Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze Klasy integracyjne.... pytanie do rodzicow...

Grupy

Szukaj w grupach

 

Klasy integracyjne.... pytanie do rodzicow...

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 6


« poprzedni wątek następny wątek »

1. Data: 2008-04-18 11:27:25

Temat: Klasy integracyjne.... pytanie do rodzicow...
Od: "JaGoDkA" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam pytanko odnosnie szkol integracyjnych...

Czy ktos z szanownych grupowiczow ma dziecko w klasie (1 lub 2) integracyjnej?
Jesli tak to czy moze mi tak z "zycia" powiedziec na czym to polega, jak to
wszystko jest rozwiazne, jaki jest program nauczania etc...?

I pytanie kolejne.
Czy ktos z szanownych grupowiczow ma dziecko w klasie integracyjnej ale w tej
grupie dzieci, ktore wymagajac dodatkowej pomocy? jesli znajduje sie taki rodzic
tutaj to prosilabym o kontakt na priva... email j...@o...pl

Bede wdzieczna na wszelkie informacje.

Pozdrawiam
JaGodka, dzisiaj w kiepskim stanie :(

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


2. Data: 2008-04-18 12:40:51

Temat: Re: Klasy integracyjne.... pytanie do rodzicow...
Od: Lolalny Lemur <shure1@nospam_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

JaGoDkA pisze:

> Czy ktos z szanownych grupowiczow ma dziecko w klasie (1 lub 2) integracyjnej?
> Jesli tak to czy moze mi tak z "zycia" powiedziec na czym to polega, jak to
> wszystko jest rozwiazne, jaki jest program nauczania etc...?

Już nie ma, ale miał. U nas to wyglądało tak, że klasy były małe, oprócz
nauczyciela na każdej lekcji terapeuta, program nie zaniżony. Kilkoro
dzieci z niepełnosprawnością ruchową lub lekkim ADHD. Dobry wychowawca +
terapeuta z taką klasą może zrobić cuda (u córki), kiepski może wszystko
skopać (u syna).

LL

--
http://pl.youtube.com/watch?v=hkqqMPPg2VI
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych dzwiekow
- niektore przypominaja odglosy wielorybow i policyjna
syrene, inne, jak u lemura wari, smiech szalenca.*

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


3. Data: 2008-04-18 17:35:27

Temat: Re: Klasy integracyjne.... pytanie do rodzicow...
Od: Elżbieta <w...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Apr 2008 14:40:51 +0200, Lolalny Lemur napisał(a):

> Kilkoro
> dzieci z niepełnosprawnością ruchową lub lekkim ADHD.

Od nowego roku szkolnego dzieci z ADHD nie będą kierowane do klas
integracyjnych.


--
Elżbieta

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


4. Data: 2008-04-18 18:04:03

Temat: Re: Klasy integracyjne.... pytanie do rodzicow...
Od: Elżbieta <w...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18 Apr 2008 13:27:25 +0200, JaGoDkA napisał(a):

> Czy ktos z szanownych grupowiczow ma dziecko w klasie (1 lub 2) integracyjnej?
> Jesli tak to czy moze mi tak z "zycia" powiedziec na czym to polega, jak to
> wszystko jest rozwiazne, jaki jest program nauczania etc...?
>
A wychowawca klasy integracyjnej może być??
Na czym polega?? Na stworzeniu klasy, w której obok siebie uczą się dzieci
zdrowe i niepełnosprawne, na to umożliwić tym drugim uczęszczanie do szkół
masowych. Klasa jest mniejsza ilościowo i jest w niej 3-5 uczniów z
orzeczeniem i skierowaniem do kształcenia "integracyjnego. Najczęściej
dzieci niepełnosprawne ruchowo lub z lekkim upośledzeniem. Potem w
zależności od szkoły mogą być dzieci niesłyszące czy niedowidzące, ale to
już każda szkoła z klasami integracyjnymi wie jakie schorzenia przyjmuje. W
klasie jest dwóch nauczycieli, jeden ten wiodący- prowadzący wszystkie
zajęcia, najczęściej wychowawca klasy, zajmujący się równieeż oprócz
uczenia wszystkimi sprawami organizacyjnymi klasy. Drugi nauczyciel-
wspomagający, specjalista np. oligofrenopedagogiki i to jest nauczyciel
przydzielony w klasie do pracy z dziećmi "integracyjnymi".
Program nauczania w klasie jest taki sam jak w innych.
I tak np.:

UCZEŃ Z ORZECZENIEM O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO DLA UCZNIÓW Z
UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM, POZOSTAJĄCY W SZKOLE
OGÓLNODOSTĘPNEJ.

Ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim obowiązuje ta sama
podstawa programowa, co uczniów z normą intelektualną. Realizuje on
programy nauczania te same, które obowiązują w danym oddziale tylko
odpowiednio dostosowane do jego indywidualnych potrzeb edukacyjnych i
możliwości psychofizycznych.
Nauczyciele poszczególnych przedmiotów opracowują dla ucznia z
upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim wymagania edukacyjne, które są
podstawą oceny jego postępów w nauce.


? Indywidualne zajęcia rewalidacyjne.

Zajęcia te powinny być ukierunkowane na usprawnianie zaburzonych funkcji,
wzmacnianie i kompensację. Nie mogą one służyć uzupełnianiu braków w
wiadomościach. Żaden przepis nie stanowi o liczbie godzin zajęć
rewalidacyjnych. W związku z tym, że są to zajęcia dodatkowe, ich
tygodniowa liczba nie powinna być większa niż 3 godziny. Rodzaj zajęć
powinien wynikać ze wskazań zawartych w orzeczeniu poradni psychologiczno -
pedagogicznej. Nauczyciel prowadzący zajęcia rewalidacyjne powinien mieć
przygotowanie stosowne do rodzaju tych zajęć (np. prowadzący zajęcia
korekcyjno-kompensacyjne - z zakresu terapii pedagogicznej).



ŚWIADECTWA SZKOLNE

Uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim otrzymują świadectwa
promocyjne i świadectwa ukończenia szkoły na takim samym druku jak
pozostali uczniowie danej szkoły.
,,W świadectwach szkolnych promocyjnych oraz świadectwach ukończenia szkoły,
wydawanych uczniom z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, na drugiej
stronie świadectwa nad "Wynikami klasyfikacji końcoworocznej" umieszcza się
adnotację "uczeń/uczennica realizował(a) program nauczania dostosowany do
indywidualnych możliwości i potrzeb na podstawie orzeczenia wydanego przez
zespół orzekający działający w ...........", wpisując nazwę poradni
psychologiczno-pedagogicznej, w której działa zespół , który wydał
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.





--
Elżbieta

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


5. Data: 2008-04-18 18:53:56

Temat: Re: Klasy integracyjne.... pytanie do rodzicow...
Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora


> Od nowego roku szkolnego dzieci z ADHD nie będą kierowane do klas
> integracyjnych.
>
Tylko gdzie i kto tak powiedział?

D. (z ciekawości pytam)


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


6. Data: 2008-04-18 19:48:55

Temat: Re: Klasy integracyjne.... pytanie do rodzicow...
Od: Elżbieta <w...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Apr 2008 20:53:56 +0200, Dorota *** napisał(a):

> Tylko gdzie i kto tak powiedział?

A pewna pani metodyk na warsztatach, nawet się podpierała jakimiś
papierami. Głównie chodziło o to, że ADHD raczej do klas terapeutycznych
gdzie np. miałyby innaczej realizowane godziny, więcej zajęć dążących do
rozładowania nadmiaru energii ;) . Teoretycznie ADHD-owcy nie wymagają
nauczyciela wspomagającego.
--
Elżbieta

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ]


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

szkoła społeczna/niepubliczna - która?
Dorasta się powoli i w zasadzie niezauważalnie.
stworki z owoców i warzyw
Test trzeciokasisty
Liczy się każdy odruch serca. Pomóżcie.

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
Statystyki inicjacji seksualnej
Poszukuje tytułu książki
Jak wyobrazacie sobie otwarcie przedszkoli i klas I - III ?
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych

zobacz wszyskie »