zapiekanka ziemniaczana prosba o przepis

1. Data: 2005-11-21 09:04:41

Temat: zapiekanka ziemniaczana prosba o przepis
Od: "Astrud" <A...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zaglądam na tą grupę od jakiegoś czasu. Korzystam z Waszych porad i
przepisów:) Chciałam Was prosić dzisiaj o przepis na prosta zapiekankę
ziemniaczaną:) Będę bardzo wdzięczna za wszelkie wskazówki:)
Pozdrawiam i z góry dziękuję

2. Data: 2005-11-21 09:31:04

Temat: Re: zapiekanka ziemniaczana prosba o przepis
Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Astrud" <A...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przepisów:) Chciałam Was prosić dzisiaj o przepis na prosta zapiekankę
> ziemniaczaną:) Będę bardzo wdzięczna za wszelkie wskazówki:)

Szukaj pod babka ziemniaczana fajnie sie sapieka :))

Ale mozna i tak:

ziemniaki pokrojone w plasterki
układac warstwami z jakas resztka wędliny i miecha
na dno dobrze troche tłuszczu jakiego dac zeby sie nie przypaliło
wszystko zalać smietana z jajem a na wierzch nasypac sera zółtego
zreszta sery to moga byc i we srodki jako warstwy..

z przypraw to sól pieprz gałka muszkatołowa koniecznie..

piec az ziemniaki beda dobre a ser na wierzchu sie przyrumieni

Marek

3. Data: 2005-11-21 09:59:04

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Astrud wrote:
> [...]
> przepisów:) Chciałam Was prosić dzisiaj o przepis na prosta zapiekankę
> ziemniaczaną:) Będę bardzo wdzięczna za wszelkie wskazówki:)

bardzo prosta zapiekanka składa się tylko z ziemniaków ;-)

Ziemniaki obrane zetrzeć na tarce jak ogórki na mizerię. Poukładać na
gorącej patelni z olejem (uważać na paluchy!), posolić i opieprzyć
solidnie. Jak się jedna strona usmaży, to ostrożnie przewrócić na drugą.
Wcinać z kiszonymi ogórkami, twarożkiem przyprawionym wg potrzeb i
możliwości, tsatsiki albo czymś zupełnie innym. Moje dzieci jadły to
ostatnio z pierogami ;-)

Waldek

4. Data: 2005-11-21 10:33:13

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szybko, tanio i smacznie:

Ziemniaki pokrojone w talarki,
Marchewka j.w. lub ukośnie w owale mozna też dodać selera czy piertuchę (ja
już nie miałam także wyszła wersja minimim)
Por pokrojony jakkolwiek
Parówkowa (może być także kiełbasa lub boczek wędzony)

do formy szklanej wlać 1-2 łyżki oliwy/oleju
przekładać warstwami ziemniaki, marchewkę, pora, parówkową
posypać wegetą lub wegetopodobnym, pieprzem, polac jeszcze trochę oliwą
wstawić do piekarnika na 40 - 60 min

gdaMa (Magda)

adres nadawczy to spampułapka
odbieram z mmmki(małpa)wp(kropka)pl

5. Data: 2005-11-21 11:15:13

Od: "a_misia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Knorr ma sos do zapiekanki bawarskiej ..... to jest właśnie zpiekanka
ziemniaczana . Ja robię wg przepisu z opakowania i wszystkim b. smakuje.
pozdrawiam
a_misia

6. Data: 2005-11-22 09:32:21

Od: "Magdalena" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ziemniaki w plastry, na patelnie, podsmazone do naczynia zaroodpornego, na
to podsmazone pieczarki z cebulka(+opcja:kielbasa), na to plastry ogorka
kiszonego i jeszcze raz warstwa ziemniakow. Zalac bulionem, zeby bulion nie
zakrywal zewnetrznej warstwy ziemniakow. Podawac z sosem koperkowym. Mozna
na wierzch ser starty.
Magda

7. Data: 2005-11-22 12:40:56

Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Astrud" <A...@x...pl> napisał(a):
> [...]
> przepisów:) Chciałam Was prosić dzisiaj o przepis na prosta zapiekankę
> ziemniaczaną:) Będę bardzo wdzięczna za wszelkie wskazówki:)

U mnie zapiekanka ziemniaczana jest robiona zazwyczaj "na winie".
Na dno naczynia żaroodpornego układam boczek lub brzuszek w plasterkach.
Następnie warstwy ziemniaków w plastrach przekłądam waarstwami tego co jest
pod ręką i się nawinie.
Zazwyczaj jest tto kiełbasa, cebula, pieczarki, jakieś resztki
kotleta/klopsa itepe.
Na wierzch ser żółty.
Aha - do środka na każdą warstę ogromne ilości majeranku.

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 9286991

8. Data: 2005-11-24 11:44:06

Od: "Darek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja z regoly oprocz ziemniakow przekladam warstwami to co jest zazwyczaj w
lodowce cebula ,pomidor, papryka ,ogorki kiszone lub konserwowe, jakas
wedlina i wszystko to polewam sokiem pomidorowym wlasnej roboty z odrobina
smietany i przyprawami wedlug gustu i jak ktos woli z wycisnietym czosnkiem
i wstawaiam do piekarnika a pod sam koniec posypuje tardym serem, w trakcie
zapiekania sos ladnie przenika przez wszystkie warstwy az do spodu, a ha na
spod dobrze jest polozyc kilka plastrow boczku zeby ziemniaki nie przywarly
do naczynia, sos nie moze byc za gesty

dobra zupa
Sorbet pomidorowy z czym sie to je ?
Jaka zupa pasuje??