zakaz aborcji + kara śmierci?

121. Data: 2008-05-13 15:24:07

Temat: Re: zakaz aborcji + kara śmierci?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 13 May 2008 17:18:35 +0200, tren R napisał(a):

> teges Ikselka tutej: <bmvts5mwj44$.o4tuhqru5dio.dlg@40tude.net> śmeges:

> - Quick View - błyskawiczny test płytkowy do wykonania rano, stwierdza
> ciążę już po 6 dniach od zapłodnienia, na wynik pomiaru czeka się
> minutę.
> http://www.ciaza-pierwsze-objawy.info/testy-ciazowe.
html

Nie wpadłam w euforię:
"Po około dwóch tygodniach trwania ciąży, jego stężenie [hormonu] w moczu
jest odpowiednie, żeby móc stwierdzić ciążę na podstawie testu. Jednak test
nie daje nigdy 100% pewności, dlatego w celu potwierdzenia ciąży należy
skontaktować sie z ginekologiem, ponieważ istnieje szereg czynników, które
mogą zafałszować wynik testu."

Czyli i tak lepiej poczekać i powtórzyć test po dodatkowym tygodniu. A
ostateczne potwierdzenie da tylko ginekolog. Pewność jest dopiero w 6-7
tygodniu ciąży.

Ale o tych testach to w sumie nieważne - przynajmniej dla mnie. Ciąża to
ciąża, testy wykonywałam zawsze tylko z ciekawości, niecierpliwości i z
chęci jak najszybszego potwierdzenia, że jest powód do radości. Różni
ludzie jednak mają różnie...
--
XL wiosenna :-)

Mój serwer to news.gazeta.pl (bez przekierowań przez inne), email
i...@g...pl., podany także w nagłówku.

122. Data: 2008-05-13 15:28:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 13 May 2008 17:23:30 +0200, JanB napisał(a):

> gdybym wiedział, że moja żona/dziewczyna zaszła niedawno w ciążę i że ona
> nie chce tego dziecka, to gdybym mial możliwość pomoc jej w usunięciu płodu
> bezpiecznie, bezboleśnie i zgodnie z prawem to na pewno bym to zrobil i nie
> miał wyrzutów sumienia.

A nie lepiej podwiązać SOBIE nasieniowody, zamiast narażać dziewczynę
fizycznie i moralnie na syndrom poaborcyjny? Skąd wiesz, jak ona zareaguje
na aborcję w perspektywie czasu, kiedy dojdzie do głosu myślenie
racjonalne, sumienie lub niemożność posiadania następnych dzieci? - znam
takie kobiety, dziś wraki psychiczne.
No nieee, tego to "dobrotliwy" menścizna SOBIE nie zrobi, bo jakżesz tak,
sobie "menskości" ujmować... lepiej zabić dziecko, o tak, TO JEST MĘSKIE,
jak cholera.

Co za zacofanie, Jezu.

123. Data: 2008-05-13 15:40:56

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JanB" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> wystarczyc?
>
> Jeszcz raz napiszę to co wyciąłeś:
> nie podaję tych definicji precyzyjnie - nie znam się na tym (pewien jestem
> tylko zdania nt. zygoty i dziecka tuż przed porodem).
> Tymniemniej, jeżeli Ci zależy to odpowiem: tak, wystarczy (ciekawi mnie,
> co
> będzie dalej).

Jesli sie mylisz to pamietaj, ze bierzesz na siebie spora odpowiedzialnosc -
nawet tylko uczestniczac w dyskusji.

Tyle wstepu. A teraz zaspokajanie ciekawosci. Z tych trzech atrybutow -
pierwszy i trzeci sa o kant stolu. Zwierzeta je wypelniaja znacznie
sprawniej (szesciotygodniowy szczeniaczek to geniusz i champion sportowy w
porownaniu z szesciotygodniowym niemowlakiem). Zostaje drugi i to nie
dziwi - przeciez cigale jest on stosowany przez ludzi. Zakladamy, ze druga
osoba mysli i czuje nawet wtedy gdy tylko wyglada jak my. Choc zwykle brak
komunikacji plus jakies problemy ruchowe juz nam troche zaburzaja to
spotrzeganie (dlatego Hitlerowi udalo sie wmowic niemcom, ze
niepelnosprawnych umyslowo nalezy eliminowac).

Czy zgadzasz sie z powyzsza teza - tzn. ze tylko jeden punkt w tym ukladzie
jest przynalezny czlowiekowi?

124. Data: 2008-05-13 15:47:32

Temat: Re: zakaz aborcji + kara ?mierci?
Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

teges cbnet tutej: <g0cbld$1ar$1@achot.icm.edu.pl> śmeges:

> Domyślam się, że lekarz nie uznawał tego za kryterium.
> Szybciej już za zatrucie.

nawiasem mówiać mi się czasem rano też chce rzygać.

--
http://patrz.pl/trener
tren hakker, tre Niro, tre na żer

125. Data: 2008-05-13 15:50:01

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

teges cbnet tutej: <g0cbcj$t9$1@achot.icm.edu.pl> śmeges:

> Można się przyzwyczaić.

podobno do wszystkiego można. jak trzeba.

> Ja np nie czytam niektórych listów jeśli nie widzę na ekranie
> ani słowa odpowiedzi. Szkoda mi czasu na przewijanie.

ciekawe ile człowiek statystycznie traci czasu na przewijanie. w końcu
w wątku o aborcji nie jest to taki off topic :)

126. Data: 2008-05-13 16:06:50

Od: "JanB" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niepelnosprawnych umyslowo nalezy eliminowac).
>
> Czy zgadzasz sie z powyzsza teza - tzn. ze tylko jeden punkt w tym

Nie.
Nie mówię o 'człowieku' - mówię o życiu ogólnie.
Organizm żywy (poza typowo pasożytniczymi) cechuje (poza specyficznymi
wyjątkami) potencjalna (tzn. przy założeniu, ze nie jest chory, nic go nie
zjadło etc.) możliwość przeżycia jakiegoś czasu bez pomocy innych
organizmów. 10-tygodniowy płód jej nie ma i to jest jedna z kluczowych
różnic (dla mnie, jak już mówiłem, najważniejsza).
Jeżeli chodzi o punkt trzeci, to wolałbym go zdefiniować jako 'rozwinięty
układ nerwowy' (co jest szersze, ale bez ukladu nerwowego nie da się
wykonywać ruchów).

127. Data: 2008-05-13 16:25:59

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ukladzie
>
> Nie.
> Nie mówię o 'człowieku' - mówię o życiu ogólnie.

Na poczatek dla przypomnienia o czym rozmawiamy:
<cytat>
-płód jest PŁODEM a nie człowiekiem.
</cytat>

> [...]
> wyjątkami) potencjalna (tzn. przy założeniu, ze nie jest chory, nic go nie
> zjadło etc.) możliwość przeżycia jakiegoś czasu bez pomocy innych

Chcesz powiedziec, ze zabijanie swin w ubojni to aborcja? A z kolei chyba
zdajesz sobie sprawe z tego, ze niemowle nie pociagnie "bez pomocy innych
organizmów"

> 10-tygodniowy płód jej nie ma i to jest jedna z kluczowych
> różnic (dla mnie, jak już mówiłem, najważniejsza).

Szczeniaczek ja ma, a wiec cecha nie dotyczy tylko czlowieka.

> Jeżeli chodzi o punkt trzeci, to wolałbym go zdefiniować jako 'rozwinięty
> układ nerwowy' (co jest szersze, ale bez ukladu nerwowego nie da się
> wykonywać ruchów).

Co to jest 'rozwinięty układ nerwowy'?

128. Data: 2008-05-13 16:35:45

Od: "JanB" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "JanB" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> Na poczatek dla przypomnienia o czym rozmawiamy:
> <cytat>
> -płód jest PŁODEM a nie człowiekiem.
> </cytat>

Tak.
Rozmawiamy o różnicach między PŁODEM a ŻYWYM CZŁOWIEKIEM.

> Chcesz powiedziec, ze zabijanie swin w ubojni to aborcja? A z kolei chyba
> zdajesz sobie sprawe z tego, ze niemowle nie pociagnie "bez pomocy innych
> organizmów"

Potencjalną: w sprzyjających, naturalnych warunkach.
Jak położysz niemowle na ziemi to do jutra przeżyje, serio.
Możesz mi łaskawie powiedzieć co mają to du rzeczy świnie, szczeniaczki czy
cokolwiek?
Ja mówię o tym: dyskutujemy, kiedy zaczyna się życie i podaję wyróżniające
je cechy.
Świnia jest żywa, szczeniaczek jest żywy i co niby z tego?

> Szczeniaczek ja ma, a wiec cecha nie dotyczy tylko czlowieka.

Nikt nie twierdził, że jest inaczej.

> Co to jest 'rozwinięty układ nerwowy'?

Przeczytaj w encyklopedii, ja nie umiem Ci an to precyzyjnie odpowiedzieć.
Zaawansowany żywy organizm nie może funckjonować bez układu nerwowego.

129. Data: 2008-05-13 16:44:41

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak.
> Rozmawiamy o różnicach między PŁODEM a ŻYWYM CZŁOWIEKIEM.

No wlasnie

<cytat>
> Jest czlowiekiem bo:
> 1. Potrafi przezyc poza macica.
> 2. Jest bardziej podobne do doroslego osobnika niz 10 tygodniowe.
> 3. Potrafi wykonywac ruchy.
</cytat>

Po Twoim ostatnim upgrade:

Jest czlowiekiem bo:
1. Potrafi przezyc poza macica.
2. Jest bardziej podobne do doroslego osobnika niz 10 tygodniowe.
3. Posiada 'rozwinięty układ nerwowy'

Jeszce raz - pierwsza cecha nie wyroznia czlowieka, zgadzasz sie?

Co dla Ciebie konkretnie oznacza trzecia cecha?

130. Data: 2008-05-13 16:47:49

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Supersedes

> [...]

Jest czlowiekiem bo:
1. Potrafi przezyc poza macica.
2. Jest bardziej podobne do doroslego osobnika niz 10 tygodniowe.
3. Posiada 'rozwinięty układ nerwowy' czyli cos bez czego zaawansowany żywy
organizm nie może funckjonować.

Jeszce raz - pierwsza cecha nie wyroznia czlowieka, zgadzasz sie?

Co dla Ciebie konkretnie oznacza "zaawansowany żywy organizm", jakies
przyklady?

więzienie dla niedoszłych samobójców
dominacja charakterów
Psychologia, strona poświęcona pomocy osobom dotkniętym chorobami psychiki
Petro się zintensyfikował
Zastanawiam się...