zapalenie węzła chłonnego u dziecka

1. Data: 2003-10-16 13:57:07

Temat: zapalenie węzła chłonnego u dziecka
Od: "Gabriela Ledwoch" <g...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam problem i już nie wiem co o nim myśleć. Mam nadzieję, że ktoś
się już zetknął z takim problemem, proszę o podzielenie się doświadczeniem.

Nasza Laura ma 1,5 roku. Mniej więcej pół roku temu przeszła
kilka infenkcji (grypa, przeziębienie zakończone zapaleniem
ucha, anginy), co po któreś z nich zakończyło się zapaleniem
węzła chłonnego (jednego) szyi. Leczona była antybiotykiem,
zaleczono, lecz nie wyleczono tego, bo pozostał jej guzek.
Robiliśmy USG, z którego wyszło, że ma wymiary 2,4 x 1 cm.
Guzek został i powiększa się przy każdej kolejnej infekcji,
co znów kończy się podaniem antybiotyku i tak w kółko.
Zostaliśmy skierowani do poradni konsultacyjnej i na chirurgię
dziecięcą, gdzie - w zależności kto to ogląda - proponowane
jest nam wycięcie guzka lub nie przejmowanie się, bo "dzieci
tak mają i nie jest to niepokojące". Dodam, że wyniki krwi są dobre
łącznie z parametrami OB, CRP.

No właśnie... czy dzieci tak mają?

Proszę, podzielcie się doświadczeniami.

Pozdrawiam
Gabi

2. Data: 2003-10-16 14:35:37

Temat: Re: zapalenie węzła chłonnego u dziecka
Od: "Aska Z." <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gabriela Ledwoch" <g...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jest nam wycięcie guzka lub nie przejmowanie się, bo "dzieci
> tak mają i nie jest to niepokojące". Dodam, że wyniki krwi są dobre

Ja przepraszam, że się wtrącam (nie jestem lekarzem a tu ostanio taki trend,
żeby tylko lekarze odpowiadali) ale moje dziecko jest po wycięciu
niepokojącego guzka i wszelkich tego następstwach (chemioterapia etc). Nie
pozostawiłabym tego taksobie, chociaz zrobiła biopsję - żeby spać spokojnie
Pozdrawiam
Joanna
Mam nadzieję że nie przestraszylam ale na tle węzłów chłonnych mam silną
traumę.

3. Data: 2003-10-16 18:56:51

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Gabriela Ledwoch" napisał:
> [...]

Byłaś na grupie "pl.soc.dzieci"? Jeśli nie, to koniecznie tam zajrzyj. Na
pewno znajdą się tam rodzice, którzy czegoś podobnego doświadczyli. Ja
niestety nie mam tutaj doświadczenia ;-).

Przy okazji. Antybiotyki raz ratują życie innym razem rujnują zdrowie.
Trzeba stosować je z dużym rozsądkiem. Przypuszczam, że jak każde dziecko,
Wasze jest ruchliwe. Tylko ruch gwarantuje prawidłowy przepływ limfy. Jednak
czasami dobrze robi dodatkowy masaż limfatyczny.

Pozdrawiam, andrzej

www.glowacki.art.pl

4. Data: 2003-10-18 11:35:53

Od: "Viktor Chrzanowski" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepiej zgłosić się do onkologa- oni najskrupulatniej i najpewniej
wykluczą możliwość czegoś poważnego.
Również wdrożą najlepsze leczenie- jesli takowe będzie potrzebne.
Najprawdopodobniej nie obejdzie się bez wykonania biopsji węzła ale to
rozstrzygnie lekarz- najważniejsze to trafic do kompetentnego- byc może nie
jest to nic groźnego -ale jesli jest to im szybciej zacznie się leczyc tym
lepiej.
Najlepiej do onkologa dziecięcego lub hematologa.

Viktor

> [...]
> jest nam wycięcie guzka lub nie przejmowanie się, bo "dzieci
> tak mają i nie jest to niepokojące". Dodam, że wyniki krwi są dobre

genetyk
ból pleców pomocy
Szukam materiałów
ból głowy
Dlaczego nie ma dalszych badań nad DO...