego potrafi zareagowac i wykonac
konkretna rzecz, o ktora sie go prosi. Potem tego nie pamieta.

> Pozdrawiam
> Tomek

casus