zadanie z 3 klasy

11. Data: 2008-04-21 17:43:15

Temat: Re: zadanie z 3 klasy
Od: "Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EwaP" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
news:fuhpe1$7sd$1@opat.biskupin.wroc.pl...
>A ja nie potrafię go zrobić (:
>
> Narysowanych jest 9 punktów (po trzy w rzędzie). Należy je połączyć łamaną
> składającą się z 4 odcinków.

Pamietam to zadanie ze szkoły - mój tata dał sobie radę!
D.

12. Data: 2008-04-23 09:42:41

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article
<c...@s...go
oglegroups.com>,
Marcin Drewniak <m...@g...com> wrote:

> "EwaP":
>
> Ach, widzę, że rozrywkowo jest mieć dziecko w szkole - już nie mogę
> się doczekać ;)

W księgarniach są testy dla różnych klas i zestawy łamigłówek, możesz
się przygotować ;)
Zdziwić zresztą też - jak zobaczyłem u młodego (3 kl. podstawówki)
zadania z elementami rachunku prawdopodobieństwa, to mi szczęka zwisła.

--
Jarek
Kamil 27.11.98, Police

13. Data: 2008-04-23 10:04:24

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek Spirydowicz" <j...@w...kurier.szczecin.pl> napisał

> Zdziwić zresztą też - jak zobaczyłem u młodego (3 kl. podstawówki)
> zadania z elementami rachunku prawdopodobieństwa, to mi szczęka zwisła.

A jaki to podręcznik? Standardowy obejmujący program dla klas III?
I czy możesz przytoczyć przybliżoną treść zadania?

Pozdrawiam
Nixe

14. Data: 2008-04-23 11:34:03

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <fun1je$r5p$1@news.onet.pl>, "Nixe" <n...@f...peel> wrote:

> "Jarek Spirydowicz" <j...@w...kurier.szczecin.pl> napisał

> A jaki to podręcznik? Standardowy obejmujący program dla klas III?
> I czy możesz przytoczyć przybliżoną treść zadania?

To były chyba wprawki do "Kangurka matematycznego" (albo on sam).
Zadania były typu "na ile sposobów można usadzić cztery koleżanki, żeby
określone dwie siedziały obok siebie" czy "w pudełku jes 10 kul żółtych,
20 niebieskich i 20 czerwonych, ile co najmniej trzeba wyjąć, żeby mieć
pewność, że będzie 11 w takim samym kolorze".

15. Data: 2008-04-23 12:06:33

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> 20 niebieskich i 20 czerwonych, ile co najmniej trzeba wyjąć, żeby mieć
> pewność, że będzie 11 w takim samym kolorze".

Łee, to mów od razu, że do 'Kangurka' :-) W 'Kangurku' generalnie są zadania
o kilka poziomów wyżej, niż program danej klasy. Myślałam po prostu, że
jakaś pani czy pan z przerostem ambicji wydał standardowy podręcznik do III
klasy z takimi zadaniami.

Pozdrawiam
Nixe

16. Data: 2008-04-23 12:55:09

Od: "Basia Z." <bjz_(usun_toto)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe"

> Łee, to mów od razu, że do 'Kangurka' :-) W 'Kangurku' generalnie są zadania
> o kilka poziomów wyżej, niż program danej klasy.

Zdecydowanie nie.
W "Kangurku" są zadania takie które nie przekraczają poziomu programu danej
klasy, ale takie nad którymi trzeba pomyśleć niekonwencjonalnie.
Choćby takie jak zadanie, które zapoczątkowało ten wątek - przecież jest
banalnie proste, kiedy się zapomni o tym, że kreski nie mogą wykraczać poza
kwadrat.

O dziwo dzieci, które jeszcze nie mają narzuconych takich ograniczeń łatwiej
wpadają na rozwiązania niż dorośli.

Pozdrowienia

Basia

17. Data: 2008-04-23 14:02:04

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Z." <bjz_(usun_toto)@poczta.onet.pl> napisał

> Zdecydowanie nie.
> W "Kangurku" są zadania takie które nie przekraczają poziomu programu
danej
> klasy, ale takie nad którymi trzeba pomyśleć niekonwencjonalnie.

Nie zgodzę się. W 'Kangurku' (przynajmniej dla klas I-III) są zadania, gdzie
trzeba zastosować równania z 2 lub 3 niewiadomymi, ułamki, właśnie rachunek
prawdopodobieństwa, równanie Pitagorasa i parę innych rzeczy, których dzieci
w III klasie jeszcze nie mają. Jasne, że można pewne zadania robić "na
piechotę", czyli zamiast np. układać równania, to podstawiać sobie do
zadania wymyślone liczby i rozwiazywać metodą prób i błędów, ale chyba nie w
tym rzecz, bo na cały konkurs trzeba byłoby poświęcić tydzień :)

> Choćby takie jak zadanie, które zapoczątkowało ten wątek - przecież jest
> banalnie proste, kiedy się zapomni o tym, że kreski nie mogą wykraczać
poza
> kwadrat.

To było zadanie bardziej na niesztampowe myślenie i szczerze mówiąc nie
przypominam sobie takich z Kangurka, za to Martyna miała w szkole inny
konkurs matematyczny (choć dla mnie bardziej pod logiczny podpadał) i tam
były właśnie takie zadania bardziej na myślenie i kombinowanie, a nie na
stricte rozwiązywanie.

> O dziwo dzieci, które jeszcze nie mają narzuconych takich ograniczeń
łatwiej
> wpadają na rozwiązania niż dorośli.

A tu się zgodzę. Moja córka przy Kangurku proponowała czasem tak dziwny
system rozwiązywania zadania, że za głowę się łapałam. Fakt - wynik
wychodził dobry, ale dochodziła do niego trzy razy dłużej, niż trzeba. Nie
wiem - może właśnie o to w tym chodzi, choć wydaje mi się, że dzieci należy
uczyć najprostszych rozwiązań, a nie łamania sobie łepetyny metodami prób i
błędów.

Pozdrawiam
Nixe

18. Data: 2008-04-23 14:23:49

Od: "Mermaind" <j...@p...kropka.onet.kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
> Nie zgodzę się. W 'Kangurku' (przynajmniej dla klas I-III) są zadania,

W kangurku dla klasy II spotkałam zadania, które bardzo łatwo dawały się
rozwiązać przy użyciu równań z 2 niewiadomymi itp. narzędziami
matematycznymi.
Co ja się nagłowiłam, aby je rozwiązać bez użycia tych narzędzi i to tak,
aby młody zrozumiał :)

Przyznaję się też, że miałam z tego trochę przyjemności :) Proste ułożenie
układu dwóch równań byłoby proste i nudne ;)

Ale ja się przyznaję tylko do zrobienia paru testów :)

Pozdrawiam
Jola

19. Data: 2008-04-23 14:33:05

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mermaind" <j...@p...kropka.onet.kropka.pl> napisał w
wiadomości news:fungpi$led$1@news.onet.pl...
> [...]
> matematycznymi.
> Co ja się nagłowiłam, aby je rozwiązać bez użycia tych narzędzi i to tak,

Zadziwiacie mnie kobietki :-)
W zadaniach dla ostatnich klas szkół podstawowych zdarzało mi się, że miałam
problem,jak to wytłumaczyć dziecku nie używając "brzydkich" ;-) wyrażeń. Ale
zadanka z kangurka? Nie przypominam sobie takiego.

Agnieszka

20. Data: 2008-04-23 14:52:43

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka" <a...@z...pl> napisał

> [...]
Ale
> zadanka z kangurka? Nie przypominam sobie takiego.

Jeśli masz bardzo rozbudowane zadanie z treścią, gdzie niewiadomych jest
więcej, niż danych, to trudno wytłumaczyć je dziecku "na piechotę", bo się
po drodze zamota niemiłosiernie. Ja dlatego nauczyłam córkę układania równań
(może niesłusznie, może nie tędy droga, ale mam to gdzieś ;-), bo program II
i III klasy tego nie przewiduje. Metodą prób i błędów rozwiązywałaby pewnie
z godzinę. A tak rozwala zadanie w 2-3 minuty :) I jest zdumiona, że te
zadania są przecież taaaakie proste ;-)

Pozdrawiam
Nixe

Szkola rejonowa, a adres.
Co mam zrobic? Jaka podjac decyzje?
Klasy integracyjne.... pytanie do rodzicow...
szkoła społeczna/niepubliczna - która?
Dorasta się powoli i w zasadzie niezauważalnie.