zapalenie gardła

1. Data: 2004-07-21 11:38:50

Temat: zapalenie gardła
Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy ktoś zna może jakiś dobry sposób na zapalenie gardła. Gdzieś tak od
tygodnia mnie boli, a dziś już z wielkim bólem przełykam. Biorę jakieś
strepsilsy, ale nic nie pomaga. Jest coś może dobrego, co nie znieczula
tylko, ale też w miarę skutecznie działa przeciwzapalnie?
Pozdrawiam, Marta

2. Data: 2004-07-21 12:47:19

Temat: Re: zapalenie gardła
Od: "Kaśka" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kriepa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> strepsilsy, ale nic nie pomaga. Jest coś może dobrego, co nie znieczula
> tylko, ale też w miarę skutecznie działa przeciwzapalnie?

Moje sprawdzone sposoby :
1. Łyżeczka miodu /jeżeli nie jesteś uczulona/ + łyżeczka masła, to
zagrzać /na gazie w jakimś małym garnuszku/ i na koniec dodac łyżeczkę
spirytusu . Wypić na gorąco, oczywiście tak by się nie poparzyć.Nic nie pić
i nie jeść przez jakieś pół godziny. Smaczne i dezynfekuje gardło. Można to
pić kilka razy dziennie.

2. Liście świerzej kapusty, stłuczone tłuczkiem do mięsa, tak by pojawił się
sok. Szyję posmarować kremem. Sparzonymi gorącą wodą liśćmi kapusty
/oczywiście lekko wycisnąć wodę by nie ciekła / obłożyć szyję, na to
nałożyć flanelę czy jakiś bawełniany szalik. Najlepiej to zrobić na całą
noc.

3. Kuracja trzydniowa, jeść rano do godziny 11.00 ,żeby nie obciążać
wątroby. Oto przepis : 6 ząbków czosnku wyciśniętych w maszynce, do tego
dodać łyżkę oleju z oliwek i podgrzać, żeby czosnek był lepiej przeswajalny.
Potem bierzemy kromkę ciemnego chleba , posmarowaną masłem, na to biały ser
i na koniec przygrzany czosnek. Wsuwamy ze smakiem.

Wszystkie te metody stosowałam i stosuję z pozytywnym skutkiem , nawet u
małych dzieci / tylko mniej czosnku dawałam /.

Pozdr. Kaśka

3. Data: 2004-07-21 15:19:23

Od: "Gosia" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> strepsilsy, ale nic nie pomaga. Jest coś może dobrego, co nie znieczula
> tylko, ale też w miarę skutecznie działa przeciwzapalnie?

Tantum verde ma działanie znieczulające.

Ps. Miód podrażnia blonę śluzową gardła.

4. Data: 2004-07-21 17:02:14

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> strepsilsy, ale nic nie pomaga. Jest coś może dobrego, co nie znieczula
> tylko, ale też w miarę skutecznie działa przeciwzapalnie?

3x2tabl. Cerutin + 2-3xdziennie płukanie gardła wodą utlenioną (z apteki).
Na drugi dzień zapomnisz o bólu gardła.

Iwona

czestomocz
jakie badania?
bolace kolana
Zespół abstynencyjny - jak sobie z tym poradzić ?
canesten i vagosan